Mitä vastata mummille jonka omat lapset "ei koskaan kiukutelleet, tapelleet", jne!
Kyseessä mun oma äiti joka kauhulla kuuntelee tai katsoo vierestä kun mun lapsi kuumeisena ja kiukkuisena tekee hampaita. "Ette te koskaan mitenkään oireilleet kun hampaita tuli, ykskaks ne hampaat vaan oli suussa".
Tai soittaa mulle hätäisenä kun veljeni valittanut poikansa kiukuttelevan kotona alituiseen "Ei Sakke täällä mun luona kiukuttele ikinä, kiltisti syö ja menee nukkumaan" Vastaan; "No eiks toi kuulu ihan normaalisti tuohon ikään (Sakke 3,5v)?" Mummi; "No en tiedä, ette TE ikinä kiukutelleet, aina nätisti leikitte".
Toki muistan jo pienestä kun kaikki vieraat ihmiset minua ja kahta veljeäni ihastelleet kun ollaan niin kilttejä ja hyväkäytöksisiä mutta kultaako mummilla muistot ja vai mitä ihmettä noihin ihmettelyihin aina vastaisi.
Vastaa siis jokaiseen juttuun aina että ette te kyllä.......... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ No meiän lapsi onki special - tapaus!! :D :D
Kommentit (11)
on helpointa, jatkoakin ajatellen. Anna mummon pitää kultaiset muistonsa, vaikka valheellisina :D
Samat kuulin aikanaan, kun enhän minä ikinä mitään negaa tehnyt tai aiheuttanut... mutta mun lapset ovat toista maata.
että aika kultaa muistot. Muun anoppi aina sanoo että hänen lapsillaan ei ollut murrosikää (lol) ja että joskus jos oli jotain niin hän meni nuorten huoneeseen ja keskusteli vähän niin siitä se tilanne sitten taas tuli toimivaksi. Heh....ja mitä olen kuullut mieheni ja hänen siskonsa nuoruudesta niin.... hyväkun eivät vankilaan joutuneet.
Tosin meijän äitillä ei ole kullanut muistoja :D Sanoo, että mun poika on yhtä rasavilli kuin minä itte :D
lopettais mitätöinnin.... sano vaikka että naapurin kullannuput ja omat kakarat, vai miten se oli...
minäkin olin tosi kiltti tyttö, mutta on siitä iso maksu maksettukin :( Mun pojalle äiti jo ehdotti jotain lääkitystä (!). On siis eskarissa, koulussa jne. pidetty ihan tavallisena tenavana.
en minäkään muista että lapset olisivat tapelleet, nämä kyllä kertovat tarinaa että hakivat metsästä risua, jolla olin heidät uhannut piiskata, en kuulemma sitten kuitenkaan piiskannut kun he toivat 10cm pitkän heinän.
"Mitä se teidän esikoinen siellä kotona kiukuttelee, ei vaan mun kanssani...", "Ai, ei mun pojalla koskaan ollut tollasta" jne. >:(
Anoppi lahjoo lapset karkilla, antaa näiden tehdä ihan mitä vaan (esikoisen tapauksessa katsoa piirrettyjä kellon ympäri, ruoatkin tuo olkkariin) ja jos lapsi sanoo vastaan, se on "kiukuttelua" josta rangaistaan ottamalla herkkuja pois. On siinäkin loistava kasvattaja, juu...mieheni eli poikansa on varmaan ikuisesti katkera siitä, kun äitinsä ei pistänyt likoon euroakaan tämän tekemisiin/harrastuksiin mutta lelli saman talon tyttölapset piloille.
en minäkään muista että lapset olisivat tapelleet, nämä kyllä kertovat tarinaa että hakivat metsästä risua, jolla olin heidät uhannut piiskata, en kuulemma sitten kuitenkaan piiskannut kun he toivat 10cm pitkän heinän.
Ja kehuvat miten mukavia lapsia olimme. Valikoiva muisti kun eihän kukaan halua myöntää flipanneensa ikinä.
koskaan antanut meille lapsille selkään, mutta kyllä olen saanut piiskaa lapsena usemmankin kerran.
Ap, sanot vaan äidillesi, että niin ne lapset on kaikki yksilöitä, ja on ihan tavallista, että omalle äidille/isälle uskaltaa, mutta mummolle ollaan vieraskoreita...
Älä siis hermostu, mutta voithan sinä äidillesi ilmaista eriävän mielipiteesi. Hoopoa häneltä vihjata koko ajan tuolla viisiin, että SINÄ tai veljesi olette huonompia vanhempia kuin hän itse oli aikoinaan.
kiukuttele heille, vain vanhemmileen joten vanhemmissa pitää olla jotain vikaa. Eikä omat lapset kiukutelleet. Sanoin kerran anopille, että lapset kokeilevat rajojaan aikuisten kanssa jos kokevat aikuisen riittävän turvalliseksi rajojen kokeilemiseen! Kyllä meni anopin naama punaiseksi ja sen jälkeen on selittänyt kuinka tuo kuuluu tuohon ikään yms.
aika kultaa muistot. Oma äitini aina selitti kuinka hänen äitinsä ihmetteli hänen lastensa käytöstä ja nyt tekee saman minun lapsilleni.