Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa et noudattanut yleistä käytäntöä lastenhoidossa?

Vierailija
03.12.2012 |

Tuli mieleen tuosta pakkasessanukuttamisesta että itse en koskaan laittanut vauvaa ulos päiväunille. Toki tein vaunulenkkejä melkein päivittäin mutta varta vasten en ulos vauvaa laittanut.

Kiinteät aloitin 3kk iässä, siihen aikaan suositus oli 4kk.

Ja kolme vuotta olin lapsen kanssa kotona (taitaa olla harvinaisempaa kuin viedä lapsi aikaisin hoitoon) enkä käynyt yhdessäkään seurakunnan tmv kerhossa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnan kerhoissa, mutta ne ovatkin olleet hoidossa ihan pienestä pitäen.

Olen nukuttanut lapset pinnarissa laitokselta saakka,en koskaan vieressä.

Olen antanut itkeäkin vähän aikaa pinnarissa,ennenkuin mennyt katsomaan, ja silloin kun olen siivonnut tai tehnyt ruokaa niin pinnariin vaan lapsi ja leluja sekaan. Hyvin toimi.Pohja oli tietysti ihan alhaalla ja lapsi jo vuoden tai yli.

Pihalla olen nukuttanut vaunuissa kovallakin pakkasella mm -15 asteen pakasella, hyvin nukkuivat ja vanhanaikaiset vaunut olivat lämpimät ja tilavat.

Vierailija
2/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Meillä ei ole koskaan ollut nukkumaanmenoaikoja. Niin lapset että aikuiset voivat nukkua silloin kun nukuttaa, ja valvoa silloin kun valvottaa.

- Olen hoitanut lapset kotona nuorimmaisen koulun alkuun asti eli 9 vuotta. Ennen koulua he eivät olleet koskaan käyneet minkäänlaisissa kerhoissa tai muissa paikoissa missä on lapsiryhmää. Koulun alku ei silti tuottanut mitään vaikeuksia.

- Meillä ei kauheasti ole ollut minkäänlaisia sääntöjä eikä kuria lapsille. Vapaasti elellään, ja lapset on silti erittäin rauhallisia ja hyväkäytöksisiä olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan talvella ei tullut mieleenkään laittaa pakkaseen.

Ja olen ollut oikein tyytyväinen päätökseeni varsinkin kun nykyisin epäillään astman ja varhaislapsuuden pakkasaltistuksella olevan yhteyttä.

Vierailija
4/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koskaan laittanut vauvaa ulos päiväunille. Toki tein vaunulenkkejä melkein päivittäin mutta varta vasten en ulos vauvaa laittanut.

Ja kolme vuotta olin lapsen kanssa kotona (taitaa olla harvinaisempaa kuin viedä lapsi aikaisin hoitoon) enkä käynyt yhdessäkään seurakunnan tmv kerhossa.

minulla ihan samat. Ja hyvin on mennyt, lapsi nyt 5-v.

Vierailija
5/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä ainakin vastasin vauvan itkuun aina ja heti ja vauva ei edes itkenyt. Meillä myös käyttettiin vessahätäviestintää joka helpotti meidän arkea suunnattomasti.

Vierailija
6/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään. Oman harkinnan, järjen ja vavan tarpeiden mukaan menty.

Kiinteät aloitettiin ennen 4kk ikää

pakkasilla nukutan pihalle

nukkunu aina omassa sängyssä

ja mitä kaikkia muita noita nyt onkaan

Vierailija
7/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 1v3kk kun osasi sanallisesti kertoa vessahätänsä, vaippoja ei tarvittu enää ollenkaan 1½-vuotiaana.

Vierailija
8/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 1v3kk kun osasi sanallisesti kertoa vessahätänsä, vaippoja ei tarvittu enää ollenkaan 1½-vuotiaana.

Ei ne ole kyllä vaippafirmat jotka tuota väittää vaan ihan muut tahot (lue huviksesi lapsen kehityksestä jotain).

Herkkyyskausia kuivaksi oppimiseen on toki alle parivuotiaillakin, mutta se että sinä olet osunut juuri oikeaan kohtaan tuon kuivaksi opettelun kanssa, on ollut todella hyvää tuuria.

Nuo herkkyyskaudet vaihtelevat lapsesta riippuen mutta keskimäärin tytöillä nuo herkkyyskaudet alkavat aiemmin ja keskimäärin PÄIVÄkuivaksi opitaan noin kolmivuotiaana. Ja edelleen, ei ole mikään pilipalimainoskikka, vaan kuivaksi opettelu vaatii lapselta todella paljon.

Vierailija
9/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 70-luvulla suurin osa oli kuivia 2-vuotissyntymäpäiviensä tienoilla mutta enää vähemmistö? Ovatko lapset taantuneet?

Ei ne ole kyllä vaippafirmat jotka tuota väittää vaan ihan muut tahot (lue huviksesi lapsen kehityksestä jotain).

Herkkyyskausia kuivaksi oppimiseen on toki alle parivuotiaillakin, mutta se että sinä olet osunut juuri oikeaan kohtaan tuon kuivaksi opettelun kanssa, on ollut todella hyvää tuuria.

Nuo herkkyyskaudet vaihtelevat lapsesta riippuen mutta keskimäärin tytöillä nuo herkkyyskaudet alkavat aiemmin ja keskimäärin PÄIVÄkuivaksi opitaan noin kolmivuotiaana. Ja edelleen, ei ole mikään pilipalimainoskikka, vaan kuivaksi opettelu vaatii lapselta todella paljon.

Vierailija
10/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei maistamis- tai syömispakkoa, jääkaapista saa ruokaa ottaa nälkäänsä aterioitten välillä (tulos: 3 laihaa lasta)

- ei tietokoneaikoja tai peliaikarajoituksia

- ei nukkumaanmenoaikoja (silti omissa huoneissaan ovat viimeistään 22.00)

- autolla vien kouluun aina, kun se on mahdollista

Vierailija
11/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkotien 2,5-vuotiaista suurin osa on kuivia.

Ehkä sitten joillain (laiskoilla?) kotiäideillä lapset oppii vasta 3-vuotiaana päiväkuiviksi?

Vierailija
12/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama täällä. Lisäksi imetin pelkästään rintaa 6kk enkä antanut kaikkia rokotuksia. Lapset hoidettiin homeopaattisesti eikä antibiooteilla tarvinnut mässäillä.

Meillä oli kyllä tietynlainen kuri mutta paljon vapautta ja hauskaakin toteuttaa itteään! Säästin jopa aikuisten vaatteita roolileikkejä varten.

Tuollaset kuin täsmänukkuma-ajat on mielestäni ihan hulluja. Jossain vaiheessa noudatin oppineiden kehotuksia mutta onneksi tulin järkiini. Jos lapset nousevat aamulla ylös niin kyllä luonnollinen väsymys vie heidät ajoissa petiinkin ellei iltaisin syödä kemikaalicoktailia!

Minäkin olin kotiäiti pitkän aikaa ja näin mahdollistin leppoisat olot. Tosin lapseni jossain vaiheessa sanoivat minulle mene äiti työhön niinkuin muutkin äidit, että he pääsevät päiväkotiin!

- Meillä ei ole koskaan ollut nukkumaanmenoaikoja. Niin lapset että aikuiset voivat nukkua silloin kun nukuttaa, ja valvoa silloin kun valvottaa.

- Olen hoitanut lapset kotona nuorimmaisen koulun alkuun asti eli 9 vuotta. Ennen koulua he eivät olleet koskaan käyneet minkäänlaisissa kerhoissa tai muissa paikoissa missä on lapsiryhmää. Koulun alku ei silti tuottanut mitään vaikeuksia.

- Meillä ei kauheasti ole ollut minkäänlaisia sääntöjä eikä kuria lapsille. Vapaasti elellään, ja lapset on silti erittäin rauhallisia ja hyväkäytöksisiä olleet.

Vierailija
13/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en imettänyt kuin max. kuukauden/lapsi

-en nukuttanut vauvoja ulkona

-kiinteät aloitin ennen 4kk

-en jatkuvasti leikitä lapsia

-en ole ikinä käynyt missään kerhoissa tai muskareissa

-lapsilla ei ole karkkipäivää

-lapset eivät ole tarvinneet rattaita täytettyään 2v, kävelemme paljon

Vierailija
14/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti opittuaan ensin kävelemään.Ei kyllä paljon vaivaa tartte nähdä.

Ehkä sitten joillain (laiskoilla?) kotiäideillä lapset oppii vasta 3-vuotiaana päiväkuiviksi?

Vierailija
15/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinamiehistä sen verran, että nyt Pampers ja muut vastaavat tekevät kovaa markkinointityötä Kiinassa. Siellä vauvoilla haaroista avoimet housut ja pieninä oppivat kuiviksi. Pampers on kuitenkin ymmärrettävästi kiinnostunut vaurastuvan kansan ostopotentiaalista ja esittää tv:ssä tutkimustuloksia, kuinka vauvan aivot kehittyvät paremmin, kun nukkuu kertakäyttövaipassa...

ja näinhän sen täytyy olla, on tutkittu "herkkyyksiä" ;)

Vierailija
16/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pistin heidät vauvasta asti omaan koppaan/sänkyyn nukkumaan ja jätin nukahtamaan itsekseen. Kumpikaan ei vaatinut ikinä nukuttamista, kun oppivat ihan vastasyntyneestä asti itsekseen nukahtamisen taidon. Eikä kumpikaan muuten itkeskellyt iltaisin. Vieraat ihmettelivät, miten helppoja lapsia meillä oli. Kylässäkin pistin muksut sänkyyn ja palasin seurustelemaan aikuisten kanssa - monessa ystäväperheessä seurustelu päättyi siihen, kun toinen vanhemmista lähti nukuttamaan lapsia tuntikausiksi - tai sitten he antoivat lasten valvoa ja ihmettelivät, kun he eivät silti nukahtaneet vaan kiukuttelivat yliväsyneinä.

Vierailija
17/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nukuttu pienten kanssa perhepedissä ja lapset ovat saaneet omaa tahtiaan siirtyä omiin huoneisiinsa nukkumaan.

Päiväunet olen nukuttanut sisällä jos on oltu siihen aikaan kotosalla.

Meidän lapset ovat nukkuneet paremmin sisällä kuin ulkona.

Näistä molemmista sain kuulla paljon hyvää tarkoittavia neuvoja :)

Vierailija
18/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä! Kyllä lapsi oppii päiväkuivaksi

Vierailija - 03.12.12 11:12 (ID 16006460)

heti opittuaan ensin kävelemään.Ei kyllä paljon vaivaa tartte nähdä.

Vierailija
19/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotta on lähempänä kolmea ikävuotta kuin kahta. En tiedä miten sinä asian lasket, mutta jos tilastot pitää muuttaa ikävuosiksi, muutetaan se 2,5-vuotias kolmi-, eikä kaksivuotiaaksi.

Vierailija
20/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa mitään herkkyys kausia vaan jokainen vauva osaa kertoa hädästään... luuletko että intiassa tai kiinassa opetetaan lapsen herkkyyskausia :D anna mun nauraa. Mistä se vauva tietää syntyykö se Suomeessa vai Intiassa?

kyllä jo vauva osaa pidättää ja viestiä hädästään, se on eri asia osaako äiti lukea lastaan.

meillä vauva vessatettu 4vko ikäsestä kun tajusin mistä on kyse.

Ja juu ei onnistu kaikilta, mutta täyttä soopaa tuo herkkyyskausi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän