Apteekissa
Nyt jos täällä on joku asiaanliittyvä henkilö niin varmaan tunnistaa, mutta pakko purkaa sydäntä. Ja ihmetellä oman toiminnan idioottimaisuutta tilanteessa!!!
Olin tänään tulossa lääkäristä lapsen kanssa ja hain hänelle apteekista antibioottia. Kiinnitin huomiota farmaseuttiin joka tuli " palvelemaan" ; hän tuli suoraan syömästä (kurkkasi hetkeä ennen nurkan takaa muki kädessä jotain suuhun tunkien), kaiveli sormella suutaan ja sillä oli useampi sormi jostain syystä auki ja vuosi verta. Ällötti, mutta ajattelin että pesee kädet hyvin ja laittaa hanskat kun lähtee sekoittamaan lääkettä lapselle (nehän ei ole valmiina vaan nesteet ja jauheet sekoitellaan tai jotain...). Näin siihen paikalle jossa sekoitti litkun. Ei pessyt käsiään, kaiveli samalla peilin edessä vähän lisää hampaanvälejä ja hankasi verisiä käsiään. Kun toi lääkkeen minulle niin purkkikin oli veressä ja hankaili verijälkeä sormella pois samalla kun selitti lääkkeenannosta. Ruisku jota siinä käsitteli oli sama jolla lääke olisi pitänyt antaa lapselle. Tilanne oli ihan uskomaton. Mun piti sanoa että on tuo hygienia ja aseptiikka aika niin ja näin enkä takuulla anna lääkettä lapselle vaan haluan uuden, mutta en pystynyt. En tiedä siitäkö johtui kun olen viimeisilläni raskaana, mutta alkoi pyörryttää ja itkettää enkä pystynyt valittamaan. Minä idiootti maksoin vain lääkkeen ja häivyin olin ihan poissa tolaltani. Miten voi seota sillälailla? Farmaseutin toiminta tuntui niin uskomattomalta... Nyt sapettaa ja mietin että pitäähän apteekkiin toki palautetta antaa, mutta olisi ollut oikein hoitaa se heti siinä tilanteessa.
Jos täällä on apteekkityöntekijöitä, niin mitä mieltä te olette farmaseutin
toiminnasta? Itse olen sairaanhoitaja ja oppinut ainakin hieman toisenlaiset työtavat mm. lääkkeiden käsittelyssä, niinkuin hygieniasta muutenkin. Toivon ainakin ettei tuo ole ihan normaali toimintamalli....
Kommentit (6)
Meidän apteekissa ei todellakaan menetellä noin!! Aika kauhealta kuulostaa nenän kaivaminen ja veriset sormet! Soita sinne apteekkiin, mieluiten apteekkarille niin asia selviää ja farmaseutti toivottavasti kertaa aseptisen lääkkeenvalmistuksen.
Suututtaa se oma sekoaminen, etten heti puuttunut tilanteeseen. Mieskin oli vihainen ja minä itkua tuhersin apteekista tullessani ja lapselle en olisi lääkettä voinut antaa. Menin takaisin lääkärikeskukseen ja lääkärin luo joka ihme kyllä otti asiani tosi asiallisesti. Nolona siellä sopertelin etten ollut apteekissa pystynyt puuttumaan tilanteeseen. Lääkäri oli onneksi ihanan ymmärtäväinen, ihmetteli myös kovasti farmaseutin käytöstä ja sain uuden reseptin. Jätin jo ostamani lääkkeen sinne, ettei ajattelisi että jostain syystä yritän saada liikaa lääkkeitä. Mutta nyt siis lapsella on lääkettä; pakko oli mennä, enhän voinut sitä ilmankaan jättää. -ap-
s-postilla palautetta tai soitat apteekkarille. Siis s-postikin suoraan apteekkarille, ja kerrto, että jouduit hakee uuden lääkkeen. Kuulostaa aivan uskomattomalta.
vaan olet ihan oikeassa, ettei noin saa menetellä. EN halua pahoittaa mieltäsi.Mutt kuten jo itsekin sanoit olisi ollut parempi pystyä sanomaan asia sillä hetkellä. Eikö sitä ainetta olisi voinut palauttaa ja vaatia uutta tilalle? Plus se että sitä farmaseuttia opastettaisiin hygieeniseen työskentelyyn.
Olisihan sen pitänyt tajuta jo itsekin ettei voi myydä veristä pulloa!
En halua pahoittaa mieltäsi. Mutta kuten jo itse sanoit, olisi pitänyt pystyä sanomaan asiasta jo sillä hetkellä. Tai mennä edes jälkeen päin sanomaan tuo tapahtunut tilanne.
Olisihan farmaseutin pitänyt jo itse tajuta ettei voi myydä veristä pulloa. Ja sekoittaakin sitä vielä verisillä likaisilla käsillä suojaamatta haavaansa!
Pystyikö sitä pulloa paluttamaan niin että sait edes rahat takaisin?
Ymmärsin että hait uuden reseptin ja maksoit lääkkeet kaksi kertaa.
Mene ihmeessä tekemään joku ilmoitus tuosta!
Aika outoa toimintaa oli.