Mitä tapahtuu jos 40-vuotiaana laihduttaa 50kg?
Kiinteytyykö iho ollenkaan vai jääkö roikkumaan löysänä?
Kommentit (33)
Olen 44-vuotias ja aloitan tammikuun alusta kevään mittaisen vlcd-kuurin. Olisiko joku kiinnostunut kaveriksi mukaan, voitais pitää yhteyksiä vaikka meilitse? Pudotettavaa olisi 20 kg, jotta olisin "bikinikunnossa".
42v
meilaa mulle, niin kerron lisää?
minsku1968@hotmail.com
siis ihan oikeasti, kertokaa mikä voisi auttaa jos kerran tiedätte! Lääkäristä ei apua löydy koska hän on käynyt tuon tien loppuun.
mutta voisimme ainakin pitää täällä yllä VLCD-ketjua. Aloitetaan sellainen tammikuussa. Täällähän eli pitkään se ? ??• ???? ? Jumalattariksi kesäksi -laihisketjukin.
Otetaan samaan tapaan erottuva otsikko ja nikit siihen. Moni varmaan aloittaa laihiksen uudenvuodenlupauksena. Oma lähtöpainoni on tuolloin varmaankin noin 90kg.
mutta voisimme ainakin pitää täällä yllä VLCD-ketjua. Aloitetaan sellainen tammikuussa. Täällähän eli pitkään se ? ??• ???? ? Jumalattariksi kesäksi -laihisketjukin.
Otetaan samaan tapaan erottuva otsikko ja nikit siihen. Moni varmaan aloittaa laihiksen uudenvuodenlupauksena. Oma lähtöpainoni on tuolloin varmaankin noin 90kg.
Mutta jos mieluummin haluat, niin perustetaan uusi ketju sitten? molempi parempi:)
Nahkaa on jäänyt roikkumaan etenkin vatsassa, mutta en jaksa ottaa siitä paineita. Miestäni se ei haittaa ja hänen mielipiteensä on oikeastaan oman mielipiteeni lisäksi ainoa, josta jaksan välittää. Sitä ei ole niin paljon, että siitä tulisi terveydellisiä ongelmia ja kun mietin ääneen, menisinkö leikkaukseen sen takia, vastustus oli kovaa. En siis todellakaan ole miehen tossun alla, mutta koska minun kohdallani on kyse ainoastaan kosmeettisesta haitasta, en rupea siihen. Saan muotoilevilla alusvaatteilla nahat nätisti piiloon :-)
Jatkan elämääni normaalipainoisena kenguruna.
ruokavaliolla. Ei ole varaa ostaa laihdutusvalmisteita, laihdutan tavallisille pussikeitoilla.
Laihdutettavaa on yli 60kg, laihdutusleikkaukseen en pääse.
Nahkaa on jäänyt roikkumaan etenkin vatsassa, mutta en jaksa ottaa siitä paineita. Miestäni se ei haittaa ja hänen mielipiteensä on oikeastaan oman mielipiteeni lisäksi ainoa, josta jaksan välittää. Sitä ei ole niin paljon, että siitä tulisi terveydellisiä ongelmia ja kun mietin ääneen, menisinkö leikkaukseen sen takia, vastustus oli kovaa. En siis todellakaan ole miehen tossun alla, mutta koska minun kohdallani on kyse ainoastaan kosmeettisesta haitasta, en rupea siihen. Saan muotoilevilla alusvaatteilla nahat nätisti piiloon :-)
Jatkan elämääni normaalipainoisena kenguruna.
Vai onko haitta niin pieni? Minä ainakin menisin ilman muuta, ne roikkuvat nahkatkin painavat monia kiloja ja ne pitä sulloa jonnekin? Vai eikö sinulla?
Ja muutenkin, leikkaus on aina leikkaus. Niistä ei ole mitään haittaa ja kehtaan mainiosti olla uimahallissa. Ei ne ole siis niin pahat kuin mitä ne voisivat olla. Mahdun kuitenkin koon 40 vaatteisiin nahkoineni päivineni. Se on kuulkaa sellainen saavutus, etten olisi IKINÄ uskonut. Vaikka saisinkin kunnallisen kautta tuon - mitä kyllä erittäin vahvasti epäilen - minusta se olisi verorahojen väärinkäyttöä. Leikkauksenkin tein yksityisellä.
Vai onko haitta niin pieni? Minä ainakin menisin ilman muuta, ne roikkuvat nahkatkin painavat monia kiloja ja ne pitä sulloa jonnekin? Vai eikö sinulla?
Olen itse personal trainer ja voin kokemuksesta sekä tieteen pohjalta kertoa, että iho palautuu huomattavasti hitaamminen vanhempana. Laihdutuksen jälkeen se kyllä yleensä palautuu jonkin verran, etenkin ajan kanssa. Nuorilla iho kiristyy yleensä samaa tahtia kun laihtuu. Valitettavasti ihon kiristyminen on myös kovin yksilöllistä. Leikkauksissa, kuten ihon kiristyksissä, on aina riskinsä, joten en voi suositella kenellekään kirurgiaa. Jos aihe kuitenkin huolestuttaa tai mietityttää kannattaa käydä henkilökohtaisesti osaavan kirurgin arvioinnissa.
Rasvaimua en suosittele, sillä tuloksia saa kyllä ilmankin ja huomattavasti terveellisemmin, ihon kiristys on eri asia. Mitään nutraamisia ja Camebridgedieettejä ei kannatta aloittaa, menee vaan rahat hukkaan kun ei ole mitään jatkosuunnitelmaa ja terveellistä rutiinia. Paino tulee todella helposti takaisin, niin kuin täällä osa on kertonutkin.
Tässä hyvä esimerkki 47-vuotiaasta Päivistä, joka laihdutti 47,5 kiloa terveellisellä ruoalla ja liikunalla.
http://aurorarenvall.fitfashion.fi/paivi-laihdutti-475-kiloa-ja-on-nyt-elamansa-kunnossa/
Aina PT:n tuki ja ohjeet eivät ole riittäviä, etenki jos taustalla on ahmimishäiriö.
Syömishäiriöliitosta voi lukea lisää ja saada tukea:
http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/syomishairiot4.html
Syömishäiriö ei todellakaan merkitse sitä, että pitäisi olla alipainoinen.
Ja muutenkin, leikkaus on aina leikkaus. Niistä ei ole mitään haittaa ja kehtaan mainiosti olla uimahallissa. Ei ne ole siis niin pahat kuin mitä ne voisivat olla. Mahdun kuitenkin koon 40 vaatteisiin nahkoineni päivineni. Se on kuulkaa sellainen saavutus, etten olisi IKINÄ uskonut. Vaikka saisinkin kunnallisen kautta tuon - mitä kyllä erittäin vahvasti epäilen - minusta se olisi verorahojen väärinkäyttöä. Leikkauksenkin tein yksityisellä.
Yksi about tuttu mies oli huomattavan ylipainoinen. Kunnes laihdutti, ja alkoi treenata. Nyt naiset aina kimpussa.
Eli: läskit saa muutettua lihaksiksi. Jos onnistuu mieheltä, niin miksi ei naiselta?
lihavuusleikkauksen jälkeen taas lihoa. harva ihminen lihoo tollaseks järkyksi tankiksi ihan vaan huvin vuoksi. käsittelemättömät ongelmat esim lapsuudesta pitää työstää. syömisellä moni yrittää hoitaa tuskaansa, jota ei välttämättä edes itse tiedosta. jos ei läskien tulon alkusyytä hoida, niin ei mikään leikkaus tai tavallinen laihduttaminen vie pysyvään tulokseen.
Olen hänen kaverinsa vaikka tekisi mitä.
Olen huolissani hänen terveydestään, voitko kuvitella että tällaisiakin ihmisiä on? Ennen leikkausta hän oli erittäin lähellä työkyvyttömyyttä fyysisten vaivojensa takia ja on matkalla ihan samaan pisteeseen. Hänellä on selvästikin syömishäiriö mutta ei asiankuuluvaa apua siihen. Lähtöpaino oli noin 170 kg. Tuo laihdutusleikkaus ei takaa terveyttä jos keksii keinot venyttää sen mahansa takaisin "syömäkuntoon".