Lapsella ei ole kunnollisia talvivaatteita! Miten suhtautua?
Tuttu lapsi kulkee ulkona ilman kunnollisia talvivaatteita. Viimetalviset eivät mahdu päälle. Ulkona tulee kylmä, joten lapsi käy lämmittelemässä rappukäytävissä. Muuten hän ulkoilee reippaasti ja suhtautuu elmäänsä myönteisesti.
Lapsen vanhempi sai viime vuonna ilmaisia vaatteita, kun joku huomasi lapsen tilanteen. Auttajalla olisi ollut omaakin käyttöä rahoille. Vanhempi odottaa taas ilmaista ja on siksi viivytellyt vaatteiden hankinnoissa. Hän ei ole varakas, mutta rahaa kuitenkin on laittaa muuhun vähemmän tärkeään. Onneksi hän ei ole alkoholisti tai tupakoi rahojaan, mutta vähemmän tärkeisiin "heräteostoksiin" on siis varaa laittaa rahaa.
Harmittaa lapsen puolesta. Lapsi saanee uusia vaatteita vimeistään joulun jälkeen. Olen kerran antanut vaatteita tietämättä, että vanhempi on tällainen, mutta tällä kertaa ajattelin, että kun lapsi jaksaa olla iloinen (ulkoilee kerrallaan lyhyemmän aikaa), niin vanhempi saa mieluummin jäädä kiinni tästä lastensuojelullisesti jo pienestä ongelmasta, kuin että vanhempi säästäisi tässä taas ja sama meno jatkuisi.
Kommentit (26)
syysvaatteissaan. Lisäksi on pipo ja ohuet käsineet. Minne lie kadonneet viimetalviset paksummat käsineetkin.
ap
tilanteesta kärsii. Myös siitä että haluatte "kouluttaa" vanhempaa.
Jos äiti tai isä ei välitä hankkia Suomen talveen lapselle talvivaatteita niin miten luulet että lapsen asiat ovat noin muuten?
Mitä jos pihan vanhempien kanssa tekisitte pienen keräyksen ja hankkisitte lapselle lämpimät vaatteet.
Eikö lapsella muuten ole toista vanhempaa ollenkaan?
reippaasti.
Silloin itkettiin kun kukaan ei puuttunut. Nyt olisi mahdollisuus auttaa tätä lasta.
Jos äiti tai isä ei välitä hankkia Suomen talveen lapselle talvivaatteita niin miten luulet että lapsen asiat ovat noin muuten?
mutta juuri tämän takia olisi hyvä, etteivät naapurit peittelisi tilannetta ostamalla vaatteita.
Lastensuojeluilmoitus?
syysvaatteissaan. Lisäksi on pipo ja ohuet käsineet. Minne lie kadonneet viimetalviset paksummat käsineetkin. ap
Me emme laita lämpimämpää talvipukua suojasäälle, jotta kovilla pakkasilla olisi sitten jotain, mikä lämmittäisi.
vai mitä ap odottelet? Tai entä jos menisit sille vanhemmalle ihan kahden kesken (ei lasten kuullen tietenkään) sanomaan, että olet huomannut tämän toiminnan ja sietäisi hävetä, ettei lastaan vaateta pakkasille vaikka varaa olisi.
Meidänkin tenava kulkee 10 cm liian lyhyissä toppahousuissa : ) En nyt sitä minään terveysriskinä pidä, pukki tuo sitten uudet : )
mutta en vaan silti oikein ymmärrä tätäkään. Tuskin ne toppahousut on niin kärjessä on siellä lapsen joululahjatoivelistalla, että niitä oikeasti kannattaa hillota juuri jouluun asti, kun kelit kumminkin koko maassa nyt jo vaatii talvipukeutumista.
Meidän lapset onneksi osaa iloita niistä toppahousuistakin : )
Siis sä annat lapsen palella, jotta olisi enemmän paketteja jouluna?! Tottakai se lapsi iloitsee sitten paketista tulevista toppahousuista, kun on ensin viikkoja palellut. Ja tämä tekee sitten sun lapsesta ja susta parempia ihmisiä, kuin niistä, jotka ei anna toppavaatteita joululahjaksi vaan silloin, kun niille tarve on?
Voi Luoja tätä järjen käyttöä....
Ja ap:lle, mä tekisin kyllä ls-ilmoituksen tuosta, jos touhu kerran on toistuvaa. Miksi annat lapsen kärsiä typerän vanhemman takia?
Aivan järkyttävää, että joku säästelee vaatteita jouluksi. Hakekaa joulurahaa sossusta, joululahjat joulupuu-keräyksestä tai kerjätkää sukulaisilta jos on rahasta pulaa. Lapsen pitää saada asialliset talvivaatteet heti eikä myöhemmin.
Hänellä on viimevuotiset vaatteet, mahtuu päälle vielä. Ihan kunnon kamaa ostettu.
Ostin uuden 95 € maksavan talvitakin syyskuussta, 120 € maksavat kengät lokakuussa ja pipo 29 €, villasukkia ja lapasia on vaikka muille jakaa.
Arvatkaapa miten tämä tyttö on tietämättäni pukeutunut kouluun? Jumalauta, liian pieniin kumisaappaissiin, farkkuihin ja syysulkoilutakkiin, ja olman hanskoja.
KUKAAN ei ole maininnut minulle siitä mitään, olin itse viime vkolla saikulla ja neiti tuli koulusta kotiin iltapäivällä, ei tiennyt että olin tullut kotiin kesken päivän. Vedin kamalat pultit ja ihmettelen, että kukaan ei koulusta, ei kavereilta, ei mistään ole maininnut asiasta.
Varmaan kauhisteltu keskenään, että sen lapsella ei ole vaatteita. Ja mä ostan aina, aina lapsilleni hyviä ja jokseenkin kalliita= laadukkaita vaatteita. Vituttaa!!!
Onpa surkea vanhempi sillä lapsella!!
Minä teksin asiasta lastensuojeluilmoituksen. Tuo on riittävä syy sellaisen tekoon.
Arvatkaapa miten tämä tyttö on tietämättäni pukeutunut kouluun? Jumalauta, liian pieniin kumisaappaissiin, farkkuihin ja syysulkoilutakkiin, ja olman hanskoja.
Minkä ikäinen? Itse kyttään kuudesluokkalaisen tyttöni pukeutumista. Nyt on hyvät mahdollisuudet siihen, kun olen äitiyslomalla pikkusisaruksen kanssa. Mutta aina kun silmä välttää, niin ainakin ne toppahousut "unohtuu"... Talvikenkien osto oli todella työn ja tuskan takana, että löydettiin sellaiset, jotka on sekä lämpimät että tytölle mieluiset. Muuten haluaisi kulkea tennareissa.
Siis sä annat lapsen palella, jotta olisi enemmän paketteja jouluna?!
Onhan sitä nyt kengätkin jalassa.
Omalla kakkosluokkalaisellani on sopivan pituiset housut, mutta aina koulusta tullessaan (ja siis varmaan sielläkin) housunpuntit ovat mykkyrällä siinä kengänsuussa, eli ihan hyvin riittäisivät 10cm lyhyemmätkin.
t. ohis
Lapsilisää maksetaan lapsen hankintoihin ja se kyllä riittää välttämättömiin vaatteisiin. Lisäksi lapsilisä on juuri toisilta kerättyä, ilmaista rahaa.
Tuo äiti tuskin töissä käy vaan on joku loiseläjä kuvauksesta päätellen.
koska tämä on testi av-mammojen suhtautumisesta, kun vanhemman sukupuolta ei kerrota. Onko?
Vaatteita on mutta puolialasti kuljetaan
Hänellä on viimevuotiset vaatteet, mahtuu päälle vielä. Ihan kunnon kamaa ostettu.
Ostin uuden 95 € maksavan talvitakin syyskuussta, 120 € maksavat kengät lokakuussa ja pipo 29 €, villasukkia ja lapasia on vaikka muille jakaa.
KUKAAN ei ole maininnut minulle siitä mitään, olin itse viime vkolla saikulla ja neiti tuli koulusta kotiin iltapäivällä, ei tiennyt että olin tullut kotiin kesken päivän. Vedin kamalat pultit ja ihmettelen, että kukaan ei koulusta, ei kavereilta, ei mistään ole maininnut asiasta.
Varmaan kauhisteltu keskenään, että sen lapsella ei ole vaatteita. Ja mä ostan aina, aina lapsilleni hyviä ja jokseenkin kalliita= laadukkaita vaatteita. Vituttaa!!!
mulla olis 92-116 koossa tyttöjen toppavaatteita joista ilmaiseksi ilomielin luopuisin postikuluja vastaan, saisi lapsi lämpimät vaatteet, mua ei haittaa vaikka vanhemmat ostelis rahoillaan vaikka hajuvettä.
En nyt sitä minään terveysriskinä pidä, pukki tuo sitten uudet : )