Nuorten tyttöjen laihat reidet-pakkomielle
Oletteko huomanneet nykyajan teinien keskuudessa vallitsevan trendin, että pitää olla niin laiha, että reisien väliin syntyy kunnon aukko? Jos reidet on vähänkin paksummat/lihaksikkaammat tai hinkkaavat yhteen, on heti kauhea sotanorsu. Varsinkin, kun jonkun 159 cm pitkän tyttösen on melko hankalaa edes saada 180 cm hongankolistajan honkkelikoipia ilman sairaalloista laihduttamista.
"paksut" reidet:
http://skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2012/11/FFN_g_50954891.jpg
"ihannesääret":
http://skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2012/11/FFN_g_50953245.jpg
Aika surullista eikö?
Kommentit (24)
laihduttamiseen en halua puuttua, mutta mielestäni on surullista, että jopa 12-vuotiaat itkee netin foorumeilla "paksuja" reisiään. Ei tällaista villitystä ollut vielä silloin, kun minä olin teini.
Nykyään taas kaikki vauvasta vaariin ovat laihiksella ja liittyneet jonnekin kalorinlaskentasivustoille. Telkkarissakin puhutaan vain siitä, ettei edes jouluna saa syödä herkkuja.
Mielestäni vain on sairasta yrittää saada vartalostaan ihan eri mallista laihduttamalla. Voisi ihan hyvin ottaa realiteetit huomioon ja tajuta, ettei suomalaisesta persjalkageenit omaavasta naisesta /tytöstä saa mitään gasellia tekemälläkään. Tai no saa, mutta sitten näyttääkin ihan Ausschwitzista karanneelta.
ap
aikuisiltahan se oppi lähtee. Sen takia aikuisten naisten, ainakin äitien, tulisi pitää omat laihdutukuurinsa ja kriisinsä omana tietonaan eikä levittää niitä tyttärilleen.
Tärkeintä, mitä voi tehdä on antaa lapselleen terveen itsetunnon, joka suojaa tällaisilta hömpötyksiltä. Lasta tulee rakastaa ehdoitta, välittää terveet elämäntavat omalla esimerkillään, ei pakottamalla tai vihjailemalla.
Vanhempia voi syyttää tästä(kin) asiasta, niin se vain on. Tietysti myös medialla on osansa
vaikka olisi kaikinpuolin ok.
Ei sitä itsekään ollut tyytyväinen kroppaansa nuorena vaikka näin jälkeenpäin ymmärtääkin olleensa aika hyvän näköinen.
Nyt 40+ olenkin sitten hyväksynyt itseni tälläisena kuin olen vaikka olenkin "pieni sotanorsu" ;)
Teinitytär taas on rimppakinttu laiheliini ja hän yllätys, yllätys...haluaa olla lihaksikkaampi ja saada ainakin 5kg lisää painoa.
Vuoden on ollut "lihotuskuurilla" ja onkin saanut painon 42kg:sta 45kg.
Tästä paino ei nouse koska hänellä on angiinakierre päällä ja leikkaus on vasta alkuvuodesta ja aina kun sairastuu niin laihtuu kun ei voi pariin päivään kunnolla syödä :(
eli tasan ei käy taas onnen lahjat!
ja reiteni ovat mahtavat, paksut, lihaksikkaat, oikein kunnon tukit. Niillä kyykätään 180kg painotanko selässä, niillä juostaan puolimaratoneja, niillä urheillaan toistakymmentä tuntia viikossa. Olen terve, lihaksikas ja paksureitinen, ja YLPEÄ siitä.
Olen surullinen nuorten tyttöjen puolesta tulevaisuuden kannalta. Heikko lihaskunto ja urheilemattomuus aiheuttavat osteoporoosia ja tuki- ja liikuntaelinten sairauksia. EI välttämättä vielä teininä mutta nelikymppisenä kylläkin.
T: 41v punttimamma
jotkut miehet jopa tykkää että naisella on reisiä eikä pelkät tikut! Mulla ollu aina jalat ku pylväät todella isot ja lihaksikkaat jalat (palstan mukaan oon kauhee sotanorsu) ja mun mies rakastaa mun paksuja lihaksikkaita jalkoja...joka on kyllä mun mielestä ihan käsittämätöntä! Mutta nuorena tosissaan ollaan epävarmoja itsestä ja kriittisiä itseä ja toisia kohtaan mutta kun ikää tulee ni oppii armeliaammaksi itseään kohtaan! Ja täällä ne aikuiset jotka on anoreksia ihailijoita ovat mielestäni tavallaan jämähtäneet nuoruuden pinnallisuuteen....
jopa 12-vuotiaat itkee netin foorumeilla "paksuja" reisiään. Ei tällaista villitystä ollut vielä silloin, kun minä olin teini.
ap
kun minä olin teini, eli 90-luvun puolivälissä. Sen sijaan nykyisen kaltaista fotaroitujen kuvien vyöryä ei ollut, ja onhan syömisestä tullut hiukan fiksoituneempaa kuin silloin. Mutta olihan jo 80-luvullakin fitnessvimma.
Positiivista sen sijaan nykyään on, että monet nuoretkin naiset ( noin 20-vuotiaat) treenaavat "huvikseen" tavoitteellisesti ja ihailevat lihaksikasta kroppaa. Kun minä olin nuorempi oli tarkoitus olla vain laiha, nykyään treenattu on usein se ihanne.
jotkut miehet jopa tykkää että naisella on reisiä eikä pelkät tikut!
niin naurettavaa. Mitä väliä sillä on, mistä "jotkut miehet" tykkää? Eiköhän pääasia ole, että jokainen itse viihtyy kropassaan. Itse tykkään siitä, että treeni näkyy kropassani, aivan se ja sama mitä miehet ajattelevat! Tai naisetkaan. Iän myötä kyllä tulee sellainen tietty hälläväliä-asenne: minun kroppa ja näyttää siltä, miltä MINÄ haluan.
jotkut miehet jopa tykkää että naisella on reisiä eikä pelkät tikut!
niin naurettavaa. Mitä väliä sillä on, mistä "jotkut miehet" tykkää? Eiköhän pääasia ole, että jokainen itse viihtyy kropassaan. Itse tykkään siitä, että treeni näkyy kropassani, aivan se ja sama mitä miehet ajattelevat! Tai naisetkaan. Iän myötä kyllä tulee sellainen tietty hälläväliä-asenne: minun kroppa ja näyttää siltä, miltä MINÄ haluan.
lainausjotkut miehet jopa tykkää että naisella on reisiä eikä pelkät tikut!
ja reiteni ovat mahtavat, paksut, lihaksikkaat, oikein kunnon tukit. Niillä kyykätään 180kg painotanko selässä, niillä juostaan puolimaratoneja, niillä urheillaan toistakymmentä tuntia viikossa. Olen terve, lihaksikas ja paksureitinen, ja YLPEÄ siitä.
Olen surullinen nuorten tyttöjen puolesta tulevaisuuden kannalta. Heikko lihaskunto ja urheilemattomuus aiheuttavat osteoporoosia ja tuki- ja liikuntaelinten sairauksia. EI välttämättä vielä teininä mutta nelikymppisenä kylläkin.
Taitaa se tanko olla jossain koneessa kiinni ja/tai liikerata jäädä aika pieneksi. Edes miesjuoksijan (joka pitkää matkaa juoksee) jaloilla ei ole paljon asiaa kyykkäillä tuollaisia painoja.
Ja tuollaiset painot joka tapauksessa pilaavat jalat ja selän eivätkä tosiaankaan edistä terveyttä, kuten eivät myöskään maratonit roimasti ylipainoisena (koska isoihin painoihin pääseminen vaatii ylipainoa).
mutta tässä on just se pointti että nuorena kuvitellaan että miehet tykkää vain sellasista mallin näkösistä tikkujaloista! Ja kuvitelman takia nälkiinnytetään ja rääkätään itseä! Tämän takia ilmaisin että on myös miehiä jotka tykkää toisenlaisista! Toki itsekin tykkään kovasti omista jaloistani jotka ovat isot ja lihaksikkaat koska olen nuoresta asti harrastanut liikuntaa!
Taitaa se tanko olla jossain koneessa kiinni ja/tai liikerata jäädä aika pieneksi. Edes miesjuoksijan (joka pitkää matkaa juoksee) jaloilla ei ole paljon asiaa kyykkäillä tuollaisia painoja.Ja tuollaiset painot joka tapauksessa pilaavat jalat ja selän eivätkä tosiaankaan edistä terveyttä, kuten eivät myöskään maratonit roimasti ylipainoisena (koska isoihin painoihin pääseminen vaatii ylipainoa).
kestävyysjuoksua harrastava mamma. Itse en voi juurikaan salilla jalkoja edes tehdä ilman että juoksu kärsii. Tuollaisilla painoilla ei olisi mitään järkeä lähteä tekemään.
Ensimmäinen kuva on hotti, jälkimmäinen kamala tikku.
tai vitosella tyttäreni saunassa kerran avautui aiheesta ja totesi, että häntä harmittaa, kun reitensä ovat puolet paksummat kuin muiden. No, tottahan se osin olikin, mutta kun ne reidet eivät oikeasti edes mitkään paksut olleet, vain lihaksekkaammat kuin ikäisillään yleensä.
Nyt tämä tyttö on jo 15v ja erittäin sinut kroppansa kanssa, tikkujalkoja ei ole edelleenkään, mutta kroppa on niin kaunis, kun on nätit lihakset.
Taitaa se tanko olla jossain koneessa kiinni ja/tai liikerata jäädä aika pieneksi. Edes miesjuoksijan (joka pitkää matkaa juoksee) jaloilla ei ole paljon asiaa kyykkäillä tuollaisia painoja.Ja tuollaiset painot joka tapauksessa pilaavat jalat ja selän eivätkä tosiaankaan edistä terveyttä, kuten eivät myöskään maratonit roimasti ylipainoisena (koska isoihin painoihin pääseminen vaatii ylipainoa).
Huvittaa salilla välillä kun näkee tyyppejä, joilla tyyliin 100 kiloa niskassa, mutta liike tehdään juuri ja juuri 90 asteeseen, ei syvälle, joka on paljon raskaampaa ja tehokkaampaa.
enemmän kuin nuorilla tytöillä :D
-ohis-
Mun kokemuksen mukaan miheet tykkää nimenomaan sellaisista sporttisen lihaksikkaista naisista(ei mistää bodareista), mutta siis naisista, joilla sopivasti lihasten tuomia muotoja kropassa.
Ollut hoikka normaalipainoinen..en koskaan laiha..ja peppu pyöreä ja reisiäkin on ja eniten kyllä saanut katseita ja ylistäviä kommentteja pepusta nimen omaan...että kyllä ne miehet yleensä tykkäävätkin hieman muodokkaasta enemmän tikku jaloista..puhumattakaan muissa kulttuureissa kuin länsimaisessa!
ihan sama, mistä miehet tykkää. Minusta on vaan ihan sairasta, että nuoret tytöt ihannoivat tuollaisia luonnottoman laihoja reisiä. Ja outoa, että juuri reisiin keskitytään nykyään aivan pakkomielteisesti. En todellakaan KERTAAKAAN mitannut reiden ympärystäni ja nyyhkinyt kavereille, että voi kun on reiden ympärys jo 50 cm. Ihannoitiinhan silloinkin laihoja ihmisiä, mutta ei ihmisiä, joilla oli NORMAALIT reidet haukuttu läskeiksi, niin kuin nykyään.
Ja mitä suurempi vako reisien välissä, sitä parempi. Että mitäs helvettiä tämä nyt on olevinaan? ap
Aiankin parikymppisillä naisilla tuntuu nykyään olevan enemmän lihaksikas fitness-malli-ihanne kuin laiha narureisi.
Etkö ole lukenut tätä palstaa ollenkaan? Täällä keski-ikäiset ämmätkin valittavat kun on kilo liikaa painoa ja tuo ensimmäisen kuvan nätti nainen on av-raadinkin mielestä heti laitettava laihdutuskuurille. Jos olisi yhtään paksumpi, keskitysleirille tai kuula kalloon, ihmisarvoa ei "läskillä" ole
Mistähän ne teinitytöt tämmöisen ovat oppineet, mietipä sitä.
T oikea sotanorsu