Miksi kihla/vihkisormuksia ei pidetä?
Ymmärrän, että naimisissa olija perustelee itselleen, että ei hän sitä tarvitse. Mutta minua, sinkkua, se harmittaa. Koskaan ei tiedä, onko joku vapaa vai ei. Ei tiedä pitäisikö elätellä jonkun miehen suhteen toivoa vai ei. Toivon elättely loppuisi lyhyeen, jos tietäsi onko mies varattu vai ei.
Kommentit (14)
Itse en voi pitää ammattini vuoksi töissä sormusta, joten harvemmin sitä tulee enään muutenkaan laitettua sormeen. Itselleni tai miehelleni sillei ole mitään merkitystä onko minulla sormus vai ei, avioliitossa olemme ilman sitäkin ja tärkeintä on se mitä sydän tuntee. Eikä tuo sormus ole ennekään ketään estänyt vikittelemästä tai hyppäämästä punkkaan ja pettäjät sen ottavat hyvin hanakasti pois, mikäli haluavat...
Olen hoitaja enkä voi käyttää töissä sormuksia. En sitten vapaa-ajallakaan muista tai jaksa sitä käyttää. Olen laihtunut naimisiinmenon jälkeen niin paljon ettei sormus edes pysyisi sormessa.
Mieheni kyllä käyttää töissä sormuksia, vaikka olen kieltänyt työturvallisuussyistä. Pitää silti, joten hänet tunnistaa varatuksi :D
Eikä tuo sormus ole ennekään ketään estänyt vikittelemästä tai hyppäämästä punkkaan ja pettäjät sen ottavat hyvin hanakasti pois, mikäli haluavat...
minua se sormus estäisi vikittelemästä. Ymmärrän kyllä sinun kantasi, mutta kukaan ei näytä ymmärtävän minun kantaani.
ap
Eikä tuo sormus ole ennekään ketään estänyt vikittelemästä tai hyppäämästä punkkaan ja pettäjät sen ottavat hyvin hanakasti pois, mikäli haluavat...
minua se sormus estäisi vikittelemästä. Ymmärrän kyllä sinun kantasi, mutta kukaan ei näytä ymmärtävän minun kantaani.
ap
Siis vikitteletkö sen perusteella onko sormusta vai ei? Voihan niillä miehillä olla avopuoliso tai tyttöystävä vaikka ei naimisissa olisi.
Jos vaikka kysyisit ensin onko varattu vai ei?
Mä en osaa käyttää mitään koruja, en siis käytä sormuksiakaan. Ovat myös vähän isoja, joten pelkään, että ne tipahtaa sormesta huomaamatta.
Mies ei saa töissä käyttää koruja, joten ei käytä sitten ollenkaan. Luultavasti hukkuisivat jossian välissä, jos vekslaisi niitä eestaas.
Mäkin suosittelen ap:lle ihan kysymistä. Asiaa voi tiedustella ihan semmoisen smalltallkin yhteydessä, ilman sen kummempia taka-ajatuksiakin.
ap
Tosiaan, ap ei nyt ole tainnut ajatella asiaa ihan loppuun, sillä eihän "varattu mies" välttämättä ole naimisissa tai kihloissa. Vai ajatteleeko ap, että ennen kihlaantumista mies on ikäänkuin vapaata riistaa? ;)
Siis vikitteletkö sen perusteella onko sormusta vai ei? Voihan niillä miehillä olla avopuoliso tai tyttöystävä vaikka ei naimisissa olisi.
Jos vaikka kysyisit ensin onko varattu vai ei?
Oma osioni oli tuo toiseksi viimeinen kappale. Sori jos aiheutti sekaannusta.
että annamme mieheni kanssa sinkuille kuntosalilla ihan vääriä signaaleja. Sormuksia ei voi pitää, jos on paljon rautaa tangossa. Loppuu verenkierto nimettömässä ainakin minulta.
ja sormukset on usein työaikana ihan kotona, usein sitten tosiaan unohan laittaa takaisin kotiin tullessa. Sitten toki jos on pidempiä vapaita niin tulee helpommin laitettua sormus takaisin sormeen.
Mies kyllä pitää sormusta aina.
Aina, vain leipoessa otan pois.
Mies pitää yleensä, mutta töissä ottaa pois kun tietokoneen näppäily ei onnistu, sormus on ilmeisesti sen verran iso ja paksu, joten se kolisee näppäimistöön.
Eipä se sormus ketään tai mitään estä, mutta minusta se kuuluu sormeen, ellei mitään syytä ole olla pitämättä.
kun parisuhteeseen sitoutuminen on niin yksityinen asia ettei sellaista voi niin selkeästi kuin sormusta käyttämällä tuoda julki...
Joo, mä olen kans ihmetellyt tätä asiaa, jos on vakiintuneessa parisuhteessa niin miksi hiivatissa ei voi käyttää sormusta sen merkkinä? Toki ymmärrän jos on jotain työturvallisuus-näkökohtia asiassa, mutta vaikkapa jossain toimistotyössä olevilla tuskin on.
sormus ja kaipa tuo hukassakin jo on. Naimisissa, ensi vuonna 40 vuotta. Eikä isä tosiaan mikään lihava ole, mutta jotenkin vaan sormus oli kuulemma alusta asti ahdas.
Äitikin käyttää vain välillä. Hänellä on paljon sormuksia ja valkkaa sieltä aina päivän sormukset fiiliksen mukaan.
kun parisuhteeseen sitoutuminen on niin yksityinen asia ettei sellaista voi niin selkeästi kuin sormusta käyttämällä tuoda julki...
Joo, mä olen kans ihmetellyt tätä asiaa, jos on vakiintuneessa parisuhteessa niin miksi hiivatissa ei voi käyttää sormusta sen merkkinä? Toki ymmärrän jos on jotain työturvallisuus-näkökohtia asiassa, mutta vaikkapa jossain toimistotyössä olevilla tuskin on.
Minun sitoutumiseni avioliittooni ei ole pienimmässäkään määrin riippuvainen siitä, pidänkö sormusta vai enkö (joinain pävinä pidän, joinain en). Sitäpaitsi, kaikki minut tuntevat tietävät minun olevan naimisissa. Tuntemattomille taas ei pitäisi siviilisäädylläni olla mitään merkitystä.
syistä...olen painavampi ja siten sormet ovat paksummat...eli sormukset eivät ahdu sormeen
eikä voi suurennutta, koska timanttileikkauskia
uusia en halua
miehillä siis voi olla ihan sama syy
ja ennenkun joku huutta painosta, niin indeksi on ihan suht normi 24
oli kihloihin mennessä anorektikko