Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mättää, kun oon 20v ja koko ajan koti-ikävä?

Vierailija
17.12.2012 |

Asun noin tunnin ajomatkan päässä lapsuudenkodistani

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet asunut poissa kotoa? Itse muutin pois 19-vuotiaana, ja vuoden verran meni siten, että joka viikonloppu "oli pakko" mennä kotiin. Sitten sain töitä, hankin uuden harrastuksen ja olin löytänyt hyviä ystäviä uudesta opinahjostani. Pian huomasinkin, että aloin tuntea uuden asuntoni ja kaupunkini kodiksi - joten ikäväkin alkoi helpottaa.

Vierailija
2/6 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaverit ja ystävät ja rakkaat on varmaan siellä kotona? Uusia ei ole vielä vakiintunut? Istut siellä asuinpaikkakunnallasi ja mietit, että ootko varmasti oikeassa paikassa, etkä ole ollenkaan varma siitä? Ja lisäksi koko ajan vähän pelottaa, että mitä jos et osaakaan elää elämääsi "oikein".

Se on nuoruutta ja epävarmuutta ja jossain määrin yksinäisyyttäkin. Ajan myötä löydät oman lokosen maailmasta aikuisena ja itsenäisenä ihmisenä jasaat varmuutta elämääsi. Sitten se paikka, jossa asut, muuttuu kodiksesi, johon kaipaa tsilloin kun olet vanhempiesi luona kylässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin tuossa iässä ja oikeastaan koko opiskeluiän oli usein ikävä lapsuudenkotiin. Vietinkin viikonloput usein siellä, kun oli niin yksinäistä omassa kämpässä. Sitten kun löysin miestystävän aloin viihtyä paremmin opiskelupaikkakunnalla ja viettää vähemmän aikoja lapsuudenkodissa.

Mutta kyllä mä varmaan olin joku 25 ennen kuin koin oman asuntoni oikeasti kodikseni, jossa viihdyn - sitä ennen se tuntui vaan joltain kämpältä jossa käyn nukkumassa, ja oikea kotini oli vanhempieni koti mielessäni.

Vierailija
4/6 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 19-vuotiaana pois kotoa ja meni todella monta vuotta ennen kuin koti-ikävä helpotti. Nyt olen 32v ja parin viimeisen vuoden aikana on tuntunut, etten enää siellä voisi asua ja käynnit ovat harventuneet.

Vierailija
5/6 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha keskustelu, mutta mä oon itse yli 30v ja mulla on koti-ikävä. Mulla on tosi vähän kavereita "uudella" paikkakunnalla ja koko ajan kaipaan vaan kotiin. Hyvä työ pidättelee mua vaan täällä toisella paikkakunnalla. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka on muuttaneet takas kotikonnuille, mutta mä ennen jopa viihdyin täällä toisella paikkakunnalla. Mulla on tosin muuttunut asennekin aika negatiiviseksi vuoden mittaan, kun tuntuu että ihmiset on ihan erilaisiakin täällä. Mä en tiedä miten helpottaisin tätä ikävää muuta kuin muuttamalla takaisin. Muita ikävöijiä?

Vierailija
6/6 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vetäissyt lähes 10 vuotta vanhan ketjun esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi