Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotidoppler, turvallinen vaiko ei?

Vierailija
07.12.2012 |

Minulla on kokemuksia keskenmenoista ja siksi hankin itselleni kotidopplerin. Tiedän, että se ei ehkäise keskenmenoja eikä takaa muutenkaan mitään, mutta minua on rauhoittanut kun olen iltaisin sen 10-20 sekuntia vauvan sykkeitä kuunnellut.

Sain sykkeet kuuluumaan rv 9+3 ja helposti ovat kuuluneet sen jälkeenkin. Erotan vauvan ja minun sykkeen ihan helposti, joten siitä en tarvitse kommentteja.

Onko tämä laite turvallinen? Netistä löytyy jos jonkinmoista kommenttia puolesta ja vastaan. Toisaalta tuntuu jotenkin oudolta jos sikiölle vaarallista laitetta myytäisiin noin huoletta ja lääketieteen ammattilaiset eivät asiaan puuttuisi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista asiaa voi tutkia! Eettisistä syistä ei koskaan tule olemaan mahdollista tehdä tutkimusta, jossa vauvaa sädetetään UÄ:llä päivittäin ja seurataan terveysvaikutuksia, jos on olemassa edes pieni olettamus että päivittäinen UÄ aiheuttaa sikiövaurioita. Ja kun tutkimusnäyttöä ei ole, ei voida kieltää (kun se olisi toisen elinkeinoon puuttumista ja semmoinenhan on hirmuisen väärin kuten tiedämme).

Vierailija
2/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo raskausviikolta 9 alkaen paniikissa sohit mahaasi dopplerilla monta kertaa päiväsä, miten ikinä selviät sitten kun lapsi on syntynyt? Hommaat kotiin apneahälyttimen ja saturaatiomittarin, joiden huutaessa valvotte iloisesti koko perhe? Entäs sitten kun lapsi on isompi? Kuljet perässä kouluun ja kavereille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turha kapine ja jos sulla menee se anturi rikki/ vanhenee tms niin sen energia tai sen kenttä ei enää vastaa ilmoitettua. Ultraääni isoilla tehoilla lämmittää aika paljon. Esim yhden asteen lämmönnousu sikiön aivoissa aiheuttaa aika paljon pahaa. Sulla ei taida olla kotona kuitenkaan mitään mahdollisuuksia tarkkailla sen laitteen laatua. Toki lähtökohtaisesti ne vehkeet on tehty toimimaan turvallisilla energioilla, mutta kerrankos niitä maanantaikappaleita tulee ja hyvätkin vehkeet voi hajota. Miksi ihmeessä sä otat riskin, että sä vahingossa korvennat sitä muksua joka ilta. Pahaa teki, kun yksi äiti kertoi miten on kiva viettää iltansa kuuntelemalla pitkään muksun sydänääniä. Saattoi kuulemma hommassa tuntikin vierähtää. Ja mä en ole yhtään vastaan yhtään lääketieteellistä tutkimusta, päinvastoin.

Vierailija
4/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei hommassa vierähdä tosissaan kun se parikymmentä sekuntia, eli en viettele iltojani ääniä kuunnellen.

Ja tiedän mitä äitiys on, tämä on kolmas lapsi. Nyt vain olen jostain syystä paljon hermoheikompi kun aikaisemmin.

Kiitos asiallisista vastauksista.