Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7kuinen ei suostu syömään puuroa, mitä ilta- ja aamupalaksi?

Vierailija
05.12.2012 |

Kokeiltu on itse tehtyä maustamattomana ja maustettuna eri pilteillä.

Kokeiltu on myös kaupan valmis puuroja maustamattomina sekä valmiiksi maustettuja, että itse maustettuna.

On myös kokeiltu houkutella eri äänin yms. tarjoitlu sekä lämpimänä, että haaleana.

Mikä neuvoksi ja jos auta niin mitä puuron tilalle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puuron syöminen on ihan ylivoimaista. Itse korvasin puuron kasvissoseella ja vaihdoin iltamaidon velliin.

Vierailija
2/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta ja kaikki on syöneet mitä eteen kannetaan. Paitsi jos ruoka on liian varhain klöntsää tai liian tiivistä koostumukseltaan. Ehkä sinunkin laittamasi puuro on sellaista?

Lisää puuroon nestettä kunnolla, sen voi hajoittaa hienorakeiseksi tai tehdä eri lajikkeesta! Puurojakin on meinaan muita kuin pelkkää kauraa.

Oletko edes tehnyt omaa vai ostanut kaupan valmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaista koostumukselta, että lusikalla voi juuri ja juuri syödä muttei kummiskaan vellipullosta pysty syömään.

On kokeiltu Kauraa, Ohraa, Riisiä, 4-Viljan ja mitä muita kaikkia nyt sattuukaan olemaan.

Kuten aikaisemmin sanoin niin tehnyt itse ja kokeillut kaupan valmispuuroja.

Voisin kokeilla tota kasvissosetta :)

Vierailija
4/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

velliä.

Vierailija
5/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalaksi joten en viitsisi sotke tätä muuten täysin toimivaa päivärutiinia.

Vierailija
6/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi puuroa pois.

Vierailija
7/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllä maito kelpaa ja kaikki muukin mitä tyrkyttää mutta ei toi puuro. Eilen illalla yritin tarjota puuroa ei mene, kokeilin lopulta lämmittää tavan ruokaa ja se kyllä meni alas.

ap

Vierailija
8/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki aikuisetkaan tykkää puurosta. En ymmärrä mikä ihme välttämättömyys se on.

Meillä syötettiin velliä, hedelmä/kasvis sosetta ja joskus lihasoseitakin(silloin oli jollain merkillä iltaruoka(?) nimikkellä jotain purkkiruokaa jossa oli myös lihaakin) jos oli syönyt huonommin päivällä.

Vierailija
9/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten nyt kirjoitetaankaan. Olemme välillä antaneet tytölle kun tekee puurostopin parin kk välein.

Mielestäni ihan ok terveellistä. 95% täysjyvävehnää ja sydänmerkillä varustettu.

Maidolla olen kostuttanut ihan kunnolla (ui siellä maidossa) ja vähän pilttiä tai esim banaania joukkoon.

Tosin meidän muksu on jo vähän päälle vuoden.

Vierailija
10/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena sellainen ettei puuro mennyt alas, ei niin sitten millään. Sitten myöhemmin kouluikäisenä alkoi maistumaan mutta jokin siinä nuorempana mätti. Ei kannata yrittää pakottaa niin lapselle ei kehity puuroa vastaan kammoa joka estää sitten kokeilemasta sitä myöhemmin. Menisikö aamuisin jotkin ihan perus Bona soseet?

Vierailija
11/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taipumusta esim atopiaan perheessä. 4 viljaa on aika rankka sekoitus lapsen ruuansulatukselle.

Vierailija
12/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

weetabixista joitakin oireita. Ei meillä, eikä kellään tuntemallani. Eikös neuvola suosittele joskus mallasuutetta vauvan vastavaivoihinkin?? Vai sekpoitanko johonkin toiseen?

nro 11

Vierailija
13/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei puuro maistu nyt 1v tytölle. Olen myös kokeillut mainitsemasi eri puurovaihtoehdot. Nyt olen luovuttanut. Tyttö syö siis jogurttia, hedelmäsosetta ja maitoa. Lisäksi vaihtelevasti muroja (kuivana) tai leipää. Muroistakin löytyy niitä terveellisempiä vaihtoehtoja kuten leivistäkin, joten en enää edes murehdi terveellisen puuron puuttuessa ruokavaliosta.

Vierailija
14/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suostuttu syömään mitään aikuisten puuroja ennenkuin reilusti yli vuoden ikäisenä. Kaupan vauvojen purkkipuurot menivät ensin, sitten vauvojen hiutalepuurot ja lopulta ihan normipuurot.

7kk iässä taidettiin ottaa vähän hedelmäsosetta ja sitten enemmänkin maitoa iltapalaksi.

Vierailija
15/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuro tuli myöhemmin mukaan.

Vierailija
16/16 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen, maidoton tuote. Sileitä valmisteita, makuvaihtoehtoja useampi (mm. ananas, luumu, metsämarja..). Näissä oli muistaakseni jotain maitohappobakteeriakin eli tekisivät hyvää suolistolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi