Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vauvaperheessä on aikaa seksille tai parisuhteen hoitamiselle?

Vierailija
28.11.2012 |

Vauva nukahtaa iltaisin noin klo 23.30, vaikka on yritetty kaikin tavoin aikaistaa tuota nukkumaan käymistä. Sen jälkeen ollaan molemmat miehen kanssa aivan poikki. Yöllä vauva herää pari kertaa syömään ja aamulla hän herää jo klo 7. Päiväunia ei nuku kuin vartin pätkissä. Lisäksi perheessä on 11-vuotias lapsi, joka ei päivällä nuku edes niitä vartin pätkiä. Miten tällaisessa tilanteessa voi jäädä kahdenkeskistä aikaa? Vai ollanko me jotenkin omituisia, kun ei jakseta enää puolenyön jälkeen hoitaa parisuhdettamme?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä paikallinen mll ei suostu toimittamaan hoitajaa "äkkilähtöihin" vaan hoidontarve piti olla aina 2vrk etukäteen tiedossa. Paha tietää tarkalleen 2vrk etukäteen milloin synnytys alkaa. Kavereita ei tuollaisella voi vaivata, että "tule hoitamaan mutta en tiedä milloin, heti kun soitan on tultava". Helpompaa oli mennä yksin.

Ja tosiaan 4 tervettä eläkkeklä olevaa isovanhempaa joilla ei elämässä muutakuin aikaa ja tv:n katselua...mutta kun heitä ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Itse olen sitä mielä että tietyissä tilanteissa on isovanhemmilla velvollisuus auttaa, vaikkei niin huvittaisiaan. Itse aion aikanaan auttaa lapsiani paljon! Ja nämä meidän piittaamattomat isovanhemmat maatkoon kusivaipoissaan laitosperunana vanhuutensa, sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
42/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyse ei ole vauvasta lainkaan vaan siitä, että miehesi ei halua olla perheen kanssa. Hän hoitaa parisuhdettaan etänä, miksi sinä syytät siitä vauvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä paikallinen mll ei suostu toimittamaan hoitajaa "äkkilähtöihin" vaan hoidontarve piti olla aina 2vrk etukäteen tiedossa. Paha tietää tarkalleen 2vrk etukäteen milloin synnytys alkaa. Kavereita ei tuollaisella voi vaivata, että "tule hoitamaan mutta en tiedä milloin, heti kun soitan on tultava". Helpompaa oli mennä yksin. Ja tosiaan 4 tervettä eläkkeklä olevaa isovanhempaa joilla ei elämässä muutakuin aikaa ja tv:n katselua...mutta kun heitä ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Itse olen sitä mielä että tietyissä tilanteissa on isovanhemmilla velvollisuus auttaa, vaikkei niin huvittaisiaan. Itse aion aikanaan auttaa lapsiani paljon! Ja nämä meidän piittaamattomat isovanhemmat maatkoon kusivaipoissaan laitosperunana vanhuutensa, sitä saa mitä tilaa...

hoitaa isompaa/isompia lapsia silläaikaa kun olit synnyttämässä? Näin meillä ainakin. Mies oli vain ekassa mukana ja muissa sitten tietenkin kotona hoitamassa pienempiä.Nakkasi vain äipän synnärille.

Vierailija
44/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä paikallinen mll ei suostu toimittamaan hoitajaa "äkkilähtöihin" vaan hoidontarve piti olla aina 2vrk etukäteen tiedossa. Paha tietää tarkalleen 2vrk etukäteen milloin synnytys alkaa. Kavereita ei tuollaisella voi vaivata, että "tule hoitamaan mutta en tiedä milloin, heti kun soitan on tultava". Helpompaa oli mennä yksin. Ja tosiaan 4 tervettä eläkkeklä olevaa isovanhempaa joilla ei elämässä muutakuin aikaa ja tv:n katselua...mutta kun heitä ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Itse olen sitä mielä että tietyissä tilanteissa on isovanhemmilla velvollisuus auttaa, vaikkei niin huvittaisiaan. Itse aion aikanaan auttaa lapsiani paljon! Ja nämä meidän piittaamattomat isovanhemmat maatkoon kusivaipoissaan laitosperunana vanhuutensa, sitä saa mitä tilaa...

Isovanhemmat auttavat niitä lapsiaan, jotka ovat aikanaan olleet ihmisiksi. Kun välit ovat nuorena läheisiä eikä murrosiän tuoksinassa katkaise välejä, saa nauttia mukavista isovanhemmista lapsillleen. Sen sijaan kiukkupussien vanhemmat katkaisevat välinsä, jos vain voivat.

Vierailija
45/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aikaa jaksaa kantaa sitä parisuhdetta vaikka vaunukävelyiden, ohimennen saatujen ja annettujen halauksien ja pusujen voimalla! Kunhan muistaa sanoa siitä kiireestä ja väsymyksestä huolimatta että se puoliso on kuitenkin rakas1

On sääli, miten monien mielestä vain seksi on parisuhteen hoitamista. Se on tietysti hyvin tärkeä asia, mutta jos arkihellyys eli halaukset ja suukot jäävät pois, niin ei seksikään minun mielstäni silloin pitkälle kanna.

Vierailija
46/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyse ei ole vauvasta lainkaan vaan siitä, että miehesi ei halua olla perheen kanssa. Hän hoitaa parisuhdettaan etänä, miksi sinä syytät siitä vauvaa?

omaa parisuhdettaan sen sivuhoidon kanssa. ei se mies ilman seksiä ole,ole huoleti ;)

Vierailija
47/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisjuurihan noin piti tehdä että isä hoiti isommat lapset ja äiti yksin synnytti! T. 24

Vierailija
48/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, teillä ei nähtävästi ollut muita lapsia niin kuin ap:llä

Olisi sitten painottanut että lapsiperheessä.

Meillä on vain yksi mutta jos olisi vanhempikin niin uskoisin kyllä, että hänetkin hätistettäisiin ajoissa nukkumaan. Ja tarpeeksi vanha jos on niin voi sanoa että vanhemmat menee nyt nukkumaan hyvää yötä.

_Meillä_ ainakin oli _vauvaperhe-aikana_ paljonkin aikaa.

Vierailija
49/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä toisten elämästä mitää. Siinä ei ole kiukuttelusta kyse, jos molemmat isovanhemmat ovat ongelmaiia, mt-häiriöisoä tai lapsensa hylänneitä. Vitt kun raivosrttaa nämä pallinaamat jotka aina syyttää kirjoittajaa tilanteesta. Mulla esim narsisti äiti joka potkaisi pihalle 18v iässä ja siihen asti rääkkäsi minua kaikin tavoin. Ja juopot appivanhemmat.tässä ei ole kertaakaan kiukuteltu vaan terapiassa käyty sen takia että ne isovanhemmat kiukuttelee meille, ihan jatkuvasti.

Vittu mitä porukkaa täällä viisastelemassa. Onko hyvä mieli jotenkin?

Vierailija
50/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vauva menee nukkunmaan liian muöhään, sitten mies on liikaa töissä, vauvalla on allergioita niin ei voi puhua...

Itselläni on kolme alle kouluikäistä ja kyllä meillä on seksiä monta kertaa viikossa, sitä vain täytyy harrastaa heti kun tulee tilaisuus. Kertaakaan ei ole esikoisen syntymän jälkeen vietetty yötä kahdestaan ja mies oli myös yhdessä vaiheessa kaikki viikot työmatkoilla ja vain viikonloput kotona. Ylitöitäkin se tekee ajoittain paljon ja siksi on täytynyt oppia ottamaan se mitä saa. Eli ei odota mitään parisuhteenhoitoaikaa vaan elää sitä elämää tässä ja nyt.

Se vauva ei tosiaan ymmärrä vielä vaikka puhuisittekin aikuisten juttuja, joten kun vauvaa kanniskelee niin ei kai se nyt ihan kokoaikaa huuda? Toivottavasti! Siinähän sitä on heti aikaa jutella ties mistä ja tasainen puhe voi jopa rauhoittaa vauvaa. Meillä esikoisella oli koliikkia ja kyllä siinä tuli höpötettyä ties mitä, kun illan aikana käveli ees taas muutaman kilometrin olohuoneessa...

Vierailija
51/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka puolituntia ennen kuin pitää nousta ja sitten sitä seksiä. Jaksaa paremmin kun on nukkunut kuin silloin puoliltaöin kun juuri on saanut lapsen nukkumaan ja on itsekin ihan rättipoikki.

Molempien on muistettava, että vauva vie nyt ajan ja jaksamisen ja seksiä on sen vuoksi vähemmän. Asia kyllä korjaantuu kun lapsi kasvaa.

Vierailija
52/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on väsynyt ja sitten vielä jos allergia sattuu vaivaamaan. Ja varmasti allergiat vaikuttaa siihen, että vauva ei saa nukuttua, ei päivällä eikä yöllä. Esikoisella oli koliikki ja se oli pientä näihin allergioihin verrattuna. Että kokemusta löytyy siitäkin. Ja ei silloinkaan voinut kanniskelun lomassa puhua mitään. Ei sen huudon läpi kuule, mitä toinen sanoo. Minkälainen koliikki teillä oikein on ollut??

En mä mielestäni ole ollut vaatimassa "yötä kahdestaan miehen kanssa", ihmetellyt vaan, että miten vauva-/lapsiperheessä voi tehdä ylipäätään mitään kahdestaan, kun vauva tuntuu valvovan enemmän kuin me aikuiset. Ja me ainakin ollaan niin väsyneitä illalla, että kun sänkyyn kellahdetaan, niin unessa ollaan molemmat jo puolessa minuutissa.

ap

Vierailija
53/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sen takia se herääkin joka aamu jo klo 7, koska mulla soi kello silloin, kun haluan herätä laittamaan esikoisen kouluun.

ap

Vierailija
54/54 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätä puolituntia aiemmin ja herättää sut mukavalla tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi