Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkasin itseni ja näytän nyt ihan kamalalta :(

Vierailija
12.12.2012 |

Miten opin meikkaamaan oikein? Näytän ihan perseeltä näissä meikeissä ja ilman, nojaa, näytän ilman meikkiä ihan mitäänsanomattomalta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettele vähitellen sen ohjeilla tekemään meikki. Esim suomalaisen Mariela Sarkiman "Make-up bible" on hyvä suomenkielinen perusopas jossa on selkeät kuvat ja ohjeet.

Vierailija
2/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkiopetuksessa. Tai ihan vaan meikattavana niin näet, mikä sulle ammattilaisen mielestä sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oppinut meikkaamaan. Mä meikkaan edelleen ihan yhtä hyvin kuin ap:kin. Hävettää katsoa peilistä ja isoihin juhliin aina ammattilaisen meikin kautta. Mun iho on tosi hankala, luomet roikkuvat ja naama huonon mallinen. Olisi siis tosi toivottavaa, että joskus oppisin meikkaamaan itseni ihmisen näköiseksi.

Vierailija
4/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää joskus yksin ollessanne järkky meikki, siis sellainen niin ylivedetty kuin ikinä voitte ja sitten vaan jatkatte tän ylivedetyn jutun muotoilua. SE opettaa mittasuhteiden tajua, ja sit kun näkee, mikä niistä ylivedetyistä näyttää parhaalta, osaa tehdä saman hillitysi. Hillityssä meikissä on se ongelma, että hyvässäkään valossa on vaikea itse peilistä nähdä, missä kohta luomiväri varjostaa parhaalla tavalla omia piirteitä jne.

suosittelen!

Vierailija
5/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oppinut meikkaamaan. Mä meikkaan edelleen ihan yhtä hyvin kuin ap:kin. Hävettää katsoa peilistä ja isoihin juhliin aina ammattilaisen meikin kautta. Mun iho on tosi hankala, luomet roikkuvat ja naama huonon mallinen. Olisi siis tosi toivottavaa, että joskus oppisin meikkaamaan itseni ihmisen näköiseksi.

Roikkuvat luomet saa varjostettua paljon paremmiksi, samoin rajausten suuntauksilla saa muutettua ilmettä paljon. Myös "huonon muotoista" naamaa saa tasapainotettua paljon varjostuksilla ja korostuksilla.

Minä taas en tykkää oikein antaa ns. ammattilaisten meikata, koska he eivät oikein koskaan onnistu yhtä hyvin kuin minä itse, joka tunnen oman naamani ja sen ongelmat jo vuosikymmenien ajalta. Pääsin viime vuonna erään lehden muuttumisleikkiin ja voi kamala kun näytin omituiselta "ammattilaisten" tekemän meikin jälkeen. Kaikki tututkin sanoivat kuvat nähtyään että yleensä näytän kyllä paljon paremmalta.

Vierailija
6/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskettäin tekemä meikki oli loistava wake up call. Olin jämähtänyt n 20 vuoden takaisiin rutiineihini.

Vierailija
7/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. alaripsiin en laita lainkaan ripsaria, näytän ihan pöllöltä. Kerran kokeilin smokey eyesia ja katastrofihan se oli. Tuotteet kyllä on hyviä mutta taito puuttuu :)

Olen usein ihmetellyt miten kempparin myyjät iästä huolimatta on niin kauniisti meikattuja :(

Vierailija
8/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun "ammattilainen" meikkasi tuttavani ja tulos oli niin karmea, että en olisi tuttavanani kehdannut ulos lähteä.

Mulla menee aina piloille, jos yritän jotain muuta tehdä kuin ripsiväri, tummat silmänaluset piiloon, kulmakarvageeli, vähän BB-voidetta ja ehkä sipaus poskipunaa. Rajauksia en ole vielä ikinä saanut hienosti tehtyä ja minulla on jotenkin liian ryppyiset ja suht pienet syvällä olevat silmät, joita ei oikein saa edes kauniisti meikatuksi. Tuntuu,että kaikki meikit pakkautuu vain ihon juonteisiin, enkä ole edes vanha, vaan 24-vuotias! :( ap

Vierailija
9/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. alaripsiin en laita lainkaan ripsaria, näytän ihan pöllöltä. Kerran kokeilin smokey eyesia ja katastrofihan se oli. Tuotteet kyllä on hyviä mutta taito puuttuu :)

Ehkä sulle vaan ei sovi kerta kaikkiaan smokey eye ja ripsari alaripsiin. Ei kaikille sovi. Mäkään en käytä koskaan ripsaria alaripsissä, koska mulla on tosi pitkät alaripset ja näyttää ihan hullulta jos ne on meikattu. Samoin smokey eyet jätän väliin kun on muutenkin pienet ja syvällä päässä olevat silmät - tumma smokey eye meikki vaan tekee ne entistä pienemmän ja surkeamman näköisiksi.

Vierailija
10/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkasin ekan kerran elämässäni omiin ylioppilasjuhliini. Oikeastaan vasta 30-vuitiaana aloin meikata säännöllisesti.

Opettelin ennen yo-juhlia pari kertaa äidin 70-luvulta peräisin olleen kirjan kanssa, jossa oli kauneudenhoitovinkkejä ja myös havainnollisesti kuva kuvalta näytetty, miten meikki rakennetaan. Monet kerrat ensin meikkasin aina tuon kirjan kanssa. :)

Myös väärät meikkisävyt voi vaikuttaa ja aiheuttaa kaamean lopputuloksen. Kaikki kosmetolgit ei omaa hyvää värisilmää - mulle on esim. Turussa Stockalla kosmetologi suositellut pariinkin otteeseen meikkivoidetta, jonka sävy on ollut kasvoilleni ihan väärä. Onneksi siellä ollaan reiluja ja molemmilla kerroilla toinen kosmetologi vaihtanut sitten oikeaan värisävyyn sen voiteen, kun olen mennyt asiallisesti kysymään, että sopiiko tämä väri muka oikeasti mun kasvoihin.

Itselläni on se ongelma, että mulla on jotenkin oudonväriset kasvot ja huulet. Ne muuttaa meikkien sävyjä tosi paljon, ihan oudoiksi - varsinkin huulet! Ei näytä yhtään siltä, kuin miltä puna näyttää, kun sitä levittää kämmensyrjälle. Näitä tuotteita on vaan pyydettävä kosmetologin kokeilemaan siellä liikkeessä.

Pienissä kosmetologiliikkeissä olen huomannut sitä ongelmaa, että jos sopivaa sävyä ei löydy, on myyty esim. kaikki parhaat värit, niin alkavat suositella ihan kummallisia värejä, jotta saisivat kauppaa. Just hiljan olin yhdessä kauneushoitolassa meikattavana. Meikkaaja sanoi ihan suoraan, että näistä heillä nyt liikkeessä olevista huulipunista ei mikään kyllä sovi mun väreihin. Silloin omistaja singahti siihen ja alkoi väkisin tyrkyttää jotain oranssia. Kun omistaja meni takaisin oman asiakkaansa luo, mun meikkaaja kuiskasi mulle, että oikeasti, en voi myydä sulle tuota punaa, se ei vaan sovi sulle. Eli varo tuollaisia tyrkyttäjä-suosittelijoita!

Olen huomannut, että Helsingin Stockalla kosmetiikkaosastolla varsinkin ne nuoret miehet osaa neuvoa tosi hyvät sävyt. Ne tietää heti, mikä sopii. Turussakin sekä Stockalla että Sokoksessa on tietyt kosmetologit, joilla on loistava värisilmä! Jos tarvitsen uusia meikkejä, ostan vain silloin, kun joku heistä paikalla auttamassa. Yrityksen ja erhedyksen kautta siis tässäkin...

Vierailija
11/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten varovasti niiden silmien rajausten kanssa eikä ainakaan millään tussimaisella kynällä. Eikä liian tummaa meikkipohjaa. Huolitellut, ei liian tummat kulmat antavat ilmeelle ryhtiä. Liian tummat silmät ei vaan sovi hailakan suomalaisen ihon kanssa.

Vierailija
12/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös väärät meikkisävyt voi vaikuttaa ja aiheuttaa kaamean lopputuloksen.

vaikka olisi hyvät tuotteet ja tekniikat. Kannattaakin tutustua siihen mitkä on omat värit ja mitkä sävyt sopii niiden kanssa. Joskus ihan värianalyysistä, johon kuuluu usein jonkinlainen meikinopastus, on apua. Mulle ainakin oli.

Minä olin vuosia käyttänyt mielestäni luonnollisia ruskean sävyjä, ja näytin aina vaan tunkkaiselta. Värianalyysi paljasti, että olen Tumma talvi tyypiltäni, eli värieni pitäisikin vivahtaa enemmän kylmään kuin lämpimään. Näytin ihan eri ihmiseltä, kun ensimmäistä kertaa ainaisen shampanja-ruskea silmämeikin jälkeen vedin kunnon sitruunakeltainen-harmaa-musta (rajaus) meikin naamaan, ja kullanruskehtavan huulipunan sijaan laitoin violettiin vivahtavaa. Kullanruskea aurinkopuuterikin lensi mäelle ja tilalle tuli selkeän raikas pinkki poskipuna.

Vierailija
13/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä jo oman silmän muotoon sopiva rajaus+luomen sävyn tasoittava luomiväri on meikkinä sellainen, joka tuo omia piirteitä esille, eikä ihan hirveästi vaadi tekijältään.

Mulla rajauksissa auttoi kun yhtäkkiä tajusin, että ei sitä viivaa ole tarkoitus vetää yhdellä vedolla, vaan tasainen jälki syntyy kun piirtää monta lyhyttä vetoa, jotka yhdistyvät toisiinsa. Kynällä oli helpointa opetella, mutta olen tykästynyt geelimäiseen rajaukseen ja ohueen, mutta hieman jäykkään siveltimeen.

Kannattaa ihan kokeilla erilaisia rajauksia, että miten ne sopivat. Aloittaa vaikka sillä tasapaksulla viivalla ja sitten ohentaa viivaa, paksuntaa viivaa, paksuntaa viivaa silmän ulkonurkasta, testata, että mistä kohti ja miten paljon kannattaa paksuntaa, että oman silmän muoto korostuu/häivyttyyy jne. Ja sen jälkeen opetella vetämään rajausta vähän siipimäisesti ja katsoa, että sopiiko se. Useimmille sopii, jos vain siiven pituus ja kulma ovat oman silmän muotoon mietittyjä.

Tuo ammattilaisen meikkaaminen on hyvä neuvo, mutta itse aika rumat kasvonpiirteet omaavana täytyy myöntää, etten koskaan ole kokenut mitään suurta muutosta noissa meikeissä, vaikka olen aina etukäteen sanonut, että haluaisin vahvaa meikkiä. Lopputulos on yleensä sellainen tasavärinen, todella hillitty ja näytän meikissä lähes samalta kuin ilman meikkiä. Sen takia on ollut vain pakko opetella itse.

Vierailija
14/14 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siellä silmän "sisällä". Vuoto alkaa välittömästi. Ulkopuolelle saan kohtuulliset rajaukset kynällä tai nestemäisellä mutta vain yläpuolelle laitettuna. Alapuolella näyttää kaamealta ja mulla on isot ja mielestäni kauniit silmät. Ripsari ei myöskään näytä hyvältä alaripsissä.

Asun Alpeilla ja typeryyksissäni hankin ekoina vuosina aika paljon ryppyjä naamaan, kun ahnehdin aurinkoa. Siksi myös meikkivoide tai puuteri tuottaa ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä