Puhelu numerosta, joka ei ole käytössä?
Miten on mahdollista, että numero ei ole käytössä vaikka sain ko. numerosta puhelun 30min aikaisemmin?
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Luultavammin soittajalla on ollut puhelin kiinni, ja soitonsiirrot jääneet johonkin vanhaan liittymään mikä irtisanottu tms.
Tai vastaajaan, jonka numero väärin.
Vain tyhmä soittaa takaisin tuntemattomaan numeroon!
Tuosta numerosta tuli tänään soitto, kun soitin takaisin niin " Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä "
9.4.2019
H..... tin lehtimyyjät tms. Itsellä kanssa usein vastaavia soittajia. Vaikka työttömänä olisin 30 vuotta, en puhelinkauppiaaksi alkaisi.
Tänään tuli tällainen puhelu. Mutta numero oli lankapuhelimen ja näkyi soittajan paikkakunta. Todella outoa.
Mistä voi selvittää soittajan, jos Google ei osaa kertoa? Aika moni lehtimyyntinumero on googlaamalla selvitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli tällainen puhelu. Mutta numero oli lankapuhelimen ja näkyi soittajan paikkakunta. Todella outoa.
Koska ihmiset eivät enää vastaa tuntemattomiin puheluihin (siis missä ei näy mitään soittajan numeroa) niin puhelinmyyjät käyttävät numeroita, jotka näkyvät mutta joihin ei voi soittaa takaisin.
Itse en koskaan yritä soittaa takaisin ellei vastaajaani ole jätetty viestiä.
Toinen jotka soittavat tuntemattomista numeroista ovat julkisen puolen lääkärit sekä jotkin viranomaiset. Tämä ainakin on ärsyttävää, koska jos asia on tärkeä, olisi hyvä pystyä soittamaan takaisin tai saada edes jonkin ilmoitus siitä kuka on yrittänyt tavoitella ja millä asialla!
Soittava numero on mahdollista feikata samalla tavoin kuin lähettävä sähköpostiosoite.
Vierailija kirjoitti:
Soittava numero on mahdollista feikata samalla tavoin kuin lähettävä sähköpostiosoite.
Mitä tarkoitat?
Onko kukaan muu saanut tänään tällaisia puheluita? Nyt jotain huijausta liikkeellä?
Puhelu lähtevät tietokoneen soittoohjelman kautta ihmisille jos vastataan yhdistää puhelun yhtä aikaa sekä puhelinmyyjälle, että asiakkaalle. Jos ei vastata ohjelma soittaa seuraaviin numeroihin. Näihin ei voi soittaa takaisin.
Ei puhelimyyjät näppäile mitään numeroita kenellekään, vaan ohjelma pyörittää numerolistoja.
Vierailija kirjoitti:
Puhelu lähtevät tietokoneen soittoohjelman kautta ihmisille jos vastataan yhdistää puhelun yhtä aikaa sekä puhelinmyyjälle, että asiakkaalle. Jos ei vastata ohjelma soittaa seuraaviin numeroihin. Näihin ei voi soittaa takaisin.
Ei puhelimyyjät näppäile mitään numeroita kenellekään, vaan ohjelma pyörittää numerolistoja.
Toki. Mutta yleensä nämä numerot vaan tuuttaa varattua, kun ja jos niihin yrittää soittaa takaisin. Koskaan ei ole tullut vastaan tällaista, että numero ei ole käytössä.
Tänään tällainen puhelu. Todella häiritsevää. Vastasin ja toisessa päässä ei puhuta mitään. Soitin takaisin ja ilmoitus: "valitsemanne numero ei ole käytössä." Todella rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli puhelu ja kun hetken päästä soitin takas niin ääni tuli nauhalta: valitsemanne numero ei ole käytössä.
Voisko toi olla joku lehtimyyntifirman numero josta vaan soitetaan mut ei voi soittaa takas?
Minulle kävi sama juttu. Soitin heti takaisi...ja numero ei ole käytössä. Ajattelin, että oisko ollut yksi kaveri, jonka rohkeus petti ja lopetti numeronsa, mutta eihan se muutamassa minuutissa hiljeni. 3
Suoramarkkinointikielto on oiva tapa vähentää puhelinmyyjien terroria.
Mulle tuli juuri puhelu ihannormaalista numerosta. 040-alku jne. Pöhkö soitin takaisin koska luulin että koskee omaishoidollisia asioita. Ei ole käytössä tuli vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli juuri puhelu ihannormaalista numerosta. 040-alku jne. Pöhkö soitin takaisin koska luulin että koskee omaishoidollisia asioita. Ei ole käytössä tuli vastaus.
Nämä ovat niitä intialaisista call centereistä tulevia Microsoft sun muita huijauksia. Soitot tulevat tietokoneohjelmia hyödyntäen ja soittajan numero on muka suomalainen kännykkä, mutta oikeasti numeroa ei ole olemassakaan. Soittajan numeroksihan voi noilla laitteilla laittaa ihan mitä hyvänsä.
Olen juuri saanut puhelun numerosta 0409210459, en ehtinyt vastata ja kun saatuani kännyni käteeni soitin takaisin. "Valitsemanne numero ei ole käytössä"...oli automaatin vastaus. Mikä se tällainen numero on, joka ei ole muutamaa minuuttia myöhemmin käytössä?