Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HOAS - Juustenintie, Malminkartano, mielipiteitä!

Vierailija
29.11.2012 |

Kertokaa onko tuolla millaista asua! Onko luteita, torakoita, seinät homeessa jne.?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykytilanteesta ei mtn hajua, mutta silloin talossa oli paljon ulkkiksia kuten HOASilla yleensäkin. aika normaali opiskelijatalo kai eli enemmän elämää kuin osaketaloissa. ympäristö myös hieman rauhaton, sillä ilmeisesti lähistön muutkin talot oli vuokrataloja. asunnoissa lattiat muovia ja seinät pahvia :D junan kolina kuului sisään, mutta sehän ei öisin kulje enkä sitä paitsi tiedä onko siihen radan ja tuon talon väliin rakennettu tässä ajassa jotain, jos näin on niin meluhaittakin lienee poistunut.

Kiitos tästä. Jos joku tietää nykytilanteesta, olisi kiva kuulla.

Opiskelijalle on nimittäin aika kallista joutua heittämään koko omaisuutensa joidenkin luteiden tai torakoiden takia pois. ap

Vierailija
2/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme viime tammikuussa pois Juustenintieltä HOASin kämpästä ja meillä ei ainakaan tuon parin vuoden aikana ollut ongelmia luteiden tai torakoiden kanssa. Ei mitenkään erityisen rauhatonta aluetta ja viihdyttiin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Juustenintiellä muutaman kuukauden vuonna 2006. Asunto oli pieni kaksio, ja oli ihan siisti. Ainakin jääkaappi ja koko keittiö taisi olla silloin lähes tuliterä. Kylppäri ei ollut ihan uusinta huutoa muovimattoineen mutta ihan ok oli mielestäni ja sillä hinnalla. Vessanpöntön taisin pestä oikein perusteellisesti ennen sisäänmuuttoa, oli aika pinttynyt. Parvekekin oli.

Olisin asunut pidempäänkin, mutta en sitten mennytkään päiväkouluun opiskelemaan vaan sain vakituisen päivätyön ja vaihdoin sitten AMKissä aikuispuolelle iltalinjalle ja ostimme silloisen poikaystävän kanssa poikaystävän painostuksesta kehyskuntaan omistusasunnon. Harmi sinänsä, minä olisin Juustenintiellä viihtynyt pitempäänkin, ja poikaystävänkin kanssa ero tuli vain vuoden omistusasumisen jälkeen! :)

Naapurit olivat rauhallisia eikä mitään häiriöitä silloin ollut. Talossa lämmitettiin viikoittain mm- lenkkisaunaa. Lähellä oli ostari, jossa varmaan oli vähän laitapuolenkin kulkijoita mutta niin on joka paikassa Helsingissä.

Vierailija
4/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siellä kannattaa käydä vähän tutustumassa menoon, esimerkiksi pe-iltaisin.

Arentitien HOASeissa on ainakin ollut hometta, minulle annettiin sieltä kämppä, ja se sitten peruttiin, koska "asunnossa tehdään pitkäkestoinen kuivatustoimenpide" ja tarjottiin oikein hienoa hyväkuntoista asuntoa hyvältä paikalta.

Vierailija
5/26 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ainakaan HOAS:n Arentikujan asuntoja. Asunnot ovat epäsiistejä ja huonokuntoisia, ovathan ne rakennettu 40 vuotta sitten. Alue on kuitenkin rauhallinen (ei liian lähellä juna-asemaa) ja lähellä hyvät ulkoilumahdollisuudet. Edullinen vuokra sai jäämään Arentikujalle, kunnes alkoi sairastelukierre homeen vuoksi niin itsellä, kuin kotieläimillä. Kylpyhuoneessa on kosteusvaurioita ja asunnossa haisee home. Myös kellari on täysin homeessa ja kaikki siellä säilytetty irtaimisto pilalla. Älkää siis oman terveytenne vuoksi muuta Arentikujalle! Hoasin pitäisi tehdä kattava remontti kaikkiin Arentikujan asuntoihin, jotta homeongelmasta päästäisiin eroon, mutta tuskin sellaista tulee.

Vierailija
6/26 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että Malminkartano yksi Helsingin kaameimmista asuinalueista.... ;-)

Se on lähiö, ei sen kummempaa. Olen asunut siellä jo 22 vuotta, joten voin väittää tietäväni jotain alueesta.

Yhteys keskustaan on lähijunalla oikein hyvä ja nopea.

Palvelut ovat hyvät, siellä on parin kilometrin etäisyydellä vaikka mitä: on ostaria vaateliikkeineen (Myyrmanni), hyvä kirjasto (Myyrmäen) ja pikkukirjasto Malminkartanossa, useampi ruokakauppa, uimahalli, keilahalli, kuntosali (em. Myyrmäessä), hyvät lenkkimaastot.

Toki kuten kaikissa stadin lähiöissä, siellä on myös keskikaljakuppilat ja niiden ulkopuolella levotonta viikonloppuiltaisin.

Levottomiakin taloja on, mutta tilanne vaihtelee taloissa niin nopeasti, että jos nyt julistaa jonkun talon levottomaksi, vuoden päästä se häirikkö voi olla jo ihan muualla häröilemässä.

Kannattaa käydä paikan päällä ja katsella. Onko siisti rappu? Piha-alue?

No, ap:n aloitus oli liki vuoden vanha jo, eli hän varmaan on jo aikaa sitten valintansa tehnyt.

Mutta jotain rotia sentään näihin HYI EN MÄ VAAN -kommentteihin.

Vierailija
7/26 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookista voinet kysellä nykyisiltä asukkailta hieman enemmän:

https://www.facebook.com/groups/juustenintie/

Vierailija
8/26 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele hoasin viljelijäntien asuntoja missään nimessä. Kerrostalot ovat homeessa ja lutikoita vilisee. Jos on mitään mahdollisuutta välttää malminkartanon hoasin asuntoja, vältä niitä.

Vierailija
9/26 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Hoasin kämpässä Pohjois-Haagassa, eikä siitäkään ludeongelmasta ilmoitettu etukäteen. Syynä ongelmaan mm se, että ulkkariasukkaat nyysivät luteiden takia poistoon menneitä patjoja itselleen. Mikä piru siinä on, että taloyhtiön ludeongelmasta ei kerrota vuokrasopimuksen tekohetkellä...

Vierailija
10/26 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelijäntiellä tosiaan haisee home ja lutikoita osassa taloista. Kunpa pääsis jo pois sieltä...

Vierailija
11/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaan mielipiteitä!

Vierailija
12/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että pääsit opiskelemaan, opit vaikka googlaamaan.

Vierailija
13/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Malminkartanossa olen asunut aikoinaan kauan, vanhempani asuvat siellä yhä. Sieltä on lyhyt matka keskustaan, junalla 15 min, ja alue on minusta ihan ok, arkkitehti on aikoinaan saanut jonkun palkinnonkin suunnittelusta. Ihan kivoja lasten leikkipuistoja ym.

Huonja puoli on se, että siellä on aika paljon kaupungin asuntoja, ja osa niistä on aika huonomaineisia, ainakin ollut. Ja ehkä siellä jonkin verran tosiaan on juoppoja ym, mutta mikäpä lähiö täysin ilman niitä olisi. Malminkartano on minusta kuitenkin parempi lähiö kui mitä sen maine on, tosin en ole siellä asunut enää aikoihin enkä nykymenosta paljoa tiedä.

Vierailija
14/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ihan tarpeeksi. Mitä auttaa, jos näen, miltä talo näyttää ulkoapäin, kun ei sisältä ole yhtä ainutta kuvaa? Eikä missään kerrota mitään talon ongelmista, kuten ei muidenkaan HOASin solujen ongelmista. Iltalehden uutisessakin vain mainittiin, että tyttö elää HOASin lutikkahelvetissä, mutta ei viitsitty mainita, että missä talossa.

Ja kuulemma sitten viikkoa ennen muuttoa ilmoitetaan, että tulossa on lutikkamyrkytys.

Ja kysyin tätä ihan vain kiinnostuksesta, enkä halua mollata kaikkia HOASin asuntoja. Tiedän vain, että paljon on valitusta kuulunut sieltä suunnasta, että jopa rotat tunkee niihin asuntoihin, kun ihmiset elävät niin epäsiististi.

ap

Vierailija
15/26 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykytilanteesta ei mtn hajua, mutta silloin talossa oli paljon ulkkiksia kuten HOASilla yleensäkin. aika normaali opiskelijatalo kai eli enemmän elämää kuin osaketaloissa. ympäristö myös hieman rauhaton, sillä ilmeisesti lähistön muutkin talot oli vuokrataloja. asunnoissa lattiat muovia ja seinät pahvia :D junan kolina kuului sisään, mutta sehän ei öisin kulje enkä sitä paitsi tiedä onko siihen radan ja tuon talon väliin rakennettu tässä ajassa jotain, jos näin on niin meluhaittakin lienee poistunut.

Vierailija
16/26 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä rapussa ja talossa viljelijäntiellä on löytynyt luteita? minulle on tarjottu sieltä asuntoa ja ei kiinnostaisi muuttaa asuntoon, jossa luteet vilisevät.

Vierailija
17/26 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:48"]jep, nostan tätä. otin viljelijäntieltä asunnon vastaan ja mikäli siellä on luteita, niin perun sen. 

[/quote]

luteita on, varma tieto

Vierailija
18/26 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Arentikujalla 2,5v ja ei ole näkynyt alivuokralaisia. Ihan olen tyytyväinen ollut. Hei kamoon, vuokramaksu/asuinolosuhde mun mielestä aika kohdallaan. Joskus, varsinkin viikonloppuisin saattaa olla ekstramökää, mutta aika kohtuudella. Ne jotka ei tykkää HOAS meiningistä niin muuttakoon uuteen kerrostaloon tai omakotitaloon jos papppa betalar. Itse tykkään Malminkartanossa ulkoilumahdollisuuksista, tosi nätti se puistoalue.

Vierailija
19/26 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitteita? Myös minulla pian muutto edessä, kunpa vaan ei osuisi omalle kohdalle luteet.. omat kaverit esim juustenintieltä/arentikujalta ovat kertoneet pienistä, kynnenkokoisista homeläiskistä kylppärissä ja that's it, josta en vielä huolestuisi. Mutta talon numero olisi toooosi jees! :DD

Vierailija
20/26 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nimenomaan vilejlijäntieltä taloja ;)