Lopettaako vähäsokerinen ruokavalio jatkuvat hiivatulehdukset?
Luin jostain, että hiivatulehdukset voisivat johtua liiasta karkin syönnistä. Onko kokemuksia?
Kommentit (26)
Itse aloitin jokin aika sitten juomaan aamuisin vettä johon laitan sitruunamehua joukkoon. (keltaisesta sitruunan muotoisesta purkista lorautan) En osaa vielä mitään varmaa sanoa koska kokeilu on aika alkumetreillä, mutta nyt tuntuu että auttaisi. Ja on halpaa! :)
minulle neuvottiin tuulettamaan alapäätä, kotona olla vaikka hame tai mekko päällä mutta ilman pikkareita.. se kuulemma auttaa parhaiten, sitten ei saa pestä jatkuvasti ja kun pesee niin keittää vettä jossa vähän suolaa, sillä välillä huljutella alapäätä...
No tässä taas yks kaksi tutkintoa suorittanut!
Gynen neuvo: lopeta kokonaan sen hiivan ruokkiminen aluksi. Tapat sen kun et anna ruokaa ja se prosessi kestää kyllä jonkin aikaa, riippuen tietty kuinka pahana se on!
Toisekseen bakteerifloora elää hyvin terveessä kehossa ja tekee tehtävänsä. Älä siis pilaa sitä luonnottomalla ruualla.
Gyne en ole minä mutta ohjeet sain gyneltä.
Hiivahan elää makeassa. Eli hiivan saa kuriin ruokavaliolla, eli makeat ja vehnäjauhoja sisältävät pullat pois, tilalle hapanmaitotuotteita, maitohappobakteeria. Sillä piimällä voi valella alapäänkin, auttaa kutinaan ja muuttaa ph:ta niin, ettei hiiva siellä elä.
tässä taas puhuu joku joka tietää vähän mutta luulee tietävänsä enemmän...
1) ei tarvi poistaa ruokavaliosta, vähentäminen riittää
2)hiivaa nyt vain kuuluu olla siellä alapäässä, se kuuluu bakteeriflooraan
3) piimä ja jogurtti tepsivät toisin... pH:n merkitys on pieni, todellinen merkitys on siinä, että ne tuo sitä bakteeriflooraa sinne, että hiiva ei voisi kukoistaa niin hyvin.
Miksi et tiennyt näinkään yksinkertaisia asioita?
Iso osa emättimen hiivatulehduksista johtuu hormonaalisesta ehkäisystä.
Minulla tuli kerran, kaksi kertaa kuussa hiivatulehdus vielä, kun käytin e-pillereitä. Kun vaihdoimme kondomiehkäisyyn, tulehdukset loppuivat kuin seinään.
Siskollani oli sama juttu.
Kysyin asiaa usemmaltakin gyneltä. Miesgyne kielsi yhteyden, kolme naisgynekologia on myöntänyt asian: kroonisesti toistuvissa hiivatulehduksissa kannattaa kokeilla hormoniehkäisyn lopettamista ja vaihtamista kierukkaan tai kondomiin.
MYÖS voi olla mahdollista, että saat hiivan mieheltäsi aina uudestaan - voi olla syytä hoitaa hänet hiivalääkityksellä.
http://www.nicehouse.fi/terveys/laakari/gynek.htm
Lisää tästä voit googlettaa sanoilla hiivatulehdus hormoniehkäisy
Mutta voi viedä pitkän aikaa... Mulla auttoi puoli vuotta sokeritonta, vähähiilihydraattista ruokavaliota, maitohappobakteerit ja karpalot. Ja laihduin siinä samalla 10kg.
teki ihmeitä minullekin, kannattaa kokeilla!