MAALISKUISTEN viikonloppu
Kommentit (10)
Missäs kaikki maalikset oikein on!? Minä kuvittelin että nyt kun tässä illan pimetessä vihdoin pääsen koneelle, niin pääsen lukemaan mahtavan maalisten pinkan! Laiha tulos, mutta kaikilla lie viikonloppukiireensä..
Meillä vietetään rauhallista iltaa tyttöjen ja pojan kesken, isi häippäsi pikkujouluihin. Pienet ihan justiin unille ja sit kynttilöitä, glögiä ja muutama piparikin. :) Äipän hemmotteluilta, sikäli jos en sitten nukahda pientä nukuttaessani.. :)
Hyvää ja rauhallista viikonlopunloppua maalikset!!
Juu, eipä nää viikonloppupinot koskaan mitään kovin pitkiä ole. Mutta tää taitaa olla jo ennätys tähän mennessä. Vain kolme viestiä...
Ankeeta. Mies on tänäänkin töissä ja me Helmin kanssa siis kahden. Rassaa, kun mies on siitä muutosta saakka ollut joka päivä töisää, ja on aina tuonne ensi perjantaihin saakka (kaupanala...). Hänellä kun on ollut arkivapaita tuon muuton takia ja ensi viikonloppunakin pe-ma, joten se tarkoittaa karusti sitä, että nyt paiskitaan töitä ja lähes joka päivä 10 - 20. Eipä ole mulla juuri kovin paljoa laatikoiden purkausapua. Ja siivotakin pitäisi, mutta jotenkin en haluaisin, kun tiedän, että roskaa taas tulee, kun alan nuita tavaroita laatikoista paikoilleen laittamaan. Että kai tässä vaan on eettävä hissukseen ja purettava laatikko päivässä.
Paitsi, että tänään en ehkä jaksa keskittyä ollenkaan tuohon työhön, vaan lähdetään Helmin päikkäreiden ja ruan jälkeen Itikseen. Kiva toisaalta siis kun kaupat ovat auki sunnuntaisinkin.
Pitää ostaa aika paljon kaikkee sisustuskamaa, kuten kylppärin mattoa, suihkuverhoa, roskakoria ym. Kun tuli tuo toinen vessa kylkiäisenä. Sitten ois kyllä kaikkea suurempaakin, kuten eteiseen kuramattoa, jota saa vain metritavarana ja sellasta valkoista hyllylevyä, jotta saisin naamioitua edellisen asiakkaan laittaman mielestäni keskeneräisen näköisen halogeenivalohyllyviritelmän. Sieltä kun näkyy kaikenmaailman johtoa ja vimpainta.
Ah, I love the smell of kakka at the morning! Eli Helmi vääntäsi tässä mun vieressä äsken kunnon kasat. Onneksi vaippaan kuitenkin!
Eli lopetan ja lähdemme vaihtamaan vaippaa. Moido!
Lehtovi & Helmi
Huh huh, vielä yhdet juhlat ja sit alkaa ihana ARKI! En olis ikinä uskonut että sanon näin :)
Meillä on käynyt vieraita pe sekä la. En varsinaisesti ketään kutsunut ja olikin aika " rasittavaa" kun vieraita pelmahteli kuka milloinkin. Mutta nyt on ne bileet pidetty ja kohta ristiäisiin.
Ukon kanssa käytiin eilen kaksin ravintossa syömässä ja muutamalla iltaolusella. Kotona oltiin puol 12 joten ei taideta me " vanhukset" enää jaksaa :) Mut oli kivaa vaikka ikävöin koko ajan Nooraa. Voi tätä äitiyttä, helpottaa toisaalta kun sai kerrankin nukkua 9 tuntia putkeen mutta sit on tää ikävä :(
Nyt lähen nykimään ukkoa ylös, että pistäis krakaa kaulaan jne...voi miten se inhoaa näitä pukujuhlia! Pakkastakin tuli kivasti ja miulla hamonen päällä...hrr.....
Moi vaan! T: Nasulina
Viikonloppu menee vauhdilla, kuten aina. Eilen saatiin olla ensimmäiset vieraat, jotka kävi ihanien 1,5 viikon ikäisten kaksosten luona kotosalla. Komea herra ja nätti neiti olivat kyllä aivan ihana näky. Meillä sydän sulaa aina ihan totaalisesti kaksosten kanssa. (tuttavapiirissä kolmet kaksoset) Meidän molemmat isät on kaksosia, joten meillä olisi aika hyvä sauma saada kaksoset. Mulla oli kaksoisistukka eli raskaus oli alkanut kaksosraskautena, mutta yksi ihana, terve vauva tuli. Ehkä joskus....
Tänään on sitten vauvauinti, joten se rytmittää päivän hyvin. Ja ulkoilemaan pitää päästä ehdottomasti. En yksinkertaisesti voi olla ilman raikaista ulkoilmaa! Ei kai sitä muuta näin sunnuntaina kannata sitten tehdäkään? Eiköhän se Aleksanteri järjestä meille viihdykettä.
Mukavaa sunnuntaina jatkoa!
t: Mini ja Mini-Aksu 25.3.
Ja blääh, meilläpäs taas herättiin viideltä kun ishi läks töihin, joten ekat pikapäikkäritki onpi jo nukuttu ja kohta varmaan tarvii taas unoset napata, ennenkuin lähdetään isomummin (93v) nimppareille. Vietiin eilen jo iso kimppu pitkiä ruusuja, niin ei tartte enää tänään hänen niitten kanssa " säntäillä" ympäriinsä kaappeja penkomassa ja etsimässä sopivaista maljakkoa :P Ostettiin vielä iso rasia suklaata, kun se on mummukan salainen pahe iltamyssyn keralla.
Lahjoja on muutes Sannille jo hankittu pari jouluksi. Sellanen jättikoirapehmo ja vettähylkivä toppahaalari. Kumpikaan ei kyllä oo paketissa ja meinaan tota haalariaki käyttää ennen joulua, jos tulee lunta... Olis kiva nähä, kui neiti lumessa konttailis ja telmis! Sitte sain esittää toiveita, mitä nuo sukulaiset hälle ostaa ja on toivottu puisia palapelejä, jotain ropeloitavia kovia leluja ja NallePuhin satukirjaa. Siskolta tulee söpö potkuhaalari :)
Nuo vetoketjulliset olo/yöhaalarit on meillä melkeist jatkuvasti käytössä muutenkin, kun tuo likka ei millään antais pukea yhtään mitään päälleen. Se on nääs kaikkein helpointa nykästä vikkelästi ylle. Eilenki yritin epätoivoissani sukkahousuja jalkaansa nyhtää, niin toinen jalka kerkes aina veke lahkeesta, ennenkuin sain toisen koiven sisälle. Arrrgh!
Ja kuinka ihmeessä te saatte sukat pysymään minuuttia kauemmin jalassa???!!! Sannukka nyhtää ne alta aikayksikön poies ja tunkee niitä kitusiinsa ja kiljuu ja potkii ja riehuu, jos koitan laittaa sukkia takas.
Ja pelkästään vaippasiltaan ei voi neitimme olla yhtään. Senkin tyttö nimittäin osaa jo itse avata ja sitten pissaa heti äristen matolle komiat lorot, ellei peräti jotain mukavampaa töräytä vielä seuraksi...
Nyt pitää mennä pelastamaan kaukosäädin ja pinnasänky ruhjeilta.
Eikun siis touhukasta adventtia kaikille ja hieman kateelisna haaveilen pääkaupungin ostosparatiiseista, jotka tänä vuonna kyllä suosiolla jätän tuon rakkaan täystuhon kera väliin... ;)))
T: Sola ja Sannukkainen (26.3)
On tällä äireellä ollut taas hieman heikompi olo,joten pinoutuminen on jäänyt himpun verran vähemmälle.
OPSKALLE iso hali!!!
NASULINA onnea!! Perästä tullaan.. ;)
Eipäs meille mitään ihmeitä kuulu.Unikoulua siirrettiin,kun ei minusta siihen vielä ole.Pitää neuvolasta pyytää ohjeita sitten.Meillä 8kk neuvola on vasta 15 pv. Mimmi syö ja nukkuu hyvin( siis meidän välissä).
Mummo ja ukki (appivanhemmat) tulee tuossa iltapvän puolella leikkimään mimmin kanssa ja tekemään meille ruokaa. Heillä kun on se keittiöremppa eivät viihdy nyt oikein kotona.Enkä minä laita ollenkaan hanttiin,tervetuloa vaan! Eilen mummo vei minut teatteriin päivänäytökseen ja sitten haettin pizzaa miulle iltapalaksi. Minulla on kyllä ihana anoppi.
Mies oli pikkujouluissa ja tänään siis herra makaa koko päivän.Nyt onkin sitten hänen riennot onneksi käyty toistaiseksi. Iloisia uutisia toi mukanaan,hänen ystävä on tulossa samoihin aikoihin isäksi kun meillä on LA. Lisää vauvoja!! =)
Meillä on torstaina se ultra.Vihdoin..kyllä ootan sitä kovasti! Samalla tietysti myös jännitän..
Eipä tässä muuta tällä erää!
Ihanaa joulukuista pakkapäivää!!
Tuulia,Mimmi 8kk ja sykerö rv11+1
Taitaa tosiaan olla maalispoppoolla kiirus viikonloppu kun vasta ekaa sivua viedään viikonloppupinossa. Minäkään en eilen ees jaksanu avata konetta, vaikka mikään kiire ei ollukkaa.
LEHTOVILLE sympatiapisteet kohtalotoverilta. Täälläkin mies taaaaas töissä viikonlopun 12h vuoroissa. Kyllä sitten rasittaa. Äsken käytiin Näpsän kans lenkillä ja niin kateellisena katoin kun muut perheet on isineen leikkipuistoissa ja sunnuntaikävelyillä. Nyyh. Mies on koko joulunkin töissä että se siitä ekasta perhejoulusta:( Käy miestä sääliksi kun ei pääse näkemään Näpsän touhuja joululahjojen seassa. Me kun lähetään Näpsän kanssa jouluksi mun vanhemmille tonne kauas. Mitä me täällä kerrostalossakaan joulua viettämään kaksistaankaan.
Muuten, onko kellään kokemusta vauvan kans matkustamisesta junalla, siis kaukojunalla?? Siis kun meijän pitäs jouluksi metkustaa tytyn kans kahdestaan ja vähän oon miettiny et miten se onnistuu. Miten tyty nukkuu siellä? Onko rauhatonta? Miten pääsen itse vessaan jne?
Noniin nyt " aamukahveelle" .
MORO!
Nasulinalla ONNEA!!!!
-miuqu ja nti näpsä 8kk-
huonosti nukuttu yö takana=(
vietiin eilen mummulle (anopille) poika yökylään illalla ja vietettiin miehen kanssa iltaa kaksisteen, tehtiin pitsaa, saunottiin ja otetttiin pari olusta, hiukan oltiin kahden vaiheilla että mennäänkö kylille mutta jäätiin sitten kotiin.. aika tylsää oli ja kokoaika armoton ikävä poikaa, mies nukahti soffalle ja niin päin pois!! mä sit yön pyöriin sängyssä kun en osannut nukkua kun ei poika ollu kotona..
anopille soitin heti aamusta et joko saa kullannupun hakea kotiin, mutta anoppi käski ottaa rennosti, ja tulla myöhemmin...
*huoh*, pahus kun tuli eilen siivottuakin niin nyt ei ole sit mitää tekemistä, taijan kuitenki lähtä jo poikaa hakemaan kotia, niin tulee eloa tännekkin=)
Huomasin että vielä joku muisti mut ainakin 1kk sitten :) :) :)
En ole pitkään aikaan ollut täällä Vauvan puolella. Mua alkoi jotenkin pikkuvauva-aikana ahdistaa se, että täällä oli inhottavaa nokittelua ja " kaikkitietäviä" ihmisiä (ei maalisten pinoissa, mutta muuten). Hivenin tuonne postituslistan puolelle kai siinä meidän muuton yhteydessä toukokuun alussa, tein pari visiittiä mutta en oo tooooosi pitkään aikaan kirjoitellut.
Meidän KUULUMISIA: Typykkämme Helena täyttää pian 9kk 8.12. Pituutta oli " vähän-vajaa-8kk-neuvolassa" 67 cm ja painoa 6,7 kg eli neito on sangen sirpakka. Pituuskontrolliinkin häntä on usutettu, mutta tyttö on kuitenkin terve kuin pukki niin en ole huolestunut.
Helena oppi konttaamaan pari viikkoa sitten, ryömittyään 5,5-kuisesta huimaa vauhtia. Seisomaan on noussut tukea vasten jo kuukauden verran ja kulkee sujuvasti pitkin huonekaluja, mutta ilman tukea ei seiso vielä hetkeäkään, ei siis mitään hajua itse seisomisesta. Eikä osaa tietenkään laskeutua paitsi syöksytyylillä melkoisen uhkarohkeasti.
Yöt ovat hiljalleen alkaneet sujua ihan hyvin, mutta Hellu heräili toooooooosi pitkään monta kertaa yössä. Nykyisin herää 1-2 kertaa, kerran vielä imetän yössä ja kerran-pari päivän aikana. Imetystä oon vähentänyt koska olemme toivoneet koko tämän 9kk PIKKUKAKKOSTA, eikä vaan piruvie menkkoja näkynyt. No, nyt sitten on tullut kahden viikon sisään kaksi kertaa!
Eipä tässä varmaan sen kummempia ihmeellisiä. Syksyn " suurin" juttu oli ehkä hääjuhlamme (mehän mentiin naimisiin jo viime vuonna, mutta vietettiin hääjuhla vasta elokuussa) ja sitä edeltänyt/seurannut keuhkokuume! Mies sairasti ennen, minä jälkeen, olin 1,5 viikkoa 40 asteen kuumeessa, voi pojat :/
Nykyisin päivät etenevät hitaasti mutta varmasti, töitä riittää ja koulunkäyntiäkin olen taas jatkanut. Pari tenttiä on jäljellä ennen gradua ja työharjoittelua. Onneksi mieskin on päivin kotona opiskelujen tiimoilta, niin jaamme aika tehokkaasti hoitovastuun.
Joku voisi nyt " fill me in" viimeisten kuuden kuukauden osalta :)
Coe + typy 8.3.
P.S. Hain omalla nikillä viestejä ja huomasin että mua syytettiin aiheetta viimevuotisesta JOULUTORTTUMANIASTA!!! :D Se oli se penteleen Neiti81, joka teki torttunsa ainakin kolme viikkoa ennen itsenäisyyspäivää!!! Mä vaan puhuin niistä ja himoitsin :)
joten aloitin sen sitten nyt. Ollaan siivoiltu tänään koko päivä ja nyt on pizza uunissa. Herkullinen tuoksu kiirii jo tänne asti.. nam. Puhdas koti ja pizzan kylkeen lasillinen punaviiniä.
Huomenna mennäänkin miehen kanssa leffaan katsomaan uusin Potter. Kaisa menee ekaa kertaa hoitoon jollekin muulle kuin mummuilleen. Vähän jännittää, eiköhän kaikki mene kuitenkin hyvin.
Eipä tässä muuta, hauskaa viikonloppua kaikille!
kua ja Kaisa 25.3