En jaksa enää sairastavaa miestä! alan olla aivan loppu!
miehellä siis hengitysvaikeuksia ja aikaa tutkimuksiin odotellaan, nyt ollut lähes petipotilaana kotona kohta 4 viikkoa, välillä parempia päiviä mutta enimmäkseen niitä huonoja.
Meillä kaksi kouluikäistä tappelevaa lasta ja vauva 5 kk, alan olla niin puhki tähän, iltaisin en saa nukuttua vaikka vauva nukkuu, aamulla pitää nousta klo 7 vauva syö kaksi kertaa yöllä, aamulla isommat lapset kouluun ja vauvan hoitoa, pyykkiä, kauppaa, ruokaa, miehen passausta, lapset koulusta kotiin, harrastuksiin ja kavereille kuskausta, vauvan hoitoa, tiskejä, siivousta, vauvan hoitoa, miehen passausta, ruokaa, läksyjä, parturia, hammaslääkäriä, iltapalaa, vauvan soseiden tekoa, miehen passausta, vauvan hoitoa, isompien lasten nukkumaan menoa ym ym ym...
Klo 22-23 pääsen itse sänkyyn ja sitten ei enää uni tule. Tänään olin nukahtanut vauvan kanssa iltapäivällä niin eikös tullut anoppi ja herätti vaikka vanhempi lapsi sanoi että äiti on vauvan kanssa huilaamassa... Että mua otti päähän, meinas itku tulla!
Toivon vaan niin että mies pian parantuisi että tämä jo loppuisi, toisaalta pelkään aikaa kun ei enää tarvitse jaksaa, jos sitten romahdan...
Kommentit (10)
Koita ajatella, että tämä on vain vaihe, elämä ei ole lopunikää tätä.
Oletko katsonut Yle Areenasta Elämä pelissä -sarjan ensimmäistä osaa?
Toivottavasti saisit vaikka sille anopille puhuttua, ehkä hän voisi jotenkin auttaakin? Vaikka viemällä lapsia harrastuksiin tai tekemällä ruokaa pakastimeen, vahtimalla lapsia välillä? Onko välttämätöntä että kaikkea tuota tehdään nyt, voiko arkiaskareissa tinkiä hetkellisesti, esim. ostaa eineksiä, vauvalle valmiit soseet, onko vanhempien lasten välttämätöntä jatkaa harrastuksissa ihan samalla tahdilla tai voivatko mennä itse kavereille?
Toivottavasti miehen sairauksiin saadaan äkkiä hoitoa!
Ettekö saisi hoitoapua mistään?
Helpota elämääsi. Isommat lapset iltapäiväkerhoon, harrastuksiin kuskaamiseen apua muiden samoissa harrastuksissa kävijöiden vanhemmilta. Isovanhemmat apuun...
Jos ei muuta, niin harrastukset tauolle, kunnes tilanne helpottaa. Osta enemmän valmiita ruokia, pyydä apua ruokien tekoon esim. anopiltasi tai pyydä häntä vahtimaan muita lapsia kun teet ruokia. Pyydä pyykkäys / siivousapua. Palkatkaa siivooja. Kyllä monin tavoin voi helpottaa elämäänsä.
Olin itse todella sairas koko viime kevään ja olin leikkauksessa, johon meinasin kuolla - ilman leikkausta olisin kuollut varmasti.
Tuntuisi todella pahalta, jos mieheni olisi ajatellut / kirjoittanut nettiin noin kun kirjoitat miehestäsi. Luuletko, että hän haluaa olla sairas?
Nytkin kello lähenee yhtä yöllä ja olen aivan pirteä.
Ei tietenkään mies halua olla sairas eikä tee sitä tahallaan mutta pakko tässä on jossain sanoa miltä musta tuntuu kun tälläistä asiaa ei saa ääneen myöntää että vituttaa ja väsyttää!
Ehkä pystyisin tämän asian paremmin käsittelemään ja hyväksymään jos mieheni ei olisi perusluonteeltaan patalaiska ihminen, kun hän on ensin patistuksista huolimatta lykännyt kaikkia asioita ja vedonnut siihen että on kipeä, esim nuha tms... Ja nyt kun on oikeasti sairas niin alkaa myös vituttamaan suunnattomasti se että on tyyliin nuhan takia maannut viikon sohvalla peiton alla kun on niin sairas...
Äh, vaikea selittää niin että joku ymmärtäisi, helpottaa kuitenkin kun saan avautua edes jossain.
Anopilta ei voi pyytää apua, se ei ymmärrä, ja on itse työelämässä vielä eikä ole itsekään ihan terve niin hän on pois suljettu. Eikä ole oikein muitakaan keltä voisi apua pyytää tällä hetkellä.
Rahatilanteemme sanelee sen että einekisä ja valmisruokia vauvalle ei voi ostaa.
Ap
En jaksa enää sairastavaa miestä! alan olla aivan loppu!
Healing Roomista saat varmasti henkistä tukea, toivoa ja rohkaisua - se on ainakin oma kokemuksenin ja tiedän, että HR:ssä ihminen kohdataan lämpimästi, myötäeläen ja inhimillisesti :) http://www.healingrooms.fi
Eikä ole oikein muitakaan keltä voisi apua pyytää tällä hetkellä.
kirkon diakoniatyöntekijät, jotka antavat niin konkreettista kuin henkistäkin tukea elämän kriisitilanteissa JA eivät kysele uskoa tai maksua avustaan :) Ota ihmeessä yhteyttä, he ovat sinuakin varten: http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/C871691F974613C2C2257480003C5857?Open…
Kaupasta saa valmiita sosepurkkeja, älä tee itse, säästä aikaa. Osta muutenkin valmiimpaa ruokaa tällä hetkellä. Vähennä siivoustasoa. Yritä säästää voimasi tärkeimpiin asioihin. Yritä ottaa päiväunet vauvan kanssa. Voimia!
Kertoiko mies huonosta tilanteestaan ennenkuin menette naimisiin? Jos on jättänyt kaiken kertomatta, voit varmaan haastaa sen oikeuteen ja saada avioeron tuntevien korvausten kera. Miehen kuitenkin kuuluisi pitää perheestään huolta, ja ymmärrän kyllä että ei tuollaisesta perheestä tule mitään ja että ero on kyllä ainoa vaihtoehto. Tsemppiä vaan! Uuden miehen kyllä löydät nopeasti. Tärkeintä että pääset tuosta eroon ennenkuin se polttaa sinut aivan loppuun!
anna olla siivoamati ja pyykkää vain sen verran kun on aivan pakko. Osta eineksiä, salaattia ja raasteitakin saa valmiina.
Ja ota siltä anopilta avaimet pois. Sellaisia vieraita ei tässä tilanteessa tarvita, joista on vain vaivaa.
Nukahtamiseen. SUlla pyörii päässä niin monta asiaa, että et sen takia saa unta, vaikka olet väsynyt. Semmoista se stressi on. Sä tarviit jotain mikä nollaa ajatukset. Yleensä tässä toimii parhaiten joku totaalisen tyhjänpäiväinen lukeminen. Vanhat akuankat on yksi parhaista. Joku muu kioskiromaani, jonka mielellään olet lukenut jo aikaisemmin, toimii myös. Mitä tahansa, mikä estää sua hetken ajattelemasta arjen pyöritystä ja selviämistä, mutta ei kuitenkaan kiinnitä ajatuksiasi oikeasti mihinkään uuteenkaan. Käsityöt toimivat monille samoin, mutta niitä on hankala tehdä sängyssä ja siksi sulla tuskin on aikaa niihin iltaisin.
Toivottavasti odottelu ei kestä enää kauaa. Ettekö te voisi mennä yksityiselle?
Niiden pitäisi tietää mitkä tahot voi auttaa tehdän perhettä.
Itse selvittäisin vaikka turhaankin vaikka vakuutuksesta saako työkunnottomaksi käyneestä kumppanista jotain hyvikettä? Jos vakuutuksenne vaikka maksaa jotain niin saatte sen siivoojan! Plus kunnalta voi saada perhetyöntekijän, seurakuntaa myös koittaisin minäkin tuohon pisteeseen jo.
Hyvät ystävät voi yllättää ottamalla lapsia hoitoon (tai lapsien ystäväperheet: PUHU HEILLE) samoin ystävät voi innostua laittamaan sinun perheelle vaikka ruokaa kun kerrot ettei elämä enää oikein kulje.
Nyt lopeta säälittely ja ryhdy työhön!
Siitä huolimatta huomautan, että saat nukkua aikuiseksi aivan tarpeeksi. Klo 23:a aikaisempi on melko aikainen nukkumaanmenoaika aikuiselle. Vain kaksi yöheräämistä vauvan kanssa on ihan normaalia, vähäistä jopa. Väsymyksesi on siis henkistä ja päivän kiireestä johtuvaa. Yöt sulla on ihan kunnossa ja unen määrä, toivottavasti saat apua päiväkiireisiin.