olen bakteerikammoinen, miten voitan noroviruskammon jonka pelkään iskevän minuun?
en ole muuten hysteerinen paikkojen puunaaja ja putsaaja mutta aina jos kuulen että oksennustautia yms on liikkeellä haluaisin linnoittautua ympäröivältä maailmalta. inhoan oksentamista yli kaiken
Kommentit (9)
itsellä sama kammo.Tuleva norobuumi aiheuttaa suurta ahdistusta.Pelkään vatsatautia yleensäkin ja tieto epidemian saapumisesta ei auta ollenkaan.
Ja juu...käyn terapiassa tämän fobian takia.
ja virus elää pinnoilla useita vuorokausia. Käsien perusteellinen saippuapesu säännölliseti ehkäisee, mutta noro leviää myös ilman kautta.
Lisäksi virus on tartuttava vielä muutaman pvn sairastumisen jälkeenkin.
jonkin verran... ihan lähelläkin ollut vatsatautia, mutta meille se ei iskenyt ainakaan kovalla voimalla. Mahat oli kipeenä ja ruikulilla, mutta ei oksennettu.
Onko sulla ollut monesti vatsatauti?
Välttele nyt ainakin paikkoja joissa vatsatautia ollut, siis kylä paikkoja voi vältellä parikin viikkoa.
Päiväkotiin vaan rohkeasti. Se tulee sitten kun se tulee ja sitten se on ohi.
Pese vessa hyvin. Puhtaaseen pönttöön on kivempi oksentaa kuin likaiseen :)
Mä en koske mihinkään pintoihin käsin. Mulla on aina hiha päällä. Sellaiset paikat joihin tiedät että ihmiset koskevat paljon niin älä koske.
kunnon vatsaflunssa antaa hyvän suojan lapsilla noin puoli vuotta - vuosi, aikuisella pidempäänkin. Itse sairastan vatsaflunssan parin vuoden välein, joskus rankemmin joskus ihan lievänä. Lapset siis saa sen koulusta / päivähoidosta kuitenkin jossain vaiheessa, niin eipä siinä hysteria auta.
Koita ajatella että on sitä paaaaaljon pahempiakin tauteja kuin noro, joka kuitenkin on perusterveelle vaaraton (toki ällöttävä). Varaa vaikka lempimehujäätä pakkaseen niin on sitten jotain ensi hätään ;)
Niin, ja onhan vatsatauti mukava pikadieetti - olo kevenee kummasti mitä sähäkämmin sairastaa... voisko se olla mitenkään tunnelmaa keventävä näkökulma?
Mitkään räkätaudit ja influenssat ei pelota, mutta noro kyllä. Yritän ajatella, että kuopuskin on nyt niin iso, että luultavasti oksentaa ämpäriin tai pyttyyn, ei pitkin lattioita. Kamalinta oli, kun olin samaan aikaan kipeänä lasten kanssa. Menen tosi huonoon kuntoon ja siinä sitten sai siivoilla oksennuksia sieltä sun täältä. Mulla on aina Jaffaa kaapissa. Eihän se tautia paranna, mutta se maistuu samalta mennen tullen. Jos en juo, oksennan vihreää, hirvittävää ties mitä nestettä. Mehujäät ovat myös kova juttu, niitä pitäisi varata, ja ihan mehua tietty. Täällä on just epidemia ja pelkään jokaista huononolontunnetta ja öisin säpsähdän lasten jokaista köhäisyä :( En tiedä, mikä siinä taudissa nyt niin superkamalaa on, ehkä pelkään eniten sitä, että se iskee jossain kaupassa, esikoisella koulussa tms.
vatsatauteja, koska jostain syystä en niitä ole aikuisiällä saanut. Lapsetkaan ei niitä ole saaneet edes päiväkodista, vaikka ovat jo leikki-ikäisiä.
En tiedä, auttaako tämä noron torjuntaan, mutta itse pesen aina kädet, kun tulen kotiin. Varon myös laittamasta mitään suuhuni pesemättömin käsin.
voi tulla myös lievänä ilman oksentamista ja että voi olla, että vastustuskykysi blokkaa virukset vaikka niitä elimistöösi joutuisikin. Ja ylipäätään, että selviydyt taudista JOS se tulisi.
Ei kannata uhrata sen enempää ajatuksia noron sairastamiselle. Voit kuitenkin maksimoida vastustuskykyäsi siihen tarkoitetuilla valmisteilla, kuten maitohappobakteereilla ja vitamiineilla.
voi tulla myös lievänä ilman oksentamista ja että voi olla, että vastustuskykysi blokkaa virukset vaikka niitä elimistöösi joutuisikin. Ja ylipäätään, että selviydyt taudista JOS se tulisi.
Ei kannata uhrata sen enempää ajatuksia noron sairastamiselle. Voit kuitenkin maksimoida vastustuskykyäsi siihen tarkoitetuilla valmisteilla, kuten maitohappobakteereilla ja vitamiineilla.
Olen koettanut ajatella, että eihän kaikkea aina niin täysillä edes sairasta, vaikka viruksen saisikin. Sairastimme noron täysillä joinain vuosina ja ihana, kokenut tk-lääkärimme kerran sanoi, että vaikka virus muuntuu jatkuvasti, käytännössä siihen sairastuu aina epätodennäköisemmin, jos sitä on aiemmin sairastanut. Emmekä sitten pariin vuoteen tautia saaneetkaan, vaikka sitä oli kovasti liikkeellä. Koko ajanhan ymprärillä on ties mitä pöpöjä, eikä kaikkea sairasteta.
ei bakteeri.