Me 3 henkinen perhe joudutaan tulemaan toimeen 2500€/kk.
ja tuosta pitää maksaa asuntolainanlyhennyt,lämmityskulut ja kaikki muut laskut.Muita pienituloisia?
Kommentit (29)
Tiedän hyvin, ettei koulutus takaa hyvää elintasoa ja työttömiä koulutettuja on paljon. Ymmärrän myös hyvin ettei yh äiti niin vaan lähde opiskelemaan.
Hermostuin ap lisäkommentitsta jossa hän totesi, ettei tilanne tule koskaan muuttumaan. Miksi ei? Miten aikuinen ihminen voi todeta, ettei taloudellinen tilanne koskaan voi parantua. Johan ne lainatkin on joskus maksettu ja rahaa on lisää. Voi yrittää hakea uutta työtä, kouluttautua kun lapset ovat isompia yms.
Mua vaan todella ärsyttää sellainen asenne, että palkka nyt on tämä, ei voi mitään, muilla on paremmin voi voi..
vuosi nyt oltu yrittäjinä ei maata vain kotona.ap
me saadaan noin tonni enemmän ja ollaan pian kuusihenkinen perhe ja maksetaan noista niinikään ne lainakulut jne jne. Ja kun kotiin jää niin tulothan toki tippuu huomattavasti.
Onhan meitä, kyllä tässä pärjäillään.
Tiedän hyvin, ettei koulutus takaa hyvää elintasoa ja työttömiä koulutettuja on paljon. Ymmärrän myös hyvin ettei yh äiti niin vaan lähde opiskelemaan.
Hermostuin ap lisäkommentitsta jossa hän totesi, ettei tilanne tule koskaan muuttumaan. Miksi ei? Miten aikuinen ihminen voi todeta, ettei taloudellinen tilanne koskaan voi parantua. Johan ne lainatkin on joskus maksettu ja rahaa on lisää. Voi yrittää hakea uutta työtä, kouluttautua kun lapset ovat isompia yms.
Mua vaan todella ärsyttää sellainen asenne, että palkka nyt on tämä, ei voi mitään, muilla on paremmin voi voi..
Oma asenne myös vaikuttaa todella paljon siihen muuttuuko mikään ikinä, eikä tosiaan surkuttelu ja "mikään ei koskaan muutu-ajattelu" auta mitään.
Itse koitan ajatella että tätä pienituloista elämää on nyt vaan jaksettava kun lapset ovat pieniä, vaihtoehtoja kun ei ole. Mutta niin kuin sanot, lapset kasvaa, lainat on jossain vaiheessa maksettu ja silloin viimeistään minullakin tilanne muuttuu.
Ymmärrän kyllä että hermostuit ap:n kommentista jossa todettiin ettei mikään koskaan muutu. Olen vaan moneen otteeseen kuullut saman tyylistä kommentointia ja siinä kommentoija on oikeasti ajatellut että hyvä ammatti ja kouluttautuminen on automaattisesti avain onneen...
kolmen lapsen yh-äiti
Oma asenne myös vaikuttaa todella paljon siihen muuttuuko mikään ikinä, eikä tosiaan surkuttelu ja "mikään ei koskaan muutu-ajattelu" auta mitään.
Itse koitan ajatella että tätä pienituloista elämää on nyt vaan jaksettava kun lapset ovat pieniä, vaihtoehtoja kun ei ole. Mutta niin kuin sanot, lapset kasvaa, lainat on jossain vaiheessa maksettu ja silloin viimeistään minullakin tilanne muuttuu.
Ymmärrän kyllä että hermostuit ap:n kommentista jossa todettiin ettei mikään koskaan muutu. Olen vaan moneen otteeseen kuullut saman tyylistä kommentointia ja siinä kommentoija on oikeasti ajatellut että hyvä ammatti ja kouluttautuminen on automaattisesti avain onneen...
kolmen lapsen yh-äiti
Ei vaan tunnu onnistuvan, eikä jatkuvasti saa vapaata töistäkään juostakseen työhaastatteluissa! ;D Enkä tietysti näin yksinhuoltajan ole edes palkkaajien toivelistan kärjessä...
itselläni on ammattitutkinto suoritettu miehellä on ammattikorkeatutkinto ja kun se ei työllistänyt opiskeli uuden ammatin ja nyt suorittaa lisäksi mestaritutkintoa eli ei se koulutus aina auta.ap
ja meitä on 5. Tiukkaa tekee vaikka ei oo harrastuksia ym. Yksi auto ja pieni vuokra-asunto.
Välillä ärsyttää kun ei oo vara hankkia mitään uutta mutta toisaalta, vielä ollaan pystytty kaikki laskut maksaa ajallaan eikä velkaa ole.
Mies joutuu lomautetuksi just jouluksi, saa nähdä miten sit pärjätään.
Minä + kaksi lasta ja kuukausitulot kaikkiaan varmasti tota luokkaa. Kaikki mekin siitä rahasta maksetaan mutta hyvin pärjätään, ei meillä ainakaan mitään hätää ole.
Ton lauseen takia moni on "työtön", töitä on aina, mutta kaikki kun ei suostu niitä tekemään ja sitten itketään kun ei oo rahaa yhyyy!!!!
Jännä juttu että "ns paskoissa ammateissa" olevat tulevat paremmin toimeen kuin nää: en tee työtä kun ei oo mun alaa, otan rahan työkkäristä ja valitan kun ei oo töitä.
Suomessa on tehty liian helpoksi tämä työttömyys.
Työttömyyskorvaus veke kokonaan, kyllä työt sitten maittaa.