Raskas ja väsyttävä työsyksy takana enkä jaksa järjestää joulua
Olen ihan poikki. Monta rankkaa projektia ja haastavia esimiestilanteita pitkin syksyä ja nyt alkaa olemaan veto todella vähissä. En jaksaisi tehdä iltaisin mitään enkä muistaa niitä sataamiljoonaa asiaa, mitä pitäisi hoitaa, että tulisi joulu.
Haluaisin vaan vetäytyä peiton alle pariksi viikoksi ja nukkua koko joulun yli.
Kellään samaa tilannetta?
Kommentit (16)
Tekisi mieli vaan itkeä iltaisin, kun koko ajan pitää tehdä ja juosta ja muistaa asioita.
Just näin Peurungan uuden kylpylän tarjouksen joulu 24-26.12 kahdelle 119e. Siellä pääsis valmiiseen pöytään ja lepäämään jos vaan jaksais sinne asti.
kotiin saa kaiken ostettua (lähetä mies kauppaan, jos sellainen on) tai sitten mennä tosiaan muualle. Relaa.
Iäkkäät sukulaiset odottaa, että joku muistaa. Kaiken maailman päiväkodin hoitajat ja opettajat, joille pitäisi muistaa hommata jotain.
Kaikki hemmetin kuusen valot pitäisi muistaa tarkistaa ja ostaa uudet. Onhan noita aivan helvetisti. Millä ajalla ne kaikki pitäis jaksaa hoitaa?
En tosiaan joka nurkkaa hinkkaa rätin kanssa, normaali perussiisteys riittää, mutta kaikki ylimääräinen normiarjen lisäksi tuntuu olevan liikaa ainakin mulle tällä hetkellä.
Mä olin tänään joululahjaostoksilla. Tuloksena:haahuilin pari tuntia kauppakeskusta ympäri ihan zombiena. En saanut aikaiseksi ostettua mitään kun väsyttää niin paljon.
ihan oikeesti, ei ne heti huomenna enää muista kuka antoi jotain ja kuka ei. Ne voi skipata ihan hyvin.
Meilläkin tänä vuonna ei kuusessa ole valoja (kuusi kyllä jo pystyssä) kun ihan vaan en jaksanut etsiä. Se kuusi on ihan ok ilman valoja. Mitäänhän noista ei ole pakko tehdä, jos et halua tai huvita. Jos väkisin jonkun haluat, niin voitko pyytää muuta perhettä hoitamaan asian? Lapset koristelee mielellään, ehkä sitten ei ole ihan sen näköistä kuin olit ajatellut, mutta lapset nauttisi. Iäkkäitä sukulaisia on hyvä muistaa, mutta ei kai se yksistään niin paljon vie aikaa ja energiaa? Jos pitää mennä, menette. Jos ei, lähetät interfloran kautta joulukukkia. Ei vie kovin montaa klikkausta koneella...
Minä heitäkin muistan, mutta jos ei ole energiaa tai rahaa, lahjat voi jättää väliin.
Osta iäkkäille sukulaisille kaikille samanlainen lahja tai esim. naisille ja miehille tietty lahja.
Kuusta ei ole pakko laittaa, eikä edes siivota. Jouluna on viisi päivää vapaata jos olet tavallisessa päivätyössä, voisitteko lähteä valmiiseen pöytään johonkin?
tilaat lahjat yhdestä nettikaupasta kerralla. Sen mukaan mitä siellä on tarjolla.
- kaikki lahjat saa halutessaan nettikaupoista, vielä ehtii
- laatikot ja kalat saa valmiina, rosollia ei porukalla tehdessä kauaa tee
- osta kuusen kynttelistöön muutama varalamppu valmiiksi, jotka vaihdat sitten, jos tarvitsee. ja jos ei koko valopaska toimi siitäkään huolimatta, niin tuskin se joulu pilaantuu valottomastakaan kuusesta.
- mitä vielä?
Muutimme viikko sitten, eikä minulla ole joulustressistä vielä tuon taivaallistakaan, vaikka syksy remontteineen jne. on aika jäätävä ollutkin. Aika pitkälti asennekysymys.
Lapselle ostin kaksi lahjaa, kinkun tilasin. Muuta en aio tehdä. Lapsi koristelee kodin ja kuusen varastosta löytyvillä koristeilla, ehkä jonkun varakynttilän ostan valosarjaan ellei siellä ole. MITÄÄN muuta en tee. En lähetä kortteja enkä ostele mitään joulutervehdyksiä ja lahjoja kellekään, syömässäkin käydään äidillä.
ja jos olis nyt maan päällä, ihmettelis tätä syntymäjuhlaansa. Monta asiaa on mitkä pistäis varmaan vihaksi. Ei todellakaan halua stressata ihmisiä syntymällään. Eikä edes koko juhlaa käskenyt viettää.
Lapselle ostin kaksi lahjaa, kinkun tilasin. Muuta en aio tehdä. Lapsi koristelee kodin ja kuusen varastosta löytyvillä koristeilla, ehkä jonkun varakynttilän ostan valosarjaan ellei siellä ole. MITÄÄN muuta en tee. En lähetä kortteja enkä ostele mitään joulutervehdyksiä ja lahjoja kellekään, syömässäkin käydään äidillä.
Mutta toisaalta jonkinlainen perussiivous on tehtävä, kuusi hankittava/ostettava, kuusenjalka etsittävä, lahjat paketoitava, jouluruuhkaan mentävä ostamaan ruuat ja muuta pientä.
Joulu ei periaatteessa ole työläs, mutta jos yhtään haluaa perinteisempää joulua ja sen tuomaa tunnelmaa, täytyy nähdä enemmän vaivaa kuin normaalina viikonloppuna. Ja se on raskasta jos on väsynyt jo entuudestaan. Toisaalta sitten on ihanaa kun saa työn jälkeen nauttia kättensä tuloksista.
kun sain nukuttua ja projekti päättyi, niin vitsi että alkaa taas tulla virtaa takaisin mummoäitiin...Päätin, että en jaksa lähetellä kortteja enkä ostella lahjoja kuin neljälle ihmiselle (ja lahjat ja ostopaikat mietin etukäteen enkä lähde hortoilemaan kauppoihin ilman ideoita) ja se on siinä. Ihme kyllä korttien lähettämättömyys ei aiheuttanutkaan paniikkia tai katastrofia!
Mä laitoin joka ilta jonkun yhden ylimääräisen jutun, kun olin ihan puhki - yhden jouluvalon tai esim. etsin pöytäliinan ja laitoin sen (joo, jo nyt yhden, jouluaattona toisen ja puhtaan). Ehkä se joulu tästä tulee. Ajattelin siivota joulun jälkeen paremmissa voimissa ja ajalla. Tavarat järjestelen paikoilleen kunhan ehdin mutta muuten korkeintaan vähän imuroin yms.
Jouluna ajattelin katsoa elokuvia, lueskella ja syödä hillitysti herkkuja. Hyvää ja levollista joulun aikaa sinullekin ap!
Itselläni sama tilanne, ja kun vielä olen jouluihmisiä, niin ei vain anna periksi luonne sille, että helpottaisin liikaa.
Pari helpotusta olen tehnyt: olen lähes kaikki lahjat ostanut netistä. Kaikki lasten lahjat ja useimmat aikuisten.
Lahjavinkkejä aikuisille, ja nämä siis saat netistä liikahtamattakaan ja vaikka ruokatunnilla:
- lehtitilaus (nyt on upeita tarjouksia)
- Aino-kengät
- hartiahuivi/viitta (itse ostin Nansolta)
- dvd-boksit
Kirjat käyn itse hankkimassa kirjakaupasta. Sain kirjoja lukemattomalle veljellenikin ostetuksi kirjan Mad manners. Kannattaa siis käydä kirjakaupassa.
Valosarjoja en tutki. Otan vastaan pettymyksen ja meillä on yksi valosarja (ei kynttilä), jonka voi pahimpaan hätään heittää vaikka kuusen päälle, jos kynttilät ei toimi.
Joulukortteja väsäilin lasten kanssa jo marraskuusta alkaen, mutta kummasti taas viime yön valvoin niitä kirjoittamassa ja laittamassa kuoreen. Stressiä on edelleen, töitä runsaasti ja minä väsään joulukortteja...
Tänään jätän yhden työjutun väliin, kun leivon piparitalon. Lapsi on pyytänyt ja pyytänyt muumitaloa, ja se on helvetillinen työ, mutta kun en vain voi antaa periksi. Eilen tuli huudettua lapsille, joten järkevämpää olisi antaa olla...
Perussiivo jos huvittaa. Joku potkanpalanen uuniin, pari hassua lootaa, pottuja ja lohenvotkale.
Jotain jälkkäriä..
Kuusen alle muutama hassu lahja, kortteja ei oo pakko laittaa.
Pyhät nukut.
Tulee ja menee se vähemmälläin stressaamisella