Kauhea riita joululahjoista.
Eli en suostunut ostaa 15-vuotiaalle tytölle lahjaksi elokuvaa nimeltä "Cabin in the Woods" sen jälkeen, kun huomasin, että takakannessa oli ikäraja "16" ja genre oli kauhu. Meillä ei tällaisia kauheita elokuvia katsota! Elokuva saattaa sisältää pelottavia kohtauksia ja väkivaltaa, joka saattaa olla todella järkyttävää. Itse näin tuon ikäisenä erään vampyyrielokuvan, ja jouduin viikon ajan nukkumaan valot päällä. Meillä on minun ja mieheni makuuhuone tyttären huoneen vieressä, ja välissä on vain yksi ovi. Eikä me itse pystytä nukkumaan jos hänellä on koko ajan valot päällä.
Olenko liian tiukkis ja kasvatan lastani purkissa jos en anna hänen katsoa moisia? Sanoin, että saa tämän elokuvan sijasta joululahjaksi jonkun toisen elokuvan, mutta haluaa tämän kyseisen. Ehdottelin vähän kaikennäköisiä komediaelokuvia ja kotimaisia, mutta ei ei ei. Mikä on hyvä ratkaisu tähän? En jaksa enää riidellä näin joulun alla!
Kommentit (23)
ei kaikkea mitä toivoo tarvitse saada.
Mä olen yleisesti tosi tarkka ja tiukka kaikesta, mutta noissa leffaikärajoissa olen kyllä joustanut. Meidän 5v sai katsoa K7-leffoja, samoin isommat ovat saaneet katsoa yhden suositusikärajan yli tietyin rajoituksin ja lapsesta riippuen. Isommilla tuo johtuu siitä, että varsinkin meidän esikoinen (13v) on lukenut kaikki mahdolliset ensin kirjoina ja sen jälkeen katsonut leffat. Mä jopa itse vuokraan hänelle K15/K16-leffoja eikä hän ole niistä moksiskaan. Tosin meidän 12v ei katsele noita samoja leffoja, koska hän on herkempi ja saattaisi nähdä painajaisia. Hän katsoo vasta K12-leffoja.
Aina nuo ikärajatkaan ei kerro kaikkea, meidän 6v pelkää todella paljon erästä K3 PS2-peliä, jossa ei mun mielestä ole mitään pahaa. Hän ei sitten saa pelata sitä, vaikka kovasti haluaisikin, vaikka pelkääkin sitten yöllä.
höh no tietysti sinä olet vanhempi ja sinä päätät. Se nyt on saletti että teinit ja lapset ylipäätään haluaa sitä sun tätä ja narisevat jos asiat ei menekään heidän pillin mukaan. Alaikäinen ei ole se, joka päättää mikä ikäraja on.
toisekseen kannattaa opettaa lapselle, että toivoa saa, vaikka kuuta taivaalta, joululahjaksi tai muutoinkin, mutta lahjan antaja valitsee ITSE mitä antaa ja toteuttaako toiveen. Minusta tavara joka on vaadittu vanhemmalta ei ole mikään lahja.