Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minä muka voisin olla käyttämättä lapsilisää?!

Vierailija
29.11.2012 |

Olen tässä miettinyt että olenko mä tosiaan joku tuhlari vai mikä kun mies alkoi mäkättää rahoistani. Tuli siis puhe lapsista ja joululahjoista. Kerroin että en voi ostaa kuin jotain tosi pientä/edullista. Mulla ei riitä rahat muuhun. Ukko oli ihan ihmeissään että enkö mä ole tosiaankaan laittanut lapsilisää aina säästöön?! Miten olen voinut TUHLATA sen?! Alkoi sellainen syyttely ja minun arvostelu ettei mitään rajaa...

Olemme eronneet, meillä on yhteishuoltajuus, minun luonani asuu pienempi lapsi ja isän luona isompi (teini). Kummatkin lapset ovat kuitenkin enimmäkseen minun luonani. Itse olen tällä hetkellä työtön ja isä on hyväpalkkaisessa työssä. Minun kaikki tuloni ovat vähän yli 900 euroa kuukaudessa. Tuo raha riittää juuri ja juuri pakollisiin menoihin. Jos tulee sairasteluja, jotain ylimääräisiä yllättäviä kuluja niin rahat eivät vaan meinaa riittää. En ole kuitenkaan vielä mennyt sossuun vaikka hyvin lähellä on ollut. Vanhempani ovat onneksi auttaneet silloin kun rahat ovat loppuneet kokonaan. Että ruokaa on edes saatu.

Niin, itse asiaan. Miltä tuo rahamäärä jonka saan joka kuukausi tuntuu, onko siitä summasta mahdollista laittaa säästöön yli 100 euroa per kuukausi? Minusta täysin mahdoton juttu! Itse en tupakoi, en käytä yhtään alkoholia enkä ostele mielestäni mitään turhuuksia. Joka asian minkä ostan, hankin mietin tosi tarkkaan. Pidän euroista tarkkaa kirjaa että kuukauden lopussa saisimme edes jotain ruokaa pöytään. Jos omiin lääkkeisiini, polikl.käynteihin ei ole mennyt kuukauden aikana kuin jokunen euro niin sitten saan ne rahat "säästöön". Mutta yleensä ne menevätkin heti kenkiin, vaatteisiin, mitä milloinkin tarvitsemme.

Miten sinä pärjäisit alle 1000 euron tuloilla? En minä ainakaan pysty enää tämän tiukemmaksi vetää talouttani... Mies on päästänsä vialla.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä