Huomenna lähtö Los Angelesiin :)!!!
Viimeistä pakkaamista tehdessä... Hirvittää kyllä pitkät lennot. Ensiksi Lontooseen, missä aika pitkä odotus ja sitten 11 tuntia Losiin. Mutta onneksi lapset ovat tottuneita matkustajia. Sitten 3 viikkoa Kaliforniassa. Ensiksi joulu ystäväperheen luona ja sitten San Diego, Malibu ja kaikki muut rannat, Disneyland ja kaikki. Niin ihanaa!!!
Kommentit (11)
Pitäisi tässä jaksaa alkaa suunnitella kesän reissua, mutten saa aloitetuksi. Olen varmaan jotenkin kipeä! Tämä sai kyllä nyt sopivaan tunnelmaan... ihanaa taas joskus päästä hetkeksi KAUAS POIS!
Kyllähän ap voi halutessaan käydä vaikka vuorilla laskettelemassa.
Vähän kyllä ihmettelen ajankohtaa. Näyttäis nätimmältä jos olisitte valinnu matkan niin et kaikissa puissakin olis lehdet. Kyllähän suomalainen nyt varmaan siellä meressäkin pystyy käymään vaikka talvella, mut kylmähän siinä tulee jos ei saunaan pääse sen jälkeen.
Eli ei tosta rantaloma ainakaan ole tulossa. Toivottavasti on nätit ilmat ja auringonpaistetta. Vuosi sitten oli tosi nättiä joulun ja uuden vuoden väli ja vuoden vaihtumisen jälkeenkin. Mutta pari vuotta sitten joulun aikaan satoi viikon rankasti, varmaan saman verran kun Suomessa vuoden aikana.
Kyllähän ap voi halutessaan käydä vaikka vuorilla laskettelemassa.
Vähän kyllä ihmettelen ajankohtaa. Näyttäis nätimmältä jos olisitte valinnu matkan niin et kaikissa puissakin olis lehdet. Kyllähän suomalainen nyt varmaan siellä meressäkin pystyy käymään vaikka talvella, mut kylmähän siinä tulee jos ei saunaan pääse sen jälkeen.
Eli ei tosta rantaloma ainakaan ole tulossa. Toivottavasti on nätit ilmat ja auringonpaistetta. Vuosi sitten oli tosi nättiä joulun ja uuden vuoden väli ja vuoden vaihtumisen jälkeenkin. Mutta pari vuotta sitten joulun aikaan satoi viikon rankasti, varmaan saman verran kun Suomessa vuoden aikana.
Kunhan vaan kerroin, että Kalifornia ei ole parhaimmillaan tuohon aikaan vuodesta. Että itse olisin valkannut jonkin toisen ajankohdan.
Kun joku jo manas et kuitenkin joku tulee haukkumaan niin pitihän mun tulla sit.
Ei vaan, siis kyllähän siitä ihan hyvän loman voi saada aikaan. Kunhan vaan ottavat huomioon sen, et rannoilla tuulee ja lämpöö on ehkä se +10. Merihän siellä ei koskaan ole lämmin mutta kesällä ihan siedettävä, mutta nyt onkin talvi.
Eli joko talven sateet ei ole vielä tulleet ja siellä on kuivaa. Tai sitten ne sateet tulee kun ap on matkalla. En ole nyt seurannut säätietoja.
Ja miten niin kade? Justhan mä kerroin edellisten joulujen sään niin tarkkaan et luulis tajuavan että oon siellä ite ollut.
Keväällä esim olis nättiä kun on vihreetä kun talvella on satanut. Mut ei satais enää niin paljoa ja olis jo lämpimämpi. Kasäkin olis kiva kun joka päivä vaan paistaa aurinko eikä sada. Loppukesästä alkais ehkä oleen liian kuuma joillekin. Syksy on ihan kiva kun on niin lämmin, lokakuukin yleensä vastaa suomen kesää lämpötiloiltaan. Syksyllä sit alkaa lehdet tippua ja paikoitellen ruoho palanutta.
Niin huonoin aika matkustaa on just tähän aikaan vuodesta mun mielestä. Voi käydä hyvä tuuri ja on hyvä sää tai sitten on paska tuuri ja on paska sää.
Hyvää matkaa kuitenkin ja tuosta mussun mussun sää -höpöttäjästä sen verran, että on siellä TAKUULLA parempi keli kuin täällä.
mutta tuo rannat-osio vähän myös ns. särähti korvaan kun siellä ei välttämättä kovin lämmintä ole tähän aikaan.
Mikään Florida se ei ole ja minusta hyvä niin. Muutenkin paljon mielenkiintoisempi paikka.
En ymmärrä tätä valitusta siitä, että joku mainitsi, ettei ap millekään rantalomalle ole menossa.
Olen viettänyt Kaliforniassa useamman joululoman ja tiedän ihan saman, eli sää ei tähän aikaan vuodesta ole paras mahdollinen. Kalifornia on ensinnäkin Suomea reilusti suurempi alue, joten etelän ja pohjoisenkin välillä on huikeat erot. Etelämmässä voi olla viitisentoista astetta, ja rannikolla niin viileää (esim. San Franciscossa) että toppatakki on pakollinen. Pohjoisessa Oregonin rajalla taas jo nyt lunta ja paljon. Olen ollut pari kertaa siellä laskettelemassa jouluna (Mt. Shastalla) ja vuoristossa pitää varautua jopa lumiketjuin, että pääsee autolla eteenpäin.
Monella suomalaisella on se ihme käsitys, että Kalifornia on yhtä kuin se tv-sarjoissa nähty paikka, jossa kaikilla on kullanvärinen rusketus ja biitsit ovat täynnä surffareita ympäri vuoden. Tosiasia on, että siellä on vuodenajat ihan niin kuin täälläkin. Rantalomalle sinne voi mennä vaikka loppukesästä, jolloin sää on koko osavaltiossa hyvä.
Sen sijaan olen ihan varma, että ap:llä on säästä huolimatta mukava matka - tuolla on vaikka mitä kivaa nähtävää ja uusia kokemuksia riittää. Turvallista matkaa!
Me ollaan kesäkuun lopussa lähdössä neljäksi viikoksi myös lasten kanssa Kaliforniaan.
Kiitokset hyvän matkan toivottajille :) Kalifornian sää on kyllä tuttu aiemmilta reissuilta. Nyt kun huhkin pihalla lumitöissä viim. 1,5 tuntia niin se +10 astettakin riittää :)
Pääasia on täydellinen irtiotto töistä, arjesta ja kaikesta! Lapsille ja miksei meillekin elämyksiä ja rentoutumista. Amerikkalainen joulu on oikeastaan aika ihana ja uuden vuoden pirskeitä odotan tosi paljon :) Tämä ajankohta on paras. Voidaan olla 3 viikkoa ja lapset eivät joudu olemaan montaa päivää pois koulusta.
Hyvää joulua!
Mukavaa matkaa sinulle ja perheellesi! :) Samanlainen matka kelpaisi minullekin... Mistä vetoa, että tänne tulee kohta kateellisia kailottamaan, että "mä en ainakaan haluis sinne jouluksi, ei ole lunta eikä joulun tunnelmaa" :D