Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te huomaa (kiinteitä) syövän vauvan kakkahätää?

Vierailija
16.12.2012 |

Tätä taas ihmettelen. Vai onko mun lapset jotenkin erikoisia tässä suhteessa, että heistä on aina huomannu, milloin on kakkahätä? Ähinää, puhinaa, pakertamista. Silloin otan aina vaipan pois ja mennään vessaan tekemään kakat pöntöön ja myöhemmin pottaan. Kaksi vanhninta menneet itse kakalle noin 1-vuotiaasta (huutaneet "kakka, kakka" ja kipittäneet vessaan), tämän kolmas on vasta 5kk. Syöty kiinteitä nyt kuukauden, eikä yhtään kakkaa ole tullut vaippaan. Ei voi olla sattumaa ja hyvää tuuria mielestäni. Näin kun mennään, että reagoin vauvan kakkapuuhiin, niin hän alkaa myös itse tajuamaan pikku hiljaa, mikä jutun juju on.

Itseäni ällöttää ajatus siitä, että vauvan pitäisi pukertaa kakat vaippaan jossain lattialla makuultaan ja sitten se kakka olisi siellä pitkin pyllyä. Sanomattakin selvää, että mieluummin suoraan pönttöön ja pienellä pyyhkäisyllä peppu puhdas :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä taitava vauva!

Meillä ei tuossa iässä nuo pönttö- tai lavuaarikakkailut millään onnistuneet. Vauva karjui suoraa huutoa, jos yritti kakkaa saada pöntön päällä tulemaan.

Nykyisin kyllä saadaan 1,5-vuotiaalta kakat pottaan, mikä on mahtavaa. Ei tarvii pestä kakkapyllyä. Meillä tosin on sellainen hyvä juttu, että kakka tulee joka päivä samoihin aikoihin, aamupuuron ja iltaruoan jälkeen, joten ainakin niinä aikoina on potta kuvioissa, eikä tarvitse tulkita ähkimisiä.

Vierailija
22/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsilla taitaa olla ummetusta joka aiheuttaa tollasen käytöksen. Meillä ei ehtinyt ottaa sitä vaippaa pois kun oli jo kakka tullut.

Ei terveellä aineenvaihdunnalla omaava ihminen ähise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ehtinyt päivystämään kaikkia vauvan ilmeitä ja ääniä, joten usein on kakka vaipassa siinä vaiheessa, kun huomaa. Oon nimittäin yrittänyt tehdä kotihommia ja muutakin välillä. Tosin kesken ruuanlaitonkaan ei tule sännättyä vauvan kimppuun, vaikka huomaisi hädän ja toisaalta se kakka kyllä varmasti pakenisikin takaisin uumeniin, jos menisi sillä tavalla säikyttämään.

Vierailija
24/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä teidän vauva ruokailee vessassa? Että ehtisi pöntölle vai?

Vierailija
25/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisitkö sä ap jos sua tultas siirteleen kesken kakkaamisen? Mä annan lapselleni kakkarauhan. Hän ei halua että häneen kosketaan tai edes katsotaan kun hän kakkaa. Kun on valmis, kertoo sen. Kakka pönttöön, pylly pyyhitään loput pestään.

Vierailija
26/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa, kun kakka on tosiaan tulossa vaippaan. Siinä onkin jo liian myöhäistä enää siirtyä potalle, ellei halua koko lastia syliin...

Vierailija
27/27 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä teidän vauva ruokailee vessassa? Että ehtisi pöntölle vai?

5kk ikäinen vauvani ei syö tissiä enää niin siististi, että kehtaisin ravintolassa imettää :D Imee hörpyt, samalla läpsyttää käsillä tissiä, höpöttelee välillä ja antaa maidon suihkuta.. Tämäkin on toki vääränlaista käytöstä vauvalta, tiedän.

Eikä se edelleenkään ole ummella!!! Nytkin siis laitoin pöntölle pelkästään kellonajan ja parin pierun takia ja vauva teki heti sen kakan. Ei siis edes ähissyt tai pakertanut "ennakkoon".

Mun mielestä vauvan kuuluu saada asiansa toimittaa muualle kuin vaippaan, jos se on mahdollista. Onneksi mun vauvalla on säännöllinen suoli ja antaa vähän merkkejä etukäteen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän