Selittäkääs nyt,; miten ehkäisypillerit voivat PETTÄÄ, jos niitä syö ohjeen mukaan?
Mä en nimittäin usko tuohon, että oikein otettuna voivat pettää. Never ever!!!
Kommentit (45)
100% ehkäisytehoa koskaan. Se lukee myös pilleripakkauksessa.
tarkoittaa sitä, että joka sadannella kerralla voit tulla raskaaksi, jos yhdyntä on ajoitettu oikein.
Kyse olikin siitä, että syö pillereitä OHJEEN MUKAAN! Eli jos nyt sattuu olemaan vatsataudissa, niin käyttää lisäehkäisyä. Eli kaikki nämä pilleri-raskaudet ovat täyttä huolimattomuutta! Ei lueta ohjeita, eikä noudateta niitä erikoistapauksissa. -ap-
Jos viettää yön kiihkeän rakastelun merkeissä, ja seuraavana päivänä on vatsatauti, niin miten hitossa siinä enää ne siittiöt pysäyttää?
Suolistossa imeytymishäiriö ei aina aiheuta oksennusta tai ripulointia, vaan ainoa seuraus on kaksi viivaa raskaustestissä...
Mikään ehkäisykeinohan ei takaa 100% varmuutta, ettei tule raskaaksi.
Esim. oma äitini tuli kaksi kertaa raskaaksi kierrukasta huolimatta...
On niin kiva syytellä toisia huolimattomuudesta. Kuitenkin, kuten yllä on todettu, kaikilla ne eivät toimi samalla tavalla kuin ihmisillä yleensä. Ja tämä pitäisi tietää etukäteen.. mistä? Kaverini muuten tuli raskaaksi monta vuotta sterilisaation jälkeen, en tiedä miksi.
Ehkäisyteho ei niissä ole 100% oikein käytettynäkään.
Kävele vaikka lääkäriin ja kysäse asiaa sieltä. Tuskin tämän palstan oikeitakaan vastauksia uskot.
siten, että ne pettää. Mulla on tuolla kotona odottelemassa meidän pillerivauva. tasan ohjeen mukaan söin, ei muita lääkkeitä, oksennusta tai mitään. 7 vuotta ehkäsivät, sitten jostain tuntemattomasta syystä pettivät. Lääkäri leikkisästi totesi, että tässä on sun lottovoitto, todennäköisyys sille että e-pilleri pettää jos niitä syö oikein, on todella pieni, mutta ei mahdoton.
siten, että ne pettää. Mulla on tuolla kotona odottelemassa meidän pillerivauva. tasan ohjeen mukaan söin, ei muita lääkkeitä, oksennusta tai mitään. 7 vuotta ehkäsivät, sitten jostain tuntemattomasta syystä pettivät. Lääkäri leikkisästi totesi, että tässä on sun lottovoitto, todennäköisyys sille että e-pilleri pettää jos niitä syö oikein, on todella pieni, mutta ei mahdoton.
otettu jokaikinen pilleri ajallaan, eikä ole vatsatauteja, muuta lääkitystä tms. En myöskään ole ylipainoinen.
Mistäkö tiedän? No siitä, että itselleni kävi kuopuksen kohdalla juuri näin. E-pillereiden ehkäisyteho _oikein käytettynäkään_ ei ole 100%, mikä lukee siellä pienellä präntilläkin kyllä. Ja voitte kysyä lääkäriltäkin, jos ette usko.
että itse pillereissä on viallinen erä. Niitäkin ihan oikeasti sattuu.
Itse olen käsittänyt että jos haluaa olla mahdollisimman tarkka ehkäisyn kanssa, on hormonaalisen ehkäisyn kanssa käytettävä myös kondomia.
Hölmöhän sitä on jos luottaa pelkkiin pillereihin. Ihan oikeasti.
Itsellä kävi vahinko ehkäisykapsein kanssa,koska hormonia oli liian vähän.kapseli laitettiin heti synnytyksen jälkeen,jolloin vuosin 6kk putkeen.Vuoto lakkasi kyllä sittemmin,ja lääkäriin varasin ajan kun ei menkkoja enää kuulunut.Mulle annettiin puutteelliset ohjeet,jonka vuoksi raskauduin,ja tästä on aikaa jo 10v.
Kapselin kanssa on ihan normaalia että kuukautiset jää pois, minulla ollut pitkiäkin aikoja, enkä silti ole raskaana ollut.
Eihän ne pillerit aina ehdottomasti toimi. Yks pillerin kolmesta toimintaperiaatteestahan on esim. se, että ne paksuntaa kohdunkaulan limaa niin, että siittiöiden on vaikeempi päästä siitä läpi. Joskus ne kuitenkin pääsee läpi joka tapauksessa. Esim. käypä hoito suositusten mukaan parhaimmillaankin on noin 1% todennäkösyys tulla raskaaksi vaikka käyttäis pillereitä kuinka täydellisesti ohjeiden mukaan. Pari hyvää linkkiä, joista voi lukea lisää:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50104
Ei kannata maksaa elareita jollekin hutsukalle. Kortsu käyttöön.
Useimmat tuollaiset caset ovatkin sitä, että pillereitä on otettu vähän miten sattuu, kun aina ei muista. Tai jopa tahallaan jätetty väliin "vahingon" toivossa.
Toki joskus aina sattuu se ihme että on otettu oikein, ja silti raskaudutaan. Mutta ne on vähemmistö.
siksi kun ne ei ehkäise kuin 98%sesti oikeinkaan otettuina.
Mistä pillereistä puhut? Niitä on monia erillaisia ja vaikutus erilainen. Esimerkiksi ne jotka vaikuttavat siittiöiden liikkuvuuteen voivat pettää jo siitä jos siittiöt on kovin terhakoita.
Itsellä kävi vahinko ehkäisykapsein kanssa,koska hormonia oli liian vähän.kapseli laitettiin heti synnytyksen jälkeen,jolloin vuosin 6kk putkeen.Vuoto lakkasi kyllä sittemmin,ja lääkäriin varasin ajan kun ei menkkoja enää kuulunut.Mulle annettiin puutteelliset ohjeet,jonka vuoksi raskauduin,ja tästä on aikaa jo 10v.