G: Paljonko juot alkoholia jouluaterialla?
Ja vastaa vain jos juot alkoholia.
Itse nautin aterialla 2 lasia viiniä. Lasillinen valkkaria ja lasillinen punaviiniä.
Illemmalla otan kahvin ja jälkiruokien seurana pienen hömssyn portviiniä.
Muutoin juomani on kotikalja tai vissy.
Kommentit (42)
Aterialla pari lasia punaviiniä, jälkiruolla kahvin kanssa konjakki.
Kalojen kanssa pullo valkkaria, kinkun kanssa pullo punkkua. Ruoan jälkeen janoon pari pulloa olutta.
pullo jouluolutta aterialla. Ja illalla ehkä terästety glögi.
Ja tuskin sekään ihan kokonaan menee. Mä tykkään kyllä mausta, mutta en vaikutuksesta ja siksi juominen on tosi vähäistä. Ja mitä vähemmän juo, sitä helpommin se hiprakkakin tulee. Mulla se tulee jo lasillisesta punaviiniä :(
maksimissaan kaksi. Usein mun lasillinen on todella pieni (jotain 10 cl tai jopa alle), joten vaikka joisi kaksi, saattaa siinä olla yhteensä vain yksi annos.
Ensin glögiä, sitten valkkarilasi, sitten punkkulasi, kahvin kanssa tilkka konjakkia. Tämä on minusta aika paaljon, mutta meillä syömiseen kuluu tunteja.
otetaan, luultavasti punkku tai valkkari taaai terästetty glögi.
snapsi ja olut kalojen kanssa ja sitten kinkun kanssa 2 lasia punaviiniä.
Ensin glögi, sitten alkuruuan kanssa valkkarilasi, pääruuan kanssa punkkulasi, jälkiruuan jälkeen kahvin kanssa konjakki. Neljä annosta alkoholia, mutta humalaa ei tule koska aterioimiseen menee meillä se 3h vähintään. Viini kuuluu hyvän ruuan kaveriksi, mutta humala ei kuulu jouluun. Sivistynyt tissuttelu ruokapöydässä on korrektia. Aikuiset vähän rentoutuu mutta lapset ei huomaa mitään käytöksen muutosta.
Ei lasketa eikä mitata, ei juoda humalahakuisesti.
Kalojen kanssa vissyä ja snapsia.
Lämpimän ruuan kanssa viiniä
Kahvi avec.
Yöpalan kanssa jotakin siihen sopivaa, en tiedä vielä.
että kukaan muukaan ei saisi juoda enempää kuin sinä, tai peräti ollenkaan?
oletko kärsinyt läheisten juomisesta, kun tällaista kyselet
että kukaan muukaan ei saisi juoda enempää kuin sinä, tai peräti ollenkaan?
oletko kärsinyt läheisten juomisesta, kun tällaista kyselet
Halusin vain kysellä miten muut. Alkunsa ehkä sillä negatiivisellä asenteella mitä täällä on ollut joulusta, lapsista ja alkoholista.
Nähdä miten löytyy niitä sivistuneesti ja vähän ottavia. Tai niitä toisia ääripäitä.
En ole kärsinyt läheisten juomisesta. Ymmärrän ne, joilla sitä on taustalla ja jotka ei halua juoda lainkaan. Tai jolla on muut syynsä olla juomatta.
ap
Lounailla ei mitään. Kolmella ilta-aterialla yhteensä 0,5 litran pullo kotimaista kirkasta viinaa snapsina. Eikä yhtään mitään muuta alkoholia.
paljon ottavat jouluna.
Jos olisitte oikeasti rehellisiä, vastaisitte, että eihän sitä vielä tiedä. Otetaan sen verran kun maistuu.
Jotenkin kuulostaa korvaan niin särähtävältä, että lasi viiniä. Tie helvettiin on reunustettu hyvillä aikomuksilla. Joten tie känniin on reunustettu sillä lasillisella viiniä.
Toinen, mikä ihmetyttää on se, että noin paljonko te mietitte alkoholia, että laskette jo toista viikoa aiemmin, monta lasia ja mitä lajia saatte juoda aattona. onko teillä juomasuunnitelma kalenterissa:
-sunnuntaina 2 lasia punaviiniä, terästetty glögi
-maanantaina lasi valkkaria ja sidukka
-tiistaina lasi valkkaria ja 2 sidukkaa ja konjakki
-keskiviikkona jne...
Minun on pakko myöntää, että ei harmainta aavistusta, paljon menee alkoholia joulupöydässä. Sen näkee sitten siellä joulupöydässä. En tee tarkkoja suunnitelmia alkoholinkäytöstäni viikon päähän, kuten aavemammat yleensä.
ja lasin viiniä pääruoalla. Myöhemmin jälkkäriksi pieni lasi sherryä. Illalla lasten mentyä nukkumaan ehkä vielä glögi.