Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienempiä lahjotaan, kun isommalla synttärit?

Vierailija
16.12.2012 |

Mulla on pieni poika, joka on juuri täyttänyt vuoden. Siskollani on kaksi tyttöä ja veljelläni tyttö ja poika. Olen ennenkin siskoni esikoisen synttäreillä törmännyt siihen, että pienempikin saa silloin lahjoja ettei hänelle tulisi paha mieli. Ja siis siskon miehen sukulaisilla on tämä tapa ja pidän sitä erittäin outona. Pari viikkoa sitten kun tämä siskon esikoinen täytti 6v, niin mun äitini jakoi lahjat myös mun pojalle ja veljen lapsille! Jotenkin varmaan halusi olla yhtä hyvä kuin siskon miehen vanhemmat, kun he taas lahjoivat sitä siskon pienempää tyttöä ihan samoin kuin synttärisankariakin (pienemmillä lahjoilla, mutta kuitenkin).

Mä haluaisin opettaa alusta asti pojalle, että synttäreinä ainoastaan synttärisankari saa lahjoja ja jokaisella on synttärit ja siten oma vuoro tulee aikanaan. Tää on aivan päätöntä, että pitää ruveta muitakin lapsia lahjomaan, ettei vaan tulis paha mieli! Eihän mun poika edes vielä ymmärrä mitään lahjoista saati veljen kuopus, joka on vasta 6kk!

Oletteko muut törmänneet koskaan samaan tapaan? Mitä mieltä olette, hermostuinko turhasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen huomannut saman tavan sukulaisilla ja joillain kavereillakin.

Vaikea sanoa mitä sille voisi tehdä, varmaan vaan painottaa sukulaisille että pojallesi ei tarvitse tuoda mitään muulloin kuin synttäripäivänä.

Mä olen ihan samaa mieltä sun kanssa, mun mielestä lapset pitäisi nimenomaan opettaa siihen että ymmärtävät että kukin saa lahjoja vuorollaan silloin kun on aihetta, eikä niin että lapsia kaikissa tilanteissa hemmotellaan ja annetaan lahjoja.

Vierailija
2/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lohdutuslahjat" kun synttärisankari saa jotain isompaa. Tämä ei haittaa minua, koska muut sukulaiset eivät osta lohdutuslahjoja. Yksi pieni lahja sankarin sisaruksille on vielä ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen, ettet teidän perheen lapsille ekstralahjoja halua. Niin yksinkertaista. Selität vaan, että haluat juhlan olevan vain synttärisankarin juhla ja lasten pitää oppia kokemaan lapsenkokoisia pettymyksiäkin. Itsekin hermostuisin mokomasta.

Vierailija
4/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 2000-luvun alussa. Pidän itsekin sitä outona.

Vierailija
5/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt lapset saavat pienet extralahjat, anna saada. Vaikka kuinka yrittäisi kasvattaa pullossa, ei onnistu.

Mummilla on toinen virka maailmassa kun opettaa, se on olla mummina.

Vierailija
6/6 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä niin pieni lapsi, ettei välttämättä ymmärrä että oma vuoro on "sitten joskus" (ei kykyä hahmottaa aikaa), mutta kuitenkin ymmärtää jo niiden lahjojen päälle. Esimerkiksi itsellä 2- ja 4-vuotiaat, ja juuri pienempi on tässä iässä, isompi ei ehkä enää.

Jos kerran pari vuodessa juhlitaan, niin ikävä niitä juhlia on pilata pienemmän kohdalta pahalla mielellä. Mun mielestä se "lohtulahjan" antaminen on kuitenkin vanhempien tehtävä, ei todellakaan kaikkien vieraiden ole tarkoitus lahjoa päivänsankarin ohella sisaruksia myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän