Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koiran kanssa lenkkeily muka liikuntaa?

Vierailija
30.11.2012 |

Kaikki pyylevät mammat aina toteavat, kun heiltä kysytään että harrastavatko liikuntaa, että joo lenkkeilen koiran kanssa.

Minusta liikunnaksi lasketaan urheilulajit, kuntosali ja hölkkäys, koiran kanssa löntystely ei minusta ole mitään teholiikuntaa.

Noh, saahan siinä kai ulkoilmaa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö ei mielestäsi ole liikuntaa??

Lenkkeilyllä voidaan tarkoittaa niin monia asioita, mieheni käy myös lenkillä (=juoksee jopa 20 km matkoja, joskus myös koiramme kanssa). Ja koira ei ole mikään pikku-fifi, ei.

Vierailija
2/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pyylevät mammat aina toteavat, kun heiltä kysytään että harrastavatko liikuntaa, että joo lenkkeilen koiran kanssa. Minusta liikunnaksi lasketaan urheilulajit, kuntosali ja hölkkäys, koiran kanssa löntystely ei minusta ole mitään teholiikuntaa. Noh, saahan siinä kai ulkoilmaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ihan siitä kiinni että kuinka pitkiä lenkkejä sen koiran kanssa tekee ja millä tyylillä, kyllä kävelläkkin voi "tehokkaasti".

Jos meet fifin kanssa nurkantaakse pissalle ja se lenkki on siinä, niin en mä sillon sitä liikunnaksi laskisi.

Vierailija
4/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa varmaan raahautuu laiskasti tuskin edes jalkojaan nostellen lähimpään puistoon, mutta kyllä koiran kanssa voi painella mäkisessä ja juurakkoisessa metsässäkin selkä hiessä. Tai sitten just käydä pururadalla juoksemassa.

Mutta siis pelkkä kusettamista en liikunnaksi laskisi. Mun sanakirjassa liikunta on sellaista, että sen jälkeen täytyy mennä suihkuun kun on niin hiki.

Vierailija
5/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen käsitys.. Itse teen reippaita monen kilometrin kävelylenkkejä koiran kanssa. Kyllä ne liikunnasta todellakin käyvät - sykekin nousee kestävyysliikunnan tasolle (käytän sykemittaria).

Vierailija
6/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 10 kiloa kun otin koira.Tämä siis ennen lapsia. Kai minä sitten en kuitenkaan ap:n mielestä lenkkeillyt.

Ap on varmaan myös niitä joiden mielestä vaunujen kanssa ei voi lenkkeillä. Vaikka puolessa vuodessa palauduin koiran ja vaunujen kanssa takaisin entisiin mittoihin.

Oikeasti en tykkää yhtään kulkea missään punttiksella. Olen kokeillut monta kertaa.

Vierailija
7/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset laiskat raahautumiset :D

Täällä maalla painellaan juurikin metsäpolkuja ja talvella hankikantosia pitkin ihan kunnon lenkkejä. No joo, onhan valitetavasti niitäkin koiria, jotka joutuvat viettämään suurimman osan ajasta jossain tarhan nurkassa.

Suurin osa varmaan raahautuu laiskasti tuskin edes jalkojaan nostellen lähimpään puistoon, mutta kyllä koiran kanssa voi painella mäkisessä ja juurakkoisessa metsässäkin selkä hiessä. Tai sitten just käydä pururadalla juoksemassa. Mutta siis pelkkä kusettamista en liikunnaksi laskisi. Mun sanakirjassa liikunta on sellaista, että sen jälkeen täytyy mennä suihkuun kun on niin hiki.

Vierailija
8/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilua se ei ole, ellei sitten vedä lenkkiä kilpakävelytyylillä.

Vierailija
9/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin TV:n tai päätteen edessä istuminen.

En vähättelisi kenenkään lenkkeilyä, mutta kannustaisin lisäämään sitä. Vähättelyllä monella menee se pienikin into. Itse valmennan uintia harrastukseksi ja käyn koiran kanssa lenkeillä. Ne koiran lenkittämiset on välillä juuri sitä löntystelyä, mutta käynpähän sitten uimassa. Joskus ulkoilutan koiraakin vähän reippaammin.

Vierailija
10/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kylläpä vaan veikkaan, että liikunnan määrä on ihan oikeasti lisääntynyt. En löntystele mihinkään lähipuistoon, vaan ihan kunnon kävelylenkkejä teen koiran kanssa.

Vierailija
11/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluttajasta, koirasta ja lenkistä ja ulkoiluttajasta. Mulla on vetokoira jonka kanssa kävellään reippaasti/juostan tai hiihdetään. Lenkit kestävät tunnista useampaan tuntiin tai jopa muutamaan päivään, maasto on joskus todella vaativaa...

Vierailija
12/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä, että koiran kanssa lekkeily ei ole liikuntaa vai, että koiran kanssa lenkkeily ei ole teholiikuntaa?

meillä bokseri ja lenkit menee normaalisti 6-12km, reipas tahti kävellen tai hölkäten, aina hiki minulla. Lenkkeihin kuluu sykemittarin mukaan noin 2500-3500 kaloria viikossa.

Vierailija
13/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tästäkin pitää jonkun toisen taas kerran valittaa. Tee sinä elämässäsi kaikki peräsuoli pitkällä jos haluat, be my guest. Ihmeellistä kun joillekin ei kelpaa yhtään mikään.

Vierailija
14/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä canicrossataan ahkerasti. Tarkoittaa sitä, että koira on valjaissa ja joustokappaleella varustettu hihna on kiinni vyössä, joka on ihmisen vyötäröllä. Sitten juostaan niin kovaa kuin päästään. Koira nauttii, kun saa oikein luvan kanssa vetää hihnassa.

Tehdään myös metsävaelluksia, lähdetään aamulla ja tullaan seuraavan päivän iltana kotiin. Yö vietetään laavulla, kun ollaan ensin kävelty koko päivä.

Jos ei crossata tai vaelleta, niin kävellää ainakin pari tunnin lenkkiä päivässä. Lisäksi aivopähkinöitä ja nenätreeniä.