Puolitutulla FB-kaverilla on selvästi syömishäiriö ja mahd muitakin MT-ongelmia. Miten puuttua?
Kyseessä työn kautta puolituttu, jonka kanssa olen vain muutaman kerran ollut livenä tekemisissä. Hän päivittää Faceen jatkuvasti kaikki rankat treenamisensa (6krt vko) ja kaikki syömisensä tarkalleen tyyliin 2 siivua keittokinkkua ja 1 kurkun pala. On muutenkin juttujensa perusteella ilmeisen häiriintynyt tyyppi.
Hänen päivityksensä ovat aika ahdistavaa luettavaa, ja olen miettinyt onko MITÄÄN mitä asialle voisi tehdä? Tasaisin väliajoin joku hänen FB-kavereistaan ilmaisee huolensa näistä päivityksistä, mutta tyyppi kuittaa ne vähätellen ja jotain selitellen että pitäkää vaan huoli omasta elämästänne.
En ole toistaiseksi kommentoinut mitään, mutta olisiko mielestänne syytä? Toisaalta tämä tyyppi ei hetkauta mun elämää mitenkään, mutta tiedän, että on kuitenkin pienten lasten äiti, ja toivon muutenkin yleensä kaikkea hyvää kaikille ja autan jos vaan voin.
Kommentit (9)
Huomiohuorausta tuo on. Älä kiinnitä mitään huomiota, piilota hänet uutisvirrastasi jos ahdistaa lukea.
Mä olen sekamuotoinen syömishäiriöinen ja on kanssa Heiaheia yhdistetty FB-tiliin. En tosin kirjaa syömisiäni sinne ja liikunnastakin murto-osan.
jotain outoa huomion hakua tuo on.. varmasti salaa haluaa että porukka tulee kauhistelemaan ja tyrkyttämään apua. Muutenhan hän ei todellakaan kertoisi noita juttuja kenellekään vaan päin vastoin, selittäisi kuinka paljon on taas tullut syötyä. ei haluaisi että kukaan saa tietää..
Jotain apua se ihminen tarvitsee, mutta vaikea sanoa että mitä joku puolituttu voisi tehdä.. ehkä puhua asiasta jonkun tämän tyypin läheisen kanssa?
Läskihöpinää ja parisuhdeongelmia, kun on tullut päädyttyä yhteen juopon ja lapsia väheksyvän miehen kanssa.
Tilanteelle ei voi mitään.
Itse käytän sairasta "taktiikkaa". Eli kun laitan sinne vain pienen osan liikkumisistani, ihmiset luulee, että kaikki hanskassa...
Joko kaverisi ei ole oikeasti syömishäiriöinen ja hakee vain huomiota tai sitten on todella pahasti, eli noikin määrät mitä merkitsee, on vähäteltyjä ja syömiset suurenneltuja.
t.7
ja piilota ne päivitykset. Et voi tehdä mitään.
tehdä jotain, tee se ainakin yksityisesti. Syömishäiriöliiton sivuilta vois löytyä jotain vinkkejä.
yleensä ole aikaa hiljaa niistä jutuista? Vai levitelläänkö noita syötyjä kurkkuja tolleen jossain facessa?
Jos se onkin muuten vaan huomionhakuinen ja sen takia levittelee kaikki syömiset ja liikkumiset, sitä paitsi usein noi liikunnatkaan ei ihan pidä paikkaan, tuppaa tulemaan vähän kalajuttua lisäksi.