Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö kukaan muu näin? (Kausiruuasta)

Vierailija
14.12.2012 |

Meillä ei talvella syödä salaatteja tai muutenkaan kasvihuoneessa kasvatettuja tai lentokoneella tuotuja kasviksia kuin tosi vähän. Ostan kerran viikossa esim. avokadon, tomaatteja, omenoita tai paprikaa, muuten käytän talvella ruuanlaitossa lähinnä vain juureksia, kaalia ja itse idätettyjä ituja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkuja ja tomaatteja - ehkä kerran kuukaudessa tehdään salaattia. Mutta juureksia, kaalia syödään kyllä paljon enimmäkseen kypsytettyinä. Lämmin ravinto pitää paremmin nälän ja sopii kauteen.

Hedelmiä tulee kyllä sillointällöin ostettua, banaaneja ja omenoita lapselle ja mandariineja näin jouluna. Omasta pakkasesta löytyy vielä n 30 litraa marjoja pahimpaan tarpeeseen:)

Vierailija
2/5 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään marjoja, unohdin ne listasta! Kuivattuja hedelmiä ostan myös jonkin verran.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisihan se ekologisempaa syödä oman maan sesonkien mukaan, mutta minusta tuntui liian ankealta semmoinen ruokavalio. Minä valitettavasti vaan rakastan esim. salaatteja enkä erityisemmin pidä juureksista, kaalia en pysty edes syömään kun inhoan sen makua ja hajua.

Vierailija
4/5 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalista, mutta oon opetellut syömään ja valmistamaan sitä. Aloitin tekemällä coleslaw'ta, se on mun herkkua. Oon muuten huomannut, että kaali ei niin pieretäkään, kun vatsa on tottunut siihen!

Ap

Vierailija
5/5 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan sitä makkaroiden tai possun kanssa, aivan ihanaa!! Samoin kaalilaatikko on koko perheen herkkua.

Ja uunijuurekset on korvanneet perunan ja riisin 90% jo kauan sitten. Tai ratatouille, tai tuorekasviswokki (ei siis pakastepussista).

Coleslow on herkkua!

Mä syön kyllä salaattia töissä päivittäin mutta en viitsi ostaa kotiin kun kukaan ei siellä syö. Vitamiinit saadaan paremmin marjoista ja noista juureksista joten en usko että jäädään mitään paitsi ilman salaatinlehtiä.