Norwegian lennon istuinpaikat
Onko kukaan matkustanut ko. yhtiöllä isommalla porukalla? Meille varattu halpislennot välilaskulla ja ryhmässä 7 ihmistä, joista 5 alle 11-vuotiasta :) Eli siis lapsia iältään 2-10 vuotta.
Onko mitään toivoa päästä lähekkäin istumaan? Noilla halpislipuilla emme voi varata paikkoja etukäteen. Tuttava kertoi, että koneessa on "tapana" vaihdella paikkoja ennen lähtöä, jos vaikka just pienehkö lapsi on eri paikassa kuin vanhempi - siellä vaan kohteliaasti kysytään vieruskaverilta, että voisitko vaihtaa paikkaa?
Kokemuksia?
Me emme pelkää seikkailuja, ja jos 2-vuotias on eri puolella konetta kuin minä, niin helpompi lentohan siitä mulle tulee ;) Hih hih.
Kommentit (5)
kuin muillakin halpisyhtiöillä eli lapsiperheet ja liikuntarajoitteiset pääsee ensin koneeseen. Silloin siellä on kyllä varaa valita vapaita paikkoja lähekkäin. Kunhan ette mene varauloskäyntien kohdalle. Vai onko niin että sinne on jotkut sitten ostaneet liput? Sitten menee hankalaksi...
Mutta en saanut varaamiani paikkoja. Kun kysyin drop-in tiskiltä, miksi paikkani ovat muuttuneet, sain vastauksen vain valittaa lentoyhtiöön netin kautta. Eli turhaan maksoin (halusin hyvän paikan lapselle, joka lensi ekaa kertaa Suomen sisällä, että näkis järviä. No ei nähty:-()
Me lennetään usein Norwegianin sillä kaikista halvimmalla lipulla ja aina olen saanut siinä lipun oston yhteydessä (netissä) varattua ja maksettua myös vierekkäiset istuinpaikat. Kätevää juurikin siksi ettei lapset vahingossakaan päädy istumaan muualle kuin vanhemman viereen, molemmat kun ovat erityislapsia.
Norwegianin sivuilta muistaaksein voi katsoa jo tehdyn varauksen tiedot ja muuttaa mm. istuinpaikkaa jos haluaa. Katsoppas sieltä ens alkuun!
katsonyt meidän lennon tiedot ja siellä se kohta "varaa istumapaikat" tai millä nimellä nyt onkaan, niin on sillä tavalla, että sitä ei saa auki eli ei kuulu meille. Vielä kun avasin jokaisen henk.kohtaisen lipun erikseen, niin istumapaikan kohdalla lukee enkuksi, ettei voi varata.
t. ap
Maksaa sen muutaman lisäeuron, mutta ei tarvitse sitten murehtia asiaa.
Lasten kanssa matkustettaessa olemme nuo ennakkopaikat kiltisti maksaneet, aikuisten kesken asialla ei ole niin suurta väliä.