Hei te, joilla maitoa valuilee jo odotusaikana...
Mulla tulee aikasta paljon jo, että tyynyt ja lakanat on länttejä täynnä. Päivällä ei jostain syystä tiputtele, johtuisko siitä että liivit pitää rinnat tavallaan " kasassa" ? Lypsättekö tekin joskus tippoja ulos vai annatteko olla vaan ja onko siitä jotain haittaa että teen niin? Ja sit se kutina, argh...
h.h. rv 28+2
Kommentit (7)
Varsinkin nukkuessa, eli pakko pitää liivejä tai t-paitaa päällä. Ja joskus myös esim. saunan jälkeen kun froteinen kylpytakki " hankaa" nännejä. Lohdutuksena sanottakoon, että neuvolaterkkari kertoi sen lupailevan hyvää maidontuotantoa synnytyksen jälkeen. Eihän sitä ole malttanut olla välillä puristelematta, vaikkei se niin suositeltavaa kuulemma olekaan.
t: H rv 27+1
Ihmettelen tota vielä, et miksi se ei ole suositeltavaa puristella maitoja itse pois? Kun nehän kumminkin sitten valuu sieltä jossain vaiheessa aina ulos(esim.yöllä tai saunan jälkeen)... Ja ajattelin, et mullehan voi tulla jo nyt rintatulehdus tai jotain, kun on välillä semmosia vähän kipeitäkin pahkuroita. Oonko nyt ihan hakoteillä? Kai mun pitäis sinne neuvolaan kohta soitella=)
h.h.
olen ihmetellyt tätä, että eikös ternimaidon laatu muutu, jos kauheesti vuotaa ennen poikimista? jos ummessa oleva lehmä kovasti valuttaa maitoa, ternimaito on laihaa ja vasikalle tarttis sillon löytää vaik pakkasesta oikeeta keltasta ternimaitoo. ilmeisesti tämä ei päde ihmiseen, koska näköjään kaikki tai ainaski suurin osa meistä vuotaa maitoo, jopa varhaisessa vaiheessa.
leenu, 28+4, ja kuorrutan öisin lakanoita...
Eli mullakin toisinaan valuu yöllä maidot pitkin ja poikin lakanoita. Paidassa melkein joka aamu ainakin pienet läiskät. Joskus taas ihan herää siihen että paita on ihan märkä. En mä mitenkään ihmeemmin ole puristellut, joskus alkuraskaudessa saatoin mielenkiinnosta kokeilla että joko tulee, kun esikoisestakin huomasin rintojen vuotavan rv. 25. Tässä raskaudessa alkoi kunnolla vuotamaan tossa viikon 17 kupeessa muistaakseni.
Maito nousi kunnolla esikoisen syntymän jälkeen ihan normaalisti eli kolmantena päivänä sektiosta. Ja sitä riitti, vaikken sitten imettänytkään kuin 3kk.
Taitaa olla tuo puristelu " kiellettyä" ihan vaan sen takia ettei rinnat kauhean paljon ala tuottaa lisää sitä maitoa. Sehän kuitenkin menee niin että mitä enenmmän vauvakin imee niin sitä enemmän maitoa erittyy. Eli jos rintoja " lypsää" usein niin maidoneritys vaan lisääntyy, mikä taas voi olla onhottava vaiva..
Mulla ainakin öisin vuotaa nuo rinnat sen takia kun osittain makaan niitten päällä kun olen sillai " puolimahallaan" tai kyljellään.
-sitruuna ja minttuvihtori 29+5-
Just tänä aamuna heräsin ison maito lammikon keskeltä:)
Ja mulla sama juttu että sitä vuotaa vaan öisin oikeestaan..
oon jostain (vissiin anopilta) kuullu että ei sais kauheesti puristella rintoja vielä tässä vaiheessa.. mut en tiiä mitä se sit tarkotti!:)
muutama viikko raskaustestin jälkeen, aina oli paita märkänä, saunassa valui... Sitten kun raskaus meni yliaikaiseksi yritin rintapumpulla lypsämällä saada supistuksia aikaiseksi. Supistuksia ei kuitenkaan tullut, mutta maitoa tuli jo siinä' vaiheessa varsin paljon. Myös koko imetysajan maidontuotanto oli valtavaa ja sain koko ajan varoa rintatulehdusta, koska vauvan maha oli täynnä imettyään toisen rinnan.
jo nyt,että taitanee tulla sama ongelma!
Mulla on nännien päällä joka aamu sellainen valkoinen töhnä. Neuvola täti meinasi että olis maitoa,mutta kuulostaa vähän kummalliselta kun olen vasta alkuraskaudessa. (vko14) Että hän sitten meinasi,että minulla alkaa aikaisin maidon tuotanto. Hän neuvoi käyttämään liivisuojia jos tulee enemmän ja jos häiritsee niin voin soittaa häneltä lisäneuvoja. Voisit varmaan myös soittaa neuvolaan ja kysyy asiastasi.
Voisitko kertoa sitten myös minulle mitä he kertoivat,että jos tarvitsen myöhemmin neuvoa.