Apua imetyksen lopettamiseen
Kertokaa neuvoja imetyksen lopettamiseen. Joudumme siirtymään lääkärin käskystä korvikeruokintaan, eikä vauvani (7 kk) hyväksy pulloa tai mukia.
Kommentit (4)
Vastasin just äsken Taika-80:n viestiin, kun oon ite just vähän aikaa sitte paininu saman onkelman kanssa.Tässä tiivistettynä neuvoni, jollette löydä tota..eli:
-MAM ultivent tutti-pullo tai EMMAn venttiili nokkamuki venttiilillä/ilman
-kävely, hyräily, hellittely syötön aikana
-erilaiset pullot ja tutit kokeiluun, jospa löytyis mieluinen (muista luonnonkumit)
-hörpytys mukista
-tarpeeksi LÄMMIN maito
-tarjoa ÄM tuoreena, vähitellen myös pakastettuna/korvikkeella terästettynä
-kokeile maistuuko pullo paremmin virkeänä vai unisena ja sun vai jonkun muun tarjoamana
ja sit se keino, mitä itse en raaskinu käyttää, että vauva huolii pullon, kun tarpeeksi on nälkä.Tietää siis kaameaa huudatusta, en diggaile ite semmmosta..
TSEMPPIÄ JA VOIMIA molemmille, kyllä se joskus helpottaa, ihan vissinä!!
MEGA
Täytynee kokeilla tuota hyräilyä, kävelyä ja hellimistä syötön aikana. Olen kokeillut erilaisia tutteja, nokkamukeja ja hörppyytystä. Vauva sai ilmeisesti kokeiluista tarpeekseen kun huutaa tällä hetkellä nähdessäänkin maitopullon/-mukin. Isältäänkään ei suostu korviketta ottamaan kuin lusikalla syöttämällä. Viimeisenä keinona on kai turvauduttava odottamaan sitä todellista nälkää. Jos käytän tätä odottamiskonstia, niin annanko hänelle silti kiinteää ruokaa normaalisti?
Enpäs osaa sanoa, että pitäskö antaa kiinteetä vai ei,jos haluaa, että vaavi syö pullosta..Ehkä vähän vois antaa ja sitte maitoaterialla koittaa vaan tyrkyttää sitä pulloo/nokkamukia.
Minä muuten lopetin imetyksen niin, että vähensin ekaks yhen imetyskerran päivällä/vko.Koitin antaa pullosta/mukista sen mitä otti.Sillon syötiin jo kiinteitäkin, niin ei oltu kyllä kaameen nälissään.Kun jäljellä oli enää 1 ilta-, 1 nukutus- ja yösyötöt rupes jännittää, miten käy.
Poikaa tuntu hämäävän se, että välillä sai tissiä ja välillä ei.Päätettiin sitte lopettaa loput imetykset kerralla. Aattelin, että nyt sitte taistellaan ja mennää sit vaikka nälkäsenä nukkumaan, mutta tissiä en anna.Ja poitsu huoli kuin huolikin pullon - sen Ultiventin!eikä ees pahemmin taisteltu.Siihen loppu imetys- onnellisesti.Omat rinnat tosin paukahti pinkeeks, mutta kyllä se muutamassa päivässä helpotti.
Niin muuten semmonen vinkki kans, että poista/vältä kaikki sellanen, mikä muistuttaa imetyksestä. Meillä se tarkotti imetystyynyä, maidon tuoksuisia harsoja, toista sohvaa ja meidän makkaria..siis ei meillä sohvaa poistettu(hihih), mutta pullosta juodaan nyt keittiössä eikä olkkarissa tai makkarissa kuten rinnasta.Opettelette siis täysin uuden tyylin juoda maitoa.
Toivottavasti tästä oli apua.Toivon onnea ja menestystä vieroitukseen!!tiedän miltä se tuntuu, kun itsekin meinaa itkettää, kun koittaa antaa lapselleen maitoo, eikä huoli, mutta paidan altakaan ei voi antaa..Kyllä se sitten jotenkin luonnistuu!VOIMIA!
Meillä on vähän samaa " ongelmaa" . Yritän vierottaa vauvaa, koska olen palaamassa töihin. Tuttipulloa ei huoli. Ei osaa tutista imeä. Nokkamukin nähdessäänkin saa hirveät raivarit. Parhaiten toimii vellitutti.