Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin teidän mielestänne 4 henkinen perhe tulee toimeen 3000e kuussa?

Vierailija
28.11.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasosa vastikkeeseen ja lainaan. Kolmas osa laskuihin ja kolmas osa elämiseen (kaupat ja vaatteet).

Säästöön satanen per kuukausi, joskus enemmänkin.

2+2

Vierailija
2/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulot on tuota luokkaa ja loistavasti pärjätään, vaikka hoitovapaalla oonkin. Miehen palkka nettona noin 2800 euroa, päälle mun kotihoidontuki kuntalisineen ja lapsilisineen noin 600 euroa. Tulot siis 3400 e ja hyvin riittää raha :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, tuossahan on kahden aikuisen pienipalkkaisen tulot.

Minä olen sinnitellyt ilman tuloja ja 2 vuotta.

Vierailija
4/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5h perhe ja todella huonosti tullaan toimeen. Puoliso tienaa valkokaulusköyhälistön palkkaa, itse teen osa-aikaista, rahat ei meinaa riittää millään, välillä visa-kierteessä.

Syy on kalliit asumiskulut, meidän kunnassa on järjettömät hinnat mm kaukolämmössä, vedessä, sähkössä ja jätehuollossa. Eli asumiskulut nielee kaiken, laina 1000e, laskut asumiseen liittyen 400e, vakuutukset pari sataa. Kaikkeen muuhun jää 1500 josta ruokaan menee melkein tonni ja päivähoitoon 350e. Laskuihin (vaatteet, puhelin ja netti jne ei aina riitä rahaa). Aina rahat loppu. Jos asumiskulut olisikin vaikka 600-700e niin sitten pärjäisi mainiosti.

Tämän takia joudun vuoden alusta jättämään osa-aikaisuuden ja palaamaan kokopäivään. Ei vaan voi elättää perhettä näin pienillä tuloilla.

Vierailija
5/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5h perhe ja todella huonosti tullaan toimeen. Puoliso tienaa valkokaulusköyhälistön palkkaa, itse teen osa-aikaista, rahat ei meinaa riittää millään, välillä visa-kierteessä.

Syy on kalliit asumiskulut, meidän kunnassa on järjettömät hinnat mm kaukolämmössä, vedessä, sähkössä ja jätehuollossa. Eli asumiskulut nielee kaiken, laina 1000e, laskut asumiseen liittyen 400e, vakuutukset pari sataa. Kaikkeen muuhun jää 1500 josta ruokaan menee melkein tonni ja päivähoitoon 350e. Laskuihin (vaatteet, puhelin ja netti jne ei aina riitä rahaa). Aina rahat loppu. Jos asumiskulut olisikin vaikka 600-700e niin sitten pärjäisi mainiosti.

Tämän takia joudun vuoden alusta jättämään osa-aikaisuuden ja palaamaan kokopäivään. Ei vaan voi elättää perhettä näin pienillä tuloilla.

jos ei raha riitä. Miten ruokaan voi mennä tonni, jos osa lapsista syö päiväkodissa ruuan?

Pikkusen kun miettis, mitä sieltä ruokakaupasta ostais niin kummasti jäis rahaa vaatteisiin ja nettiin.

Vierailija
6/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen se nro 6 jolla rahat loppu, ja tuo on totta että ruokakauppaan menee tonni ja sitä laskua voisi pienentää. Siinä on paljon sellaisia puolivalmisteita, valmisruokaa noutotiskistä jne jota aina väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen ostan kun en jaksa alkaa itse laittamaan. Puoliso ja minä olemme surkeita kokkeja ja inhoamme ruuanlaittoa. Pitäisi varmaan ottaa asiakseen opetella, säästyisi varmaan ruokalaskussa paljon.

Miten muilla, paljon menee kuukaudessa ruokakauppaan (sis. pesuaineet ja sen sellaiset)?

Vierailija
7/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sanoisinko, että 500 e kuussa. Voi mennä vähemmänkin. Meitä 2+2. Erona toki se, että oikeasti tykkään ruuanlaitosta ja osaan tehdä edullistakin ruokaa. En ikinä osta valmistiskiltä mitään. Ruuanlaitto on mulle suorastaan rentoutumiskeino :) Ei tietty aina, mutta useinmiten, etenkin jos mies vahtii lapsia ja saan tehdä ruokaa ihan rauhassa.

Vierailija
8/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sisällään joitain puolivalmisteita, lisäksi hiukan jotain luksusta :)

Vierailija
9/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh eli 1 lapsi ja yksi aikuinen. Tulot 2000€/kk, josta asumiseen 1300€. Teillä varmaan saman verran, joten hyvin pärjää 1 aikuinen ja yksi enemmän tonnin paremmilla tuloilla.

Vierailija
10/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä+ viisi lasta ja aikalailla tarkalleen 3000 jää kuussa käteen (sis. minun palkan, lapsilisät, asumistuen ja minimielarit) ja hyvin tullaan toimeen. Tokikin katson mitä kaupasta ostan, ruokalasku ei todellakaan ole tonnia kuussa vaikka joka päivä syödään hyvin ja terveellisesti. Silloin tällöin, n. kerran kuussa käydään pizzat tms. "roskaruokaa" koko porukalle, se joksus hirvittää kun sillä rahalla saisi monen päivän perusruuat,mutta pitää välillä vähän rennomminkin ottaa.

Vierailija
11/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupasta kun ostetaan pesuaineet, vessapaperit yms. kodin hyödykkeet.

Ei se päiväkoti- ja/tai kouluruokailu kata kun osan päivän ravinnontarpeesta. Toinen lämminateria täytyy kuitenkin valmistaa + aamu-, ilta- ja välipalat.

3000 e / kk tulee toimeen, mutta ei siitä paljon ylimääräiseen jää. Lasten harrastuksiin ja aikuisten harrastuksiin menee ainakin meidän perheessä rahaa. Kaikki ollaan liikunnallisia, ja välineisiin ja kausimaksuihin menee rahaa. Nämä ovat juuri niitä " ylimääräisiä " menoja. Vaatekulut ovat melkoiset kolmen lapsen kanssa. Itse käyn kampaajalla ja hierojalla kerran kuussa. Nämä ovat " ei välttämättömiä " menoja, mutta oman hyvinvointini kannalta hyvinkin tärkeitä. Meidän perhe satsaa laadukkaaseen arkeen, matkailua ei meillä harrasteta.

Laadukkaaseen, terveelliseen ja monipuoliseen ruokaan satsataan.

Meidän perheen menoillaa tuolla summalla tulisi tiukkaa.

Vierailija
12/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulot 2000 ja nytkin on "ylimääräistä", jolla käydään ulkona syömässä, leffassa ja pari kertaa vuodessa ulkomailla (ale matkoilla). 3000/kk jäisi 1000 säästöön.

Vierailija
13/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumiseen menee tällähetkellä 1050 euroa/kk ja sen lisäksi auto+muut laskut.

Vierailija
14/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vai minkä verran te oikein niitä pesuaineita kulutatte?

Jos yhtään katsoo ruoan hintaa, niin 1000€ on aika yläkanttiin, tuohan on 250€/vko...

Vierailija
15/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumiseen menee tällähetkellä 1050 euroa/kk ja sen lisäksi auto+muut laskut.

Vierailija
16/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen se nro 6 jolla rahat loppu, ja tuo on totta että ruokakauppaan menee tonni ja sitä laskua voisi pienentää. Siinä on paljon sellaisia puolivalmisteita, valmisruokaa noutotiskistä jne jota aina väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen ostan kun en jaksa alkaa itse laittamaan. Puoliso ja minä olemme surkeita kokkeja ja inhoamme ruuanlaittoa. Pitäisi varmaan ottaa asiakseen opetella, säästyisi varmaan ruokalaskussa paljon.

Miten muilla, paljon menee kuukaudessa ruokakauppaan (sis. pesuaineet ja sen sellaiset)?

ruokakauppaan vaikka arkena syömässä on 3, viikonloppuna 3-8 henkeä ja kaikki ruoka tehdään itse.

Tuosta varsinaisen ruuan osuus on 550£, reilu 100€ menee miehen tupakkaan,jäätelöön, ja lauantainameihin ja n 250€€ pesuaineisiin yms pikkuhankintoihin (esm tässäkuussa bamix, sukkia, pikkareita, pesuaineet, kissanruuat, vessapaperit jne) - raha vain katoaa käsittämättömästi??

Vierailija
17/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulot 2000 ja nytkin on "ylimääräistä", jolla käydään ulkona syömässä, leffassa ja pari kertaa vuodessa ulkomailla (ale matkoilla). 3000/kk jäisi 1000 säästöön.

Vierailija
18/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 henkeä ja nettotulot 2800 eli vain toinen vanhemmista töissä. Yksi meistä on sairas ja lääkekulut pelkästään 200/kk. Säästön ei jää juuri mitään.

Vierailija
19/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostaa pesuaineet yms. tarjouksesta ja ruokaakin vähän katsoo mitä ostaa (tarjoukset, alennetut tuotteet) niin säästää paljon. Itse en tuossa niin fanaattinen ole että alkaisin juosta monessa eri kaupassa tarjousten perässä vaan olen vertaillut missä kaupassa tällä paikkakunalla tulee edullisimmaksi ja sitä kauppaa pääasiassa käytän. Pesuaineita usein käyn eri kaupasta jossa on usein hyvät tarjoukset ja ostan sitten reilummin kerralla.

-se viiden lapsen yh

Vierailija
20/24 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lääkekatto on 700 euroa/ vuodessa, jonka jälkeen ei tartte maksaa kuin omavastuu 1,5 euroa / lääke. Kai olette hommanneet tästä kertyovan todistuksen apteekkia varten?

Meillä 3 henkeä ja nettotulot 2800 eli vain toinen vanhemmista töissä. Yksi meistä on sairas ja lääkekulut pelkästään 200/kk. Säästön ei jää juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi