Että näin terveyskeskuksessa...
Ottaa sen verran kupoliin että on pakko kirjoittaa ja valittaa teille!
Yritin saada aikaa lääkärille kun silmässäni, tarkennus, luomen sisäpuolella on joku tulehdus. Ollut 2 viikkoa eikä ole lähtenyt pois. Hoitaja epäili puhelimessa että olisi näärännäppy mutta itse en uskonut sitä olevan kun noista näpyistä on kokemusta eikä tämä sellainen ole. Pyysi sitten lopulta näyttämään silmää sinne mutta lääkärille en saanut aikaa vaan sairaanhoitajalle.
Hoitaja joka otti minut vastaan oli erittäin kyrsiintynyt työhönsä taikka elämäänsä. Marmatti että miksi minut oli laitettu hänelle, taas näitä silmätapauksia, mitä mä näille voin muka tehdä ja sitä rataa. Katsoi silmääni ja totesi että tarvitsen lääkärille akuuttiajan ja ilmeisesti kuurin. Katsoi koneelle ja totesi että meillä ei ole yhtään vapaata aikaa tarjota. Että seuraava vapaa aika olisi reilun 3 viikon kuluttua!!! Ennen sitä tuskin pääsen heille. Kysyin että oletko nyt tosissasi, että miten mä nyt muka pärjään tän vaivan kanssa vielä niin pitkän ajan?! Että enkö muka pääse päivystyksen kautta tms. Siihen totesi että miksi et mene työterveyshuolt. taikka yksityiselle. Siihen sanoin että olen TYÖTÖN, ei ole mahdollisuuksia! Jaa, no ei sitten voi mitään. Näytti ovea minulle ja minä poistuin huoneesta hölmistyneenä...
Menin sitten vielä kysymään tilannetta ajanvarausluukulta vaikka hoitaja kielsi sitä tekemästä koska se ei auttaisi yhtään mitään. Sieltä sitten todettiin että jos tulisin kahdeksaksi luukulle ja pyörisin tyyliin tunnista toiseen käytävillä niin johonkin väliin voisivat minut laittaa joku päivä. Mutta ei luvannut mitään. Turhia reissuja voisi tulla useampi. Tuo ei kyllä ihan onnistu koska en lastani voi sinne ottaa mukaan pyörimään sairaitten ihmisten joukkoon. Johan siinä menisi kaikilta hermot!
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Kuinka kauan aikaa tuon tulehduksen uskaltaa antaa olla. Menenkö pokkana sairaalan päivystykseen jos tuntemukset alkavat olla liian epämukavat silmässä/luomessa. Vai heittääkö ne mut sieltäkin ulos?
Mä en vaan tajuaa. Mulla on ilmeisesti tulehdus johon tarvitsisin lääkkeen mutta reseptiä ei kukaan minulle kuitenkaan kirjoita. Onko tämä nyt ihan normaalia toimintaa???
Kommentit (28)
Ei meillä täällä pikkupaikkakunnilla ole tuota ongelmaa, vielä ainkaan, sitä en tiedä kuinka helsingin herrat koittaa saada terveyspalvelut samaan jamaan kuin isommissa ja ruuhkaisissa paikoissa
Meillä on juuri tuollaista ja täällä kasvavassa pikkukunnassa keskellä ei mitään asutaan. Olen ajanut kolmensadan kilometrin päälle useamminkin saadakseni lapset yksityiselle, jotta pääsee hoitoon.
Jos terveyskeskuksesta haluaa nopeasti ajan, keksii miten ongelma vaikuttaa hengitykseen. Toinen on, että marssii vain päivystykseen ja odottaa.
Päivystykseen ei oteta kuin erittäin sairaita ihmisiä. Tavallisia flunssia yms. on ihan turha mennä sinne valittamaan. Hoitaja ei päästä lääkärille. Käyn kyllä yrittämässä mutta epäilen.
Siksi olen vetkuttanut lääkärille menemistä kun olen tiennyt että miten hankalaa on saada aika. Yleensä pitää sairastaa useita päiviä ennen kuin voi kysellä aikoja. Nyt kuitenkin oireet ovat lisääntyneet ja siksi oli pakko soittaa ja kysyä että saisiko ajan. Minä hölmö luulin että pääsisin edes tällä viikolla lääkärille.
Siitä jonottamisesta. On se kyllä tosi typerää jos ihmisiä laitetaan norkoilemaan esim. lastensa kanssa useampana päivänä ahtaisiin tiloihin muiden sairaitten kanssa. Eikä sitten kuitenkaan ole mitään takuita että pääset edes lääkärille. En näe tuossa mitään järkeä?
Yksityiselle toki pääsisi. Mutta kalliiksihan se tulisi. Siinä on ihan tarpeeksi kun maksat jonkun lääkkeen minkä joudut ostamaan. Kaikki ylimääräiset menot menee sitten jostain muualta pois. En vain tiedä että mistä otan senkin rahan.
Voi kun pääsisi töihin!!! Niin tämäkin ikävä vaihe elämässäni loppuisi :(
ettei uskota vaikka joku puhuu totta. On tosi yleistä liioitella oireitaan. Sitten kun joku ei liioittelekaan, ei uskota. Auttaa jos tuntee potilaita vähän, tietää paremmin kuin paljon kukakin liioittelee
vaan ammattitaidottoman lääkärin, jos ei osaa hoitaa rehellisesti kerrottuja oireita. Jos sairaanhoitaja ei usko todellisia oireita, voi siitäkin laittaa valituksen oikeusasiamiehelle. Pakko rehellistä on aina uskoa, jos ei pysty osoittamaan muuta. Vaikka edellinen olisi terveenä kävellyt sisään ja valittanut aivokalvontulehduksen oireita.
ettei uskota vaikka joku puhuu totta. On tosi yleistä liioitella oireitaan. Sitten kun joku ei liioittelekaan, ei uskota. Auttaa jos tuntee potilaita vähän, tietää paremmin kuin paljon kukakin liioittelee
vaan ammattitaidottoman lääkärin, jos ei osaa hoitaa rehellisesti kerrottuja oireita. Jos sairaanhoitaja ei usko todellisia oireita, voi siitäkin laittaa valituksen oikeusasiamiehelle. Pakko rehellistä on aina uskoa, jos ei pysty osoittamaan muuta. Vaikka edellinen olisi terveenä kävellyt sisään ja valittanut aivokalvontulehduksen oireita.
Varsinkin kiireisessä päivystyksessä. Sen takia minusta edesvastuutonta neuvoa valehtelemaan.
meidänkin oma tk on ihan pyllystä, syyttelevät vaan luulosairaaksi kun ei ole antaa aikoja :( Onneksi sairaala on 20km päässä, et sinne pääsee, jos on joku akuutti juttu. Mene siis siihen aikaan, kun oma tk on jo kiinni, muuten passittavat sut sinne takaisin.
Nyt pitää lopetella kun alkaa silmä ärsyyntyä.
ap
Olisiko ap:lla muuten luomirakkula jos ei ollut näärännäppy? Googleta. Se voi hyvin sen 3 vk odottaa