Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikko, miten ihosi voi juuri nyt, pakkasten alettua?

Vierailija
04.12.2012 |

Olen se sama aikuisatoopikko, joka olen kirjoittanut aiemminkin täällä. Oma ihoni oikein räjähti taas, se on rutikuiva, tulipunainen ja ruvella kauttaaltaan. Ei oikein mitkään voiteet meinaa taas riittää :( Jatkuvaa rasvaamista, joka ei riitä. Yöt jatkuvaa raapimista kutinan takia, päivisin väsyttää töissä huonosti nukuttujen öiden takia :( Help! Atoopikon elämä on kamala, kun oma hikikin ärsyttää, joten kesällä ja varsinkin helteillä on hirvittävää. Jos laittaa talvella neuleita kun paleltaa, niin sisätiloissa tulee hiki ja sitten se kamala kutina taas...

Parhaita vuodenaikoja ovat ainakin mulle kevät ja syksy.

Muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kevät ja kesä koska en ole vain atoopikko vain myös valoallergikko. Talven kuivuuden saan jotenkin hoidettua kuitenkin voiteilla, paljon pahempaa minulle on silloin kun aurinko paistaa.

Vierailija
2/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no mulla ei oo noin huonona iho, mutta nyt on huulien ympärys rohtunut, korvien nipukan taite rikki ja pieniä punaisia laikkuja kyynärtaipeissa. Rasvata pitää ja kortisonia kuluu silloin tällöin.

Mulle parhaiten toimii suihku päivittäin ja heti sen perään kunnon rasvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillut kookosöljyä? Itselleni auttoi.

Vierailija
4/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on vaikein aika. Rasvaa, öljyäs, rasvaa - silti kuiva ja halkeilevat huulet. Etelään kai pitäisi muuttaa.

Vierailija
5/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä punaista läikkää ja ryhelmää ja kuten tänne aiemminkin kirjoitin, "terveempiä" kohtia löytyy vain alaselästä ja takareisistä sekä onneksi kasvoista. Kun edellisen kerran kirjoitin näistä, niin mua neuvottiin menemään työterveyslääkärille. Kävin siellä viime perjantaina, ja mitäpä hän määräsikään? Perusvoidetta, jonka tiesin jo ennestään epäsopivaksi mulle (olen jo lapsuudesta atoopikko, mutta tuo voide tuntuu olevan lääkäreiden erityinen suositus), se saa aikaan vielä pahemman kutinan kuin itse tää tauti ja sitten erästä luirua kortisoniemulsiota jota mulla on ennenkin ollut ilman tulosta :( :( Ei puhettakaan, että olisin saanut lähetteen ihotautilääkärille.

Vierailija
6/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpottanut todella paljon sen jälkeen, kun rakensimme talon jossa on lattialämmitys. Tuntuu ettei kuivata ilmaa niin paljon. Aiemmin on aina syksyllä pahentunut iho, kun lämmitys on lähtenyt päälle.

Paras se kesä on minullekin, kunhan muistan vaan kosteutuksen. Suomen kesä on niin kuiva.. iholle ja mielialalle on luksusta, kun pääsee esim. Thaimaahan tai muualle missä on kosteampi ilmasto!

Tosin meidän teini-ikäisellä tytöllä on ollut todella pahana iho.. oikein pahaa tekee. :( Käynyt pari kertaa ihotautilääkärillä, mutta eivät oikein osaa muuta kuin tuputtaa sitä iänikuista kortisonia. Auttaa vähäksi aikaa, mutta sitten taas pukkaa pahasti päälle. Ihotautilääkäri sanoi, että kasvoissa on atooppista aknea. Säälittää tyttö, kun iho kutisee koko ajan niin paljon, ja on se niin kurjan näköinenkin. Vinkkejä kaivataan!

Vierailija
7/7 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin lisäksi sangen kyseenalaisen keinon päästä eroon kasvojen alueen hilseestä, johon ei toiminut edes kuorinta: pyyhin kasvot kuuman suihkun jälkeen kosteuspyyhkeellä, sellaisella kunnon versiolla joka ei ole herkkäihoisille tms. Ensin tietty punoittaa jne., mutta kun tuolla on hangannut hilsekohtia, seuraavana päivänä niitä ei enää ole! En tajua, mikä logiikka tässä on, mutta rasva on käynyt turhaksi tämän myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi