Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokulasten yh-äidit!

03.12.2005 |

Miten tai vaalitteko ollenkaan lapsienne sitä toista " kulttuuria/perimää" varsinkin jos ulkomaalainen isä ei ole kovin aktiivinen lasten suhteen tai poissa kuvioista kokonaan? Esim. kieli, kulttuuri, sukulaiset...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikieltään, mutta poika ei kyllä puhu sitä kun muutaman sanan. muutenkin käymme afrikkalaisten tapaamisissa, ja ystävillä , joilla on myös kahden kulttuurin lapsia.

Vierailija
2/3 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä kieltä en osaa lapselleni opettaa, mutta kulttuuririennoissa joita täällä järjestetään, yritämme olla mahdollisuuksien mukaan mukana. Haaveena on, että kunhan lapseni vanhenee vielä joitain vuosia voisimme matkustaa hänen isänsä synnyinmaahan, mutta saa nähdä toteutuuko haave.

Minulla on myös muutama kaveri samasta maanosasta kotoisin, joten olen yrittänyt heidänkin avulla jotain lapseni isän taustasta kertoa, mutta enemmän sitten kunhan pienokainen saa ikää lisää.

Kotimme on myös täynnä kaikenlaisia koriste-esineitä, tauluja ym. jotka liittyvät hänen isänsä maahan, mutta niihin olen kyllä itse ihastunut.. niitä en hankkinut lasta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ole varsinaisesti yh, mutta lasteni isänpuoleisen kulttuuriperimän osalta kylläkin, koska nykyinen mieheni ei ole samasta kulttuurista lähtöisin kuin lasteni isä.

Meillä on onneksi säilyneet välit hyvinä isänpuoleiseen sukuun, eli yhteydet toimivat edelleen. Kirjeet, valokuvat ym. seilaavat kahden maan välillä :) Ja tietty sähköpostiviestit ja mese-keskustelut helpottavat nykyisin yhteydenpitoa.

Lapset itse ovat kiinnostuneita isänsä maasta ja kaikenlainen tiedonsaantikin on helppoa, koska maa on hyvin suosittu historiansa vuoksi. Kielen suhteen en pysty auttamaan, kun on käytön puutteessa itseltäkin vuosien mittaan päässyt taito ruostumaan ;) Kovin montaa lasten isänmaalaista ei paikkakunnaltamme löydy ja nekin pari ovat sellaisia, etten mielelläni edes tekemisissä olisi.