Mistä tunnistaa tyhmän?
Koen olevani tyhmä ihminen, kun olen tolloillut niin paljon elämässäni. Tunnetteko oikeasti tyhmiä ihmisiä? Millaisia he ovat?
Kommentit (8)
Minä olen tyhmä, enkä tarkoita tällä sitä että tolloilisin elämässä, sitä tekee fiksummatkin ja myös viisaat.
En ajattele kovinkaan paljon. en paina asioista mieleen, en muista mitä viime koulutoimikunnan kokouksess a on sovittu, mikä oli minun tehtävä ja mikä oli jonkun toisen tehtävä tapahtumapäivänä.
En hahmota kokonaisuutta uuden tilanteen ollessa kyseessä.
olen hidas.
Tuijotan. En ole kaunis, en edes siedettävän nätti, olen vaan ruma.
Eksyn, en löydä mitään, hermostun nopeasti tällaisessa tilanteessa.
Olen karkea ja brutaali. Että missä vitussa se rakennus oikein on, pennut turpa kiinni, minä etsin koko ajan, ai onko tuo talo, no en tiedä!!
Kun minulle puhutaan ja asia on täysin outo tai uusi, aivan vieras, tuijotan suu löysänä.
Koulumenestys oli surkea, teen minimipalkkaista työtä.
Lapseni ovat just keskitason älykkyyden omaavia. Eivät mitään välkkyjä tai luokan tasaista massaa.
Ja puhun ihan itsestäni, en naapurin kaisasta.
"Iloisia, mutta tyhmiä". Usein kadehdin heitä, sillä he eivät ymmärrä maailman menosta liikoja, eivätkä ahdistu niin helposti kuin älykkäät.
Tyhmissä on myös niitä paikalleen jämähtäneitä ja katkeria.
"kyllä minäkin xxx sitä tai sitä xxx jos minulla olisi ollut ... hyvähän se sinun kun sinulla on ollut ja minulla ei...."
ettei osaa mitään muita kieliä yhtään kuin oman äidinkielensä. Ei tunne sivistyssanoja tai klassikkoteoksia.
Pitää itseään älykkäänä jos osaa tehdä pari sudokua.
..kysyy yhtä tymiltä vauvasivustolla: Mistä tunnistaa tyhmän?
Tällä sivustolla pyörii keskimääräistä tyhmempää sakkia. Lisääntymiskoneita, joden alapää löyhkää ja toimii(=pentutehtailua), mutta yläpäälle ei ole käyttöä.
tyhmyys on ennen kaikkea hyvien käytöstapojen ja tilannetajun puutetta! Sanoo/tekee sopimattomia asioita väärässä tilanteessa, ei näe nenäänsä pidemmälle, ajattelee vain itseään jne. Tällaisia ihmisiä minä pidän tyhminä. Käytöstävat ne on oltava!
Junttiutena pidän esim. ihmisiä, jotka eivät hallitse edes omaa äidinkieltään. yhdys sana virheet ym. Mutta jos on lämmin, muut huomioon ottava ja muutenkin hyväkäytöksinen ihminen, en koskaan voisi pitää sellaista henkilöä tyhmänä! Olkoon sivistyksessä sitten minkälaisia aukkoja tahansa.
Eilen oli auton akku tyhjä. soitin pojalle apuja. Käski hakea akkulaturin ja testata, miten on virtaa. Hain koneen ja sitten sain jotenkin ladattua. Siis punainen punaiseen ja miinus johonkin run´gossa tai sitten miinukseen. Ei saa käyttää käynnistystä. Ensin minimillä sitten maksimilla. Varoo akun räjähtämistä! Ehkä opin? Pitäsikö kirjoittaa paperille? Kunontyhmä. Vaikka opiskellut viittä kieltä toisaalta, jaa-a.
ettei osaa mitään muita kieliä yhtään kuin oman äidinkielensä. Ei tunne sivistyssanoja tai klassikkoteoksia.
Pitää itseään älykkäänä jos osaa tehdä pari sudokua.
Niin, minä olen. Tyhmä. En osaa muuta kieltä kuin tämän armaan suomen kielen. Sen tosin osaankin sitten hyvin.
Sudokuja en tee, koska en osaa, en ole matemaattinen.
En oppinut kieliä, ruotsia enkä englantia vaikka peruskoulun kävinkin, huonosti tosin.
"Iloisia, mutta tyhmiä". Usein kadehdin heitä, sillä he eivät ymmärrä maailman menosta liikoja, eivätkä ahdistu niin helposti kuin älykkäät.