Minkäikäiset lapset ja millainen koulumatka bussilla Helsingissä?!
Mietimme muuttamista, mutta siitä seurasi että tokaluokkalainen joutuisi kulkemaan bussilla kouluun :-/ Minkä ikäiset lapset teillä kulkee yksin bussilla? Mistä mihin?
Kommentit (11)
Mutta haluamme jatkaa tässä vanhassa kielipainotuksen vuoksi.
niin oman lapsen kokemuksesta suosittelen Kulosaaren yhteiskoulua. Aivan loistava (myös kielivalikoima) ja vain yhden metroaseman päässä Kalasatamasta.
Mutta haluamme jatkaa tässä vanhassa kielipainotuksen vuoksi.
toki varmasti riippuu lapsesta ja matkasta, mutta useammalla on siis kokemus, että kolmasluokkalainen selviäisi bussimatkailusta. täytyy todellakin hakea ensi vuodeksi vielä ip-kerhoon.
Ei kai oikeasti vasta yläkouluikäiset selviä joukkoliikenteessä??
mutta meidän lasten koulussa vasta 3-luokkalaiset alkoi kulkea omin päin edes niitä helpompia.
Nyt nelosella kulkee jo moni.
junalla ja ratikalla. Kolmannella ovat olleet lapset kun ovat alkaneet kulkea itse, omasta pyynnöstään.
että ainakin täällä kaikki tokaluokkalaiset on vielä iltiksessä.
Kulkee itse bussilla harrastuksiinsa Malmin seudulla. Ei ole ollut ongelmia. 2-luokalla ei vielä halunnut kulkea yksin, olisi kyllä tarpeen vaatiessa oppinut.
Me asutaan kyllä Espoon puolella, mut ei tää nyt varmaan niin paljon eroa Helsingistä. Meillä bussimatkaa on kuljettu neljännestä alkaen noin 7km. Ongelmahan ei ole misään nimessä tuo matka vaan se, että mistä kohtaa noustaan bussiin ja miten turvallinen matkaa on kotoa bussipysäkille ja miten bussipysäkiltä taas koululle.
Meidän nelonen ei kulje vielä Meilahdesta Itä-Helsinkiin, koska koen että a) siellä Meikussa on liian isot kadut ja b) en halua hänen kulkevan Itäkeskuksessa.
Sen sijaan antaisin hänen kyllä mennä bussilla esim. Lehtisaareen tai Haagaan sieltä Meikusta.
Minua ei niinkään huolestuta matka pysäkille ja pysäkiltä, vaan se, huomaako lapsi bussin tulevan, muistaa jäädä pysäkillä pois jne.