Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa perhepetiin tottunut 1,5 -vuotias omaan sänkyyn?

Vierailija
09.12.2012 |

ELi miten aloittaa totuttelu? Kokemuksia, vinkkejä?

Lapsi on nukkunut koko elämänsä ajan tiiviisti kainalossa. Nyt olisi oma sänky odottamassa siskon kanssa yhteisessä makuuhuoneessa, mutta ei mitään halua eikä tahtoa vielä sinne jäädä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis, niin miksette katsoisi vaikka vuoden päästä uudestaan?

Vierailija
2/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis, niin miksette katsoisi vaikka vuoden päästä uudestaan?

Ja uskon, että lapsikin nukkuisi paremmin. Nyt heräillään kaikki jatkuvasti, varsinkin minä heräilen. Nukun jatkuvasti aivan sängyn laidalla, raajat puutuu jne. Olen väsynyt ja tarvitsen lepoa. Vuosi tätä lisää niin olen zombie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan kaikki 3 lasta yhtä aikaa samassa sängyssä, vuodetta vain levennettiin kun tuli uusia lapsia.

Tytöillä oli omissa huoneissaan omat sängyt, mutta he siirtyivät niihin nukkumaan vasta kun vanhin lähti rippikouluun ja siellä tajusi, että ei ole normaalia nukkua samassa sängyssä vanhempien kanssa.

Vierailija
4/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat nukkua paremmin jo tänä yönä! Hyvää yötä nyt!

Vierailija
5/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi ei nuku "tiiviisti kainalossa", vaikka nukkuisikin vieressä tai samassa sängyssä. Ja yrittäisin saada nukahtamiset ja mielellään heräämisetkin muutettua vähittäin niin, että aikuista ei ole kyljessä, vaan lapsi nukahtaa itsekseen. Silloin minusta on valmiudet pärjätä ihan yhtä hyvin siellä omassa sängyssä, tai pitäisi ehkä sanoa että ei ole niin suuri muutos sängyn vaihtaminen, ja on vain motivoinnista kiinni miten innostuu sinne siirtymään.

Mutta meillä perhepedissä nukkunut siirtyi omaan sänkyyn vasta noin 2,5-vuotiaana. Totesi silloin itsekin, että liian ahdasta :)... Toisaalta itse muistan että siirryin omaan huoneeseen vanhempien makuuhuoneessa vasta päälle 5-vuotiaana, siihen asti minulla ja muilla sisaruksilla oli omat sängyt vanhempien makkarissa.

Vierailija
6/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan kaikki 3 lasta yhtä aikaa samassa sängyssä, vuodetta vain levennettiin kun tuli uusia lapsia.

Tytöillä oli omissa huoneissaan omat sängyt, mutta he siirtyivät niihin nukkumaan vasta kun vanhin lähti rippikouluun ja siellä tajusi, että ei ole normaalia nukkua samassa sängyssä vanhempien kanssa.

Olisin jo ruumis tuossa vaiheessa.

Kyllä minustakin on ihana nukkua tuhisevan pikku nyytin kanssa ehkä sen VUODEN, mutta sitten soisin jo itsellenikin vähän unta. EHkä olemme yksilöitä tämänkin asian suhteen.

Fakta on nyt se, että haluan itselleni oman sänkyni ja lapseni omaan uuteen sänkyyn siskonsa kanssa samaan huoneeseen. Ja sillä siisti.

Kyllä meilläkin välillä nukutaan kaikki samassa sängyssä. Siis muut nukkuvat paitsi minä. Ja lapset nukkuvat aina kun eivät herää tunnin välein.

Vierailija
7/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siirtäisin sen hänen sängyn vanhempien sängyn viereen. Opettelisi nukkumaan siinä (mahdollisesti sillä tyylillä, että siirretään vain kärsivällisesti takaisin omaan sänkyyn, jos yrittä hivuttautua vanhempien sängylle, tai jos ymmärtää puhetta hyvin, niin lupaisin jotakin palkintoa omassa sängyssä pysymisestä), ja vasta sen jälkeen vietäisiin oma, tuttu sänky ensin ehkä vähän vain kauemmas, ja sitten siskon huoneeseen.

t: 6

Vierailija
8/8 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo ruumis tuossa vaiheessa.

Kyllä minustakin on ihana nukkua tuhisevan pikku nyytin kanssa ehkä sen VUODEN, mutta sitten soisin jo itsellenikin vähän unta. EHkä olemme yksilöitä tämänkin asian suhteen.

Fakta on nyt se, että haluan itselleni oman sänkyni ja lapseni omaan uuteen sänkyyn siskonsa kanssa samaan huoneeseen. Ja sillä siisti.

Kyllä meilläkin välillä nukutaan kaikki samassa sängyssä. Siis muut nukkuvat paitsi minä. Ja lapset nukkuvat aina kun eivät herää tunnin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi