Mitä mieltä, kun olen kurkkukivun vuoksi sairaslomalla?
Mulla ei siis ole mitään muita oireita kuin kurkkukipu ja äänen käheys. Yöllä kipu oli niin kovaa, että en pystynyt kunnolla nukkumaan. Työterveydestä eivät antaneet aikaa, koska ei viitannut selvästi angiinaan. Töistä jäin esimiehen luvalla pois, koska minulta on lähtenyt useamman kerran ääni pois tälläisen kurkkukivun yhteydessä. Viimeksi ääni lähti vasta marraskuun alussa. Pitäisköhän mun kuitenkin päästä näyttämään kurkkua jollekin hoitajalle, vaivaa sekin kun ääni lähtee nykyään niin helposti.
Kommentit (9)
Mutta jos joudun puhumaan, kuten työni edellyttää, niin tällaisen kivun ja valmiin käheyden kanssa ääni lähtee. Kyllä mä voisin tehdä töitä, jos ei tarvitsisi puhua, mutta ei ole mun työssä mahdollista. t.Ap
niin kipeä, etten olisi voinut töitä tehdä :)
ovat kyllä tosi loistavia. Voisiko joku valottaa mulle mikä edes on motiivi vastata tällaista ap:n kysymykseen? On se kiva, että sulla ei koskaan ole ollut tuollaista kurkkukipua, mutta auttaako se ap:n tilanteeseen jotain?
Ja jos on vaikka puhetyössä, äänen lähteminen on ongelma, vaikka kurkku ei olisikaan ihan hirveän kipeä.
Ap: Jos noita on tiheämmin, minä pyytäisin ajan työterveyslääkärille. Hoitaja tuskin tuolle osaa tehdä mitään kuitenkaan tai edes osaa arvioida onko jostain kroonisemmasta ongelmasta kyse.
kurkku montakin kertaa niin kipeä, että olen joutunut olla pois koulusta - sattumalta työssä ollessani ei ole ollut noita kurkkukipuja. Ne on ihan kauheita.
olen ollut kurkkukivun takia sairaalassakin vaikka kuumetta ei ole ollut lainkaan... eli kyllä voi olla tulehdus vaikka ei kuumetta nostakaan...
ihme touhua taas.
on ollut. Olen mm. ollut viikon puhekiellossa pahan kurkku- ja nielutulehduksen ja äänen lähtemisen takia Teen puhetyötä, joten eipä minusta juuri ole töissä mykkänä iloa...
Mulla ei ole ikinä kurkku ollut niin kipeä, etten olisi voinut töitä tehdä :)
Mä voisin kyllä sitten taas sanoa, että mulla ei ikinä ole ollut niin paha ripuli tai oksennustauti, etten töitä olisi voinut tehdä :).
1. Et levitä näin tautia muihin
2. Paranet nopeammin, tulee lopulta työnantajallekin halvemmaksi
3. Vältät ehkä jälkitaudit
Mene nenään,nieluun, korviin erikoistuneelle lääkärille. Puhetyöläiselle äänenmenetys usein saattaa koitua kohtalokkaaksi äänihuulet voivat vaurioitua. Puhetyöläisen kohdalla pitää aina ottaa vakavasti äänen menetys.
terv. terveydenhuollon ammattilainen
Kurkkukipujakin on erilaisia. Nyt mä vain mietin, että miten mä saisin ajan työterveyteen. Tuntuu, että oireita pitää ihan hirmusti liioitella nykyään, jotta pääsee edes vastaanottosihteerin seulan läpi. t.Ap
jolloin äänen käheydestä voi tulla pysyvää. Ole siis aivan rauhassa sairaslomalla ja yritä saada aika korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille.
Itselläni oli vuosi sitten kamala kurkkukipu. Nieleminen ei onnistunut, ei edes veden nieleminen. Itkin kipua. Tk lääkäriin en päässyt, kun angiinatesti negatiivinen. Yöllä kurkku alkoi turvota sisäpuolelta. Menin aamulla yksityiselle lääkärille ja sain diagnoosiksi nielupaise. Paise puhkesi itsestään ennenkuin ehdin sairaalaan. Kurkkukipu oli ainoa oire.
niin kipeä, etten olisi voinut töitä tehdä :)