Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virkatut isoäidinneliöt, apua!

Vierailija
30.11.2012 |

Kyllä masentaa. Kun ei ole virkkaustaitoja eikä äitiä tai isoäitiä joilta voisi kysyä, kysyn sitten täältä.

Voisiko joku tiivistää miten ihmeessä tehdään virkattu viltti (tai peitto) isoäidinneliöistä?

Alla erittäin typeriä kysymyksiä, pahoittelen jos typeryydelläni aiheutan huvitusta jollekin ompelutaitoiselle.

Jo pelkkien isoäidinneliöidenkin virkkaus tuottaa mulle suurta päänvaivaa, olen yrittänyt lukea kaikilta mahdollisilta nettisivuilta ja kaikista mahdollisista kirjoista vinkkejä niiden virkkaamiseen, mutta vaikealta tuntuu näin amatöörina. Jos käyttää kahta lankaa monivärisyyden aikaansaamiseksi, miten ja missä vaiheessa se lanka kannattaa vaihtaa ja mitä tehdään sille toiselle, jota kohta taas tarvitaan?

Pitääkö neliöitä jotenkin vahvistaa? Miten ne valmiit neliöt sitten kiinnitetään toisiinsa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut jo yli neljä vuotta ihan sama ongelma. Tarkoitus oli tehdä esikoisvauvalle ihana monivärinen tilkkutäkki isoäidin neliöillä. Luin vaikka mitä ohjeita, mutten vaan millään oppinut niitä tekemään siististi. Tein kuitenkin aika monta (kolmiväristä) neliötä, mutta tuolla ne on edelleen odottamassa jatkoa, vaikka esikoinen on jo tosiaan nelivuotias. Harmittaa kun niissä kaikissa neliöissä on ihan omanlaisiaan viritelmiä sen langan vaihdon suhteen. Improvisoin vaan joka kerta jotakin.

Vierailija
5/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yks kiva juttu jonka näin kun yks nainen teki, oli sellainen valmiiksi monivärinen 7 veljestä Raita lanka, värit vaihtuu jännästi, eikä tarvi niiden langanvaihtojen kanssa puljata. Raita lankoja on niin ihanan värisiäkin, mulla on tekeillä sellanen jossa on eri punasia, oranssia ja violettia. Sen jonka kerran näin oli jotain kirkkaita värejä, sekin oli tosi kiva.

Vaikka ne värit vaihtuu kesken kierrosten, se ei haittaa kun valmiissa peitossa on sitten kivasti niin että värit vaihtelee, ei ole samanlaisia neliöitä.

Vierailija
6/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kaveri, joka opettaisi virkkauksen niksit?

Isoäidinneliöt ovat aivan mahtavia :) Itse olen kiinnittänyt neliöt toisiinsa viimeisellä kerroksella virkkaamalla (tosin näitä tapoja on useita muitakin). Näin tulee mielestäni siistein jälki ja on nopein tapa mielestäni. Itse katkaisen langan joka kerroksen jälkeen jos vaihdan väriä ja päättelen langat sitten yksitellen tilkuista. Pitkästyttävä työvaihe, mutta huolellisuus kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi