Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi raskaus hätäsektion jälkeen?

03.12.2005 |

Hei!

Mielessäni pyörii mahdollinen uusi raskaus, mutta mietityttää ja lähes pelottaa, kuinka keho (ja nuppi) kestää.

Minulle tehty hätäsektio toukokuussa -05 (pystyviilto) ja haluaisin kuulla vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksia:

- Kuinka nopeasti olet ollut uudestaan raskaana?

- Kävitkö ensin lääkärissä tutkituttamassa " paikat" ?

- Onko yleisesti näin, että lääkärit suosittelevat 1,5 v. väliä synnytyksestä uuden raskauden alkuun?

Jos jotakin muutakin tietoa asiasta, niin mielelläni luen kokemuksistasi :O)

Terkuin, Purukääpä ja esikoispoika toukokuulta -05

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, minkä takia jouduit hätäsektioon voi varmasti vaikuttaa ainakin siihen miten nuppi kestää. Kehon kyllä uskon kestävän.

Meidän ensinmäinen lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla todella rankan 28h tunnin synnytyksen päätteeksi. Kuitenkin huomasin 3kk päästä olevani raskaana ja sillon tuntui että nuppi ei kestä. Pelko oli todella kova ja sain ensin lähetteen pelkopolille ja sieltä psykologille. Psykologin juttusilla kuljin sitten lähes koko raskausajan ja olin todella helpottunut kun toisen lapsen synnytystavaksi päätettiin sektio aivan muun kuin minun pelon takia.

Myös tämän sektion jälkeen tulin raskaaksi melko pian. Sektiohaavan paranemisen kanssa oli ollut paljon ongelmia ja kerroin huolestani kohdun kestämisestä lääkärille. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kroppa kyllä kestää raskauden.

Eli nyt kun olen parin viikon päästä menossa kolmanteen sektioon, on ensinmäisestä sektiostani kulunut vasta tasan kaksi vuotta. Mitään ongelmia asiassa ei ole ollut, eikä minulle koskaa ole kukaan sanonut että en olisi raskaaksi saanut tulla.

Tässäpä minun mielipiteet ja kokemukset. Kohdun kuntoa ei minun tietääkseni oikein pystytä mitenkään tutkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla