Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi hoidossa 8-16, vaikka itse kotona?

Vierailija
27.11.2012 |

Mä en pysty sulattamaan edes tätä nykytrendiä, missä subjektiivinen päivähoito-oikeus saa äidit viemään pienet taaperonsa päiväkotiin ja jäävät itse kotiin vauvan kanssa.

Nyt samassa kerrostalossa asuva yhden 3 v. lapsen äiti (ei yh) tekee vain muutaman tunnin päivässä töitä mutta lapsi kyllä kiikutetaan hoitoon todellakin klo 8-16. Valitettavasti joudun todistamaan näkyä koska autopaikkamme ovat vierekkäin ja kuljen itse samoihin aikoihin. Olen itse tehnyt viiden tunnin työpäivää ja todellakin vein ja hain lapseni aina työmatkallani.

Mikä näitä nykyvanhempia vaivaa? Miksei haluta olla oman lapsen kanssa? Mikä siinä on niin raskasta tai vaikeaa? Eikö lapsella olla oikeutta olla omassa kodissa ja oikeutta omiin vanhempiinsa? Lapsella pitäisi olla subjektiivinen oikeus omiin vanhempiinsa. Ehkä se pitäisi kirjata lakiin kun nykymeno on näin hullua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti jonkinlaista sossun tukitoimintaa tarvitseville lapsille.

Vierailija
2/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako tuntia päivässä naapuri tekee töitä? Hän voi hyvin tehdä töitä etänä ja osittain kotona, mistä sinä voit tietää.

Minä teen töitä kotona ja naapureista voi näyttää, että lapset vaan viedään aamulla hoitoon ja minä hengaan kotona. Mutta mua ei kyllä haittaa tippaakaan, mitä naapurit ajattelee;) Tänäänkin on ollut niin kiireinen päivä kotitoimistossa, etten oo paljon naapureita ehtinyt miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona työskentely on muuten kätevä järjestely, kun ei mene työmatkoihin aikaa. Säästyy sekin aika perheelle.

Vierailija
4/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekee kokopäiväisesti töitä kotona tai että äiti on varmaan masentunut.

Näin ei todellakaan ole JOKAISESSA tapauksessa vaan monet äidit vievät lapsensa hoitoon siitä syystä että saisi omaa aikaa, käy jumpassa, kapungilla, kahvilla ystävien kanssa jne.

Näitä äitejä on huomattavasti enemmän kuin kotona töitä tekeviä ja masentuneita.

Kukaan ei usko että joku äiti ei halua olla lapsensa kanssa... nyt pää pois sieltä pensaasta!! Niitä on paljon joille perusarki sen lapsen ja varsinkin kahden lapsen kanssa on liian vaikeaa.

Vierailija
5/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta jutellut hänen kanssaan. Hänestä asiassa ei ilmeisesti ole mitään ihmeellistä. En oo (vielä) suoraan kysynyt tai ehdottanut lapselle lyhyempää päivää. Hän on kaupan kassalla töissä eli todellaan voi tehdä etänä töitä :) Kummastelen vain. Ja ärsyynnyn, koska tuo on niin mun maailmankuvani vastaista!

Vierailija
6/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsi päiväkodissa, vaikka itse olin kotona. Ei meidän naapurit tienneet, että on siellä, jotta puhe alkaisi sujumaan.

Elämä on helpompaa, kun ei ole niin pirun katkera joka asiasta.

Vierailija
7/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi kertomatta, että kaiken huipuksi myös aviomies saattaa olla kotona ja lapsi on silti kokopäivähoidossa. No, ehkä he ovat vauvantekopuuhissa? Jos vielä vauva tulee niin ihme olisi jos ei isompi viettäisi edelleen kokopäivähoidossa päiviään. Olisi kyllä kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä millaista arkea siellä vietetään ja mikä siinä yhden lapsen hoidossa on sitten niin vaikeaa.

Joskus joillakin tuntuu olevan periaate, et käytetään koko rahan edestä palvelua eli jos on kerta kokopäivämaksu hoidosta maksettu niin sitten käytetään se, vaikkei tarvetta edes olisi? Luulisi jokaisen tajuavan, että myös lapsi tarvitsee vapaapäiviä ja nauttisi lyhyemmistä päivistä. Jos isä tai äiti menee töihin vasta 10:ksi niin miksi ihmeessä lasta ei voisi viedä samalla matkalla hoitoon?

Edelleen ärsyyntynyt ap

Vierailija
8/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotia tai muuta hoitopaikkaa virikkeen tai kuntouksen antajana vaan hoitopäivien pituutta! On ihan ok, että lapsi on hoidossa vaikka puolipäivää, vaikkei mitään kummempaa (kuntouksen tarvetta) olisikaan mutta tuskin kukaan lapsi hyötyy 8-9 tunnin hoitopäivistä.

ap

Vierailija
9/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää

Vierailija
10/10 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannatan subjektiivisen ph- oikeuden rajoittamista.Sitä kohti ollaan toki menossakin, raha ei kasva puussa!