Neuvolan voimavarakysely
onko pakko palauttaa neuvolaan?
siis niin typeriä kysymyksiä, että...voi hyvää yötä!
mm. osaanko laittaa ruokaa?
siis mitä? minulla jo 6 lasta, niin mitä luulevat meidän syöneen kaikki nämä vuodet...? pikaruokaa? meni mielenkiinto koko lappuun, uskomatonta,ymmärtäisin esikoista odottavalle perheelle ehkä tuollaisen kyselyn, mutta, mutta... kysyä nyt ison perheen äidiltä, osaatko tehdä ruokaa!?
Kommentit (33)
Muista kuitenkin mainita, että ehkäisystä et tiedä mitään. Kirjaa vaikka lomakkeen lisätietoihin.
Tosin aika selvä tieto sekin ison perheen äidistä...
Meillä on viisi lasta. Jos ei olisi käytetty ehkäisyä, olisi heitä takuuvarmasti huikean paljon enemmän.
Mikä vimma ihmisillä on ilkeillä täällä? Toimitteko samalla tavalla myös ns. oikeassa elämässä?
Ja jos ei muka anna niin jätä lappu pöydälle ja poistu paikalta ja pyydä toinen täti, onhan noita.
Ei anna suunvuoroa... valehtelet!!!
Yksinkö se siellä aina juttelee ja sinä vaan mykkänä kuuntelet. Joopa.
Sanot sille, että en täytä. Sano se kohteliaasti.
Kyllä se sen uskoo, jos olet itse päättäväinen.
Kun sain tuon lapun käteen vaihdoimme yksityiseen lastenneuvolaan. Sieltä saan sen mitä tarvitsen eli haluamamme rokotteet ja apua jos on ongelmia. Ei mitään tyhjänpäiväistä diibadaabaa, johon tk-terkan pätevyys ei riitä muutenkaan. Tsiisus mitä skeidaa tuo nykyinen neuvolatouhu. Enkä siis palauttanut tuota lappua.
vouhkasi vaan suuvaahdossa noista kyselylapuista..
kotona vasta luin kyselylapun läpi. oikeasti tuntuu ihan pimeeltä täyttää tuollaisia.
ensikerralla sanon varmaan, että en täytä noin typerää lappua..
voiko neuvola täti siltikin vaatia lapun täytettäväksi?
Luulenpa, ettei tk-terkan ja yksityisen neuvolan välillä ole terkkareiden pätevyydessä mitään eroa. Ei niitä eri paikoissa kouluteta. Tk-terkalla saattaa vaan olla enemmän asiakkaita.
vouhkasi vaan suuvaahdossa noista kyselylapuista..
kotona vasta luin kyselylapun läpi. oikeasti tuntuu ihan pimeeltä täyttää tuollaisia.
ensikerralla sanon varmaan, että en täytä noin typerää lappua..
voiko neuvola täti siltikin vaatia lapun täytettäväksi?
Etkö osaa sanoa ei?
Jos et osaa sanoa ei, täytä paperi ja se siitä.
Laita mies neuvolaan, osaako se sanoa ei?
jonne voisit ottaa yhteyttä ja valittaa asiasta.
Jos lappu häiritsee (et ole ensimmäinen) kannattaa siitä laittaa tietoa eteenpäin. Jospa se kysely muuttuisi fiksummaksi tai loppuisi.
lomakkeilla on tarkoitus löytää ne, jotka tarvitsevat apua. Ei niihin vastaamiseen nyt niin kauan aikaa mene.
Neuvolan tehtävä on edistää perheiden hyvinvointia. Lapsi ei ole mikään perheen ulkopuolinen yksikkö, vaan perheen asiat vaikuttavat lapseen. Nämä lomakkeet ovat yksi osa, jolla yritetään vaikuttaa perheen hyvinvointiin. Yritys saada minimoitua perheessä olevat ongelmat ennen niiden kasvamista isommiksi samalla ennaltaehkäisten (ainakin yritetään) esim. huostaanottoja.
Mä täytin laput ja sanoin neuvolantädille, että olipas typerä lappu. Samapa tuo.
että minä voin hyvin. En täytä lappua, kun siinä kysellään tyhmiä.
Miten ne sinut siihen voisivat pakottaa?
neuvola-täti ei juuri antanut suunvuoroa, vaan suuvaahdossa vouhkasi kyselylapuista..
enkä neuvolassa vielä lukenut noita kysymyksiä, joten en tiennyt vielä miten typeriä ne oli!
ihan periaatteessa, minua, ei huvita vastata noin typeriin kysymyksiin.
siis voiko täti vaatia minua täyttämään laput?
mikä tarkoitus noilla lapuilla oikeasti on?
rastit voi heittää lappuun "arpomalla"