Onko normaalia? Kaverini kertoi ostavansa miehelleen LEGOJA joululahjaksi
Olimme tänään ostoksilla ja katselin pojilleni legoja lelukaupassa. Kaverini näytti jotain Taru Sormusten Herrasta -sarjan juttua ja sanoi ostavansa sellaisen miehelleen.
No ei siinä mitään, mutta se mies on 39-vuotias, hyvin ansaitseva päällikkö. En olisi ajatellut, että on jotenkin "vajaa". He ovat lapsettomia, eli voisiko mies hakea jotain lohtua legoista? Lapsettomuuden syytä en tosin tiedä.
Kommentit (38)
aikuiset, varsinkin miehet, rakentelee. Ihan niin kuin naiset niitä nukkekoteja.
Minun 17-vuotias poika toivoo Lego technicsejä joululahjaksi - ja saa niitä.
esim. muotoilijaopiskelijat voivat tehdä legoilla tilasuunnittelua ja pienoismalleja.
Mä haluaisin Lego-majakan ja sen uuden hienon Volkswagen -klainarin, ja niitä arkkitehtuurilegoja. mutta en taida silti ostaa, kun pitää sijoittaa rahat johonkin hyödyllisempään...
t. nainen 40v.
Minunkin mies taitaa saada hobitti legoja joululahjaksi.
Mies osti viime kesänä kaverilleen synttäri lahjaksi (35v) sellaisen star wars lego paketin. Kaveri oli kovin mielissään, kokosivat yhdessä humalus päissään :)
Kumpikin ovat koulutettuja, hyvin ansaitsevia, hieman nörtähtäviä tyyppejä
Meilläkin löytyy vitriinistä Star Wars alukset (uusimpia odotetaan jouluna), julkaistut Harry Potterit ja todellakin ajattelin nyt THSkin alkaa keräämään. Siis miehen kanssa yhdessä.
Lapsilla on samoja legoja, mutta ne onkin leikkimistä varten. Noi meidän jutut ne rakennetaan ja laitetaan näytille.
Legomonsterit 37v ja 40v
Olen 44-vuotias nainen ja kolmen pojan äiti, rakentelen legoja joskus tuntikausia heidän kanssaan. Se on hauskaa ja rentouttavaa ja kääntää ajatukset taatusti työstä pois. Päällikölle varsinkin voisin suositellakin moista lahjaa, ei tarvi ottaa viskipaukkua päästäkseen työstä irti kotona. Legoilu on myös kehittävää ja edistää luovuutta kun ajatukset saavat kulkea omia ratojaan ilman suorituspaineita.
lego serious play konseptiin.... aika isot johtajat on mun kanssani leikkineet legoilla....
t. yhdenlainen konsultti
mies myös aina kaupassa katselee kaiholla legopaketteja, mutta ei ole raaskinut ostaa. Tässähän oliskin lahjaidea :D musta on ihanaa jos aikuinen mies välillä tekee jotain tollasta poikamaista. Tosi sulosta
olen nainen, 54v
rakastan rakennella niitä ja on suorastaan terapeuttista ja hyvä vastapaino töille
Miksi pitää aina olla "normaali"? Mitä vikaa on oman tien kulkemisessa?
Millä tavalla jonkun lego-rakenteluinnostus haittaa sinun elämääsi?
Oletko itse nähnyt/kasannut legosarjoja? Meillä lapset on vielä pieniä ja kasataan pienten sarjoja, mutta ei ole helppoja nekään. Meillä mies osti myös yhden "isojen" sarjan paketin (en ole perehtynyt mikä), jota kasailee sitten samalla kun lapset helpompia. Kasaan minäkin palapelejä, virkkaan pehmoleluja yms.
Siis ihanko tosissasi tätä ihmettelet vai onko kysymys provosta? Nykyäänhän myydään legoja ihan vain aikuisille (yli 16-vuotiaille). Itse voisin todellakin kuvitella mielelläni kokoavani jotain kivaa legojuttua (olen tohtori ja 3 lapsen äiti) enkä koe itseäni kovinkaan oudoksi tai kummalliseksi. Onhan nukkekotiharrastuskin "hyväksytty" - miksi ei legojen kokoaminen....
Lego architect:eihin Pianoismalleja valkoisesta talosta ja eiffeltornista... Lapset on vielä niin pieniä ettei osaa tollaisia rakentaa,mutta itse haluisin...:)
Kyllä ne muutkin kelpaisi, tuo on vaan hieno ja tein tutkielman opiskellessani siitä:)
Mä ostin äskettäin itselleni legoja. Kokoaminen on rentouttavaa ja mukavampaa kuin teeveen tuijottaminen :) Keräileehän monet aikuiset naiset barbeja, poneja tai nukkekoteja, mua tosin kiinnostaa enempi teknisemmät jutut ;D
Itse ostin itselleni pari vuotta sitten Lego-avaruusaluksen joululahjaksi. Toivoin, että joku muu olisi ostanut, mutta kun on eronnut eikä lapsilla ole varaa..
Olen 37 v akateeminen isä. Kiva niitä Legoja on rakentaa :)
Mä oon 28 ja kerään pehmoleluja. Tässä bloggaukseni aiheesta:
http://hammasnurkka.vuodatus.net/lue/2016/05/keraily-lapsellista
LEGOja valmistetaan nykyisin myös aikuisille. Tsekkaappa vaikka http://www.legoformen.net
Kai tuo on jonkinlainen uusi trendi, mikä on kummunnut huippusuositusta Minecraft-pelistä.