Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosta työpaikka ja bipo-kysymyksestä tuli mieleen

Vierailija
26.11.2012 |

Kun joku oli vastannut, että työhaastattelussa ei saisi kysyä sairauksista. Muita kun ehkä niistä, jotka suoranaisesti vaikuttavat työntekoon, niin mitäs jos työnantaja kiertää tämän ja kysyykin:

Onko sinulla joku vakituinen tai pitkäaikainen lääkitys? Siis, sehän on lähes sama asia kuin utelisi suoraan että onko työnhakijalla psyk. ongelmia.

Pitääkö siihenkin vastata totuudenmukaisesti, vai voiko vaan sanoa että ei, vaikka olisikin.

Mulla on ADHD- lääkitys, vastasin tyhmän rehellisenä että on.

Sitten yhtäkkiä työnantajan mielenkiinto loopuikin kuin seinään ja tietysti jäi työpaikka saamatta, vaikka se oli jo toinen työhaastattelu ja paikka oli jo lähes luvattu mulle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuotakaan saa kysyä! Tuota saa kysyä vain lääkäri työhöntulotarkastuksessa. Olisit voinut vastata että ei ja sitten kertoa totuudenmukaisesti lääkärillä joka kirjoittaa todistuksen. Jos työpaikka on määräaikainen eikä todistusta vaadita, minä valehtelisin että ei ole mitään lääkitystä/sairautta. Työnantaja ei kuitenkaan velvoita allekirjoittamaan mitään "vakuutan nämä tiedot oikeaksi" paperia joten ei sillä ole väliä, vaikka asia joskus jotenkin paljastuisikin. (miksi adhd paljastuisi?)

Älkää hyvät rakkaat ihmiset kertoko työhaastatteluissa näitä sairaus/lääkitysjuttuja, työnantajalla ei ole oikeutta niitä kysyä koska jos ne eivät vaikuta työhön, ne eivät saa vaikuttaa työnsaantiin ja työnantajalla haastattelussa ei ole oikeutta päättää mikä sairaus vaikuttaa työhön koska hän ei ole lääkäri. jos työnantaja haluaa karsia työnhakijoita sairauksien perusteella, hänen on määrättävä se työhöntulotarkastus ja todistuksen tuonti ja siinäkin lääkäri määrittää haittaako sairaus työtä vai ei.

-se edelliseenkin vastannut bibo

Vierailija
2/4 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi joutua tilille asioista joista on valehdellut, mutta joista ei saisi kysyäkään.

Eihän kukaan vastaa kysymykseen "missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua", että hoitovapaalla.

Työkykyisyys arvioidaan kyllä tulotarkastuksessa, mutta työnantaja ei saa mitään tietoa terveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi vaan oikeasti tiukasti pysyä siinä, ettei työhaastattelija saa udella yksityisiä asioita, niin lakkaisivat kyselemästä.

Vierailija
4/4 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minäkin, että laitonta tollainenkin on.

Typerä minä kun vastasin, olisinpa vaan valehdellut. Perkele, ekaksi tuli mieleen laittaa vaan että ei. Se oli sellainen lapu mikä piti täyttää. Ajattelin että olen kuitenkin rehellinen, idiotti kun olen!

T: Kysyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi