Millä hinnalla esiintyisit tv-mainoksessa, jos...
...roolisi olisi olla jonkun puhelinoperaattorin telkkarimainoksessa äiti, joka sanoo muutaman lauseen?
Jos lapsesi esiityisivät siinä myös ja heilläkin olisi muutaman lauseen repliikit, niin paljonko mielestäsi heille pitäisi maksaa, että korvaus olis mielestänne ok?
Siis paljonko pyytäisit rahaa palkaksesi A. itsellesi ja B. lapsellesi/lapsillesi?
Kommentit (11)
...roolisi olisi olla jonkun puhelinoperaattorin telkkarimainoksessa äiti, joka sanoo muutaman lauseen?
Jos lapsesi esiityisivät siinä myös ja heilläkin olisi muutaman lauseen repliikit, niin paljonko mielestäsi heille pitäisi maksaa, että korvaus olis mielestänne ok?Siis paljonko pyytäisit rahaa palkaksesi A. itsellesi ja B. lapsellesi/lapsillesi?
äiti: 1000-3000€ verokortilla
lapset 800€ kpl tai riippuen mainoksesta
mainosala vain hyötyyy wannabe pellejen kustannuksella. Pöljät tekee ilmaiseksi. Myyt naamas jollekin hampurilaiselle
Meille ei tarttis maksaa mitään. Mun tyttöni on ollut ilmaiseksi tv-sarjassakin...
kaikki muut saa siitä hyvän korvauksen
Meille ei tarttis maksaa mitään. Mun tyttöni on ollut ilmaiseksi tv-sarjassakin...
mainosala vain hyötyyy wannabe pellejen kustannuksella. Pöljät tekee ilmaiseksi. Myyt naamas jollekin hampurilaiselle
kaikki muut saa siitä hyvän korvauksen
mikähän osa noista on tuollaisia, käytetäänhän kuitenkin ammattimalleja ja -näyttelijöitä, eivät varmasti lähde ilmaiseksi.
Itse menisin varmaan noin viidestä sadasta eurosta, mutta lapsia en televisioon laittaisi. Ehkä sellainen 20000 euroa alkaisi olla sellainen summa että voisin lapseni mainokseen myydä, sillä voisi pitää kuukauden-pari huilia koko perhe jossain lämpöisessä.
äiti: 1000-3000€ verokortilla
lapset 800€ kpl tai riippuen mainoksesta
Olen mainosalalla minäkin ja tiedän tuosta palkkioaiheesta oikeastaan ihan kaiken.
Ap saa juustomainoksesta ( ainakin, jos se on Valion ) 1000 - 1500€ - olettaen, että Ap on todella hyväihoinen, hyvähampainen, hyvähiuksinen ja todella luonteva.
( Tosin mitään plösöä peruspössykkää ei tollaseen ikinä valittaisikaan, eli oletetaan, että olet kaikin puolin rooliin sopiva. )
Lapsille maksetaan tollasesta ( edelleen puhun juustomainoksesta ) 700€ - 800€ per ipana ja jos lapsia on kaksi ja he tulevat samasta perheestä, heille tarjotaan aluksi ehkä 1000€ yhteensä ja jos suostutte siihen, niin sen saatte.
Puhelinoperaattorit mainostavat niin paljon, että budjetit ovat hyvinkin eri suuruisia. Tästä johtuen joissain tuotannoissa rahaa on esiintyjillekin välillä todella vähän - joskus taas joku tavis voisi saada jopa 2000€ ( mutta ei 3000€ - sitä en usko, en näinä taantuman päivinä makseta tuollaisia summia ).
Näyttelijöiden palkkiot ovat sitten erikseen; näyttelijäliiton minimi suosituspalkkioksi on reilu neljä tonnia, eli siitä lähdetään. Harvassa alkaa olemaan ne, jotka tuolla minimillä tekevät mainoksia; monilla on uskomattoman hurjat pyyntihinnat ( eli hurjat kuvitelmat itsestään ), mutta vain aivan eturivin näyttelijöillä on varaa hinnoitella itse itsensä, muille vähän jopa vähän naureskellaan.
Summa summarum: älä mene puherooliin alle 700€, jollei kyseessä ole joku lyhytaikainen kampanja tai muuten vaan tosi hyvä juttu, johon "kannattaa" mennä. Lapsille minimi on 400€. Jos kyseessä on sivurooli tai mykkärooli, niin siitä tavis-aikuiselle maksetaan tv-mainoksissa esiintymisestä monesti esim. 600-700€, joskus toki enemmänkin.
Elokuvat ja tv-sajoissa esiintymisten hinnoitelu on sitten aivan eri; niistä ei makseta tavikselle yleensä mitään ( tai voi saada jonkun leffalipun tms ).
( Jos jotain kiinnostaa aihe, niin kysy pian, olen tässä vileä hetken? )
Itse vaatepuolen mallintöitä lapsena tehnyt. Äidillä silloin suhteita.
Nyt en tarkoita mihinkään bb-taloon, vaan johonkin fiksuimpiin juttuihin.
Missä yrityksessä noin hyvin maksetaan
etsi käsiis joku roolittaja? Roolittajia on aika vähän, mutta kaipa niiden tietoja löytyy netistä.
Itse olen esiintynyt muutamassa mainoksessa, muutama vuosi sitten. Ekan kerran mua pyydettiin koekuvaukseen Espan puistosta ja sain sen osan ja noin vuoden kuluttua se sama roolittaja soitti mulle ja kun menin koekuvaukseen, sain sekin työn. Lisäksi olen ollut kahdessa lehtikuvassa. Sen jäkeen kävin vielä muutaman kerran koekuvauksissa, mutta ne eivät menneet vissiin sitten kovin hyvin, kun perästä ei kuulunut mitään.
mä luulen, että tuohon hommaan on niin paljon tulijoita, että taitaa nuo mainoksen tekijät sanella, paljonko haluavat maksaa..