Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon tässä miettinyt

Vierailija
10.12.2012 |

että kun opiskelijan pitää ottaa lainaa opiskeluun ja töitä ei saa tehdä tai lähtee opintuki niin ihan yhtälailla vois pakottaa kotiäidit ottaan lainan ja hoitaan sillä lapsensa ja maksaa sitten takas kun on töissä.

On se perseestä että kun opiskelija tekee töitä ja nostaa opintukea pitää tarkkaan laskea ettei joudu maksamaan opintotukea takaisin mutta samaan aikaan mamma tekee töitä ja hoidattaa kersansa isovanhemmilla ja saa vielä siitä rahaa että lapsi on "kotona".

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut opiskelija ennen vauvaa ja tiedän että ne tulorajat ovat aika korkeat. Miksi teidän pitäisi saada ensin tienata tonni kuussa ja sitten nostaa lisäksi ilmaista rahaa päälle? Jättäkää opintoraha niille jotka haluavat opiskella nopeasti töissä käymättä, ja käykää itse töissä ja tienatkaa mitä haluatte ja valmistukaa viiskymppisinä. Kaikesta on aina vaan valitettava, on se kumma.

ajassa kuin muutkin.

Miksi te äidit saatte tienata ja sitten saatte vielä rahaa jos lapsi on kotona?? Mikä järki siinä on??

Vierailija
2/11 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lisäksi tehdä töitä ihan kivasti ennenkuin tukia piti maksaa takaisin, lisäksi matkustelin edullisesti junalla ja bussilla

hoitovapaalla ollessa en voi lisäksi töitä tehdä koska minun pitää hoitaa pieniä lapsiani

ystäväni kävi töissä ja maksoi kotihoidontuen mummolle joka hoiti lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä opiskelin 7 vuotta sitten niin sen vuokranmaksun ja mahdollisten kirjojen hankinnan jälkeen tili meni väkisin miinukselle. Siinä ei välttämättä se 1000 kuussa kovin paljoa välttämättä edes auta kun niitä menoja ei voi välttää.

Ja turha sanoa että muuta edullisempaan kämppään kun niitä ei vaan yksinkertaisesti ole tarjolla. Ja ne kirjatkin on pakko helvetti ostaa kun koulun kirjastossa ei ole 200 hengelle kirjoja lainata. Matematiikan ja Fysiikan kirjoja ei kannata edes lähteä lainaamaan pariksi viikoksi kerrallaan. Ja noiden kirjojen hinta taitaa nykyään olla 80 euroa kappale.

Vierailija
4/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi vähän vituttaa.

Hei, älä mietiskele enää.

Vierailija
5/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tässä miettinyt että kun opiskelijan pitää ottaa lainaa opiskeluun ja töitä ei saa tehdä tai lähtee opintuki niin ihan yhtälailla vois pakottaa kotiäidit ottaan lainan ja hoitaan sillä lapsensa ja maksaa sitten takas kun on töissä.

On se perseestä että kun opiskelija tekee töitä ja nostaa opintukea pitää tarkkaan laskea ettei joudu maksamaan opintotukea takaisin mutta samaan aikaan mamma tekee töitä ja hoidattaa kersansa isovanhemmilla ja saa vielä siitä rahaa että lapsi on "kotona".

vaan siitä, että lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

Vierailija
6/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki ja kodinhoidontuki ole suunnilleen samansuuruisia? EIhän mikään estä kotimammaa ottamasta kulutusluottoa että saa vuokran maksettua, jos työ ei maistu

Vierailija
7/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet fiksu: siis äidit ottaa lainaa hoitaakseen lasta. On se hoitaminen niin helvetin kivaa. Ja missä on tässä järjenjuoksussasi mies?

Älä mieti enempää, sul ei oo kapasiteettia siihen edes Kataisen vertaa

Vierailija
8/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsen hoitaminen "on niin helvetin kivaa"

Ei se opiskeleminenkaan mitään "helvetin kivaa ole" varsinkaan kun ei saa tienata edes töitä tekemällä vaan se sakotetaan opintotuesta.

Ja kyllä kotiäiti saa siitä rahaa että lapsi on kotona. Ei kai kunnan velvollisuus ole lasta hoitaa. Haloo hei!!!

ap

Vierailija
9/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tässä miettinyt että kun opiskelijan pitää ottaa lainaa opiskeluun ja töitä ei saa tehdä tai lähtee opintuki niin ihan yhtälailla vois pakottaa kotiäidit ottaan lainan ja hoitaan sillä lapsensa ja maksaa sitten takas kun on töissä.

vaan siitä, että lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

Huoh mikä älykääpiö..

Vierailija
10/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuis ainakin niiden luusereiden lastenteko kun pitäis itse maksaa niiden elätys. Itse repesin tuolle ei se niin helvetin hauskaa ole kommentille. Miksi pitää tehdä lapsia jos ei kerran ole???? Siinä taas yksi luuseri tehnyt kersan tukien takia:D

Vierailija
11/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut opiskelija ennen vauvaa ja tiedän että ne tulorajat ovat aika korkeat. Miksi teidän pitäisi saada ensin tienata tonni kuussa ja sitten nostaa lisäksi ilmaista rahaa päälle? Jättäkää opintoraha niille jotka haluavat opiskella nopeasti töissä käymättä, ja käykää itse töissä ja tienatkaa mitä haluatte ja valmistukaa viiskymppisinä. Kaikesta on aina vaan valitettava, on se kumma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän