Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itella ei toimita "henkilökohtaisia" paketteja työpaikalle

Vierailija
26.11.2012 |


Firmallamme on kuljetussopimus mutta Itella ei suostu kuljettamaan työpaikalle esim. H&M:n ja Espritin paketteja.



Sain mm. vastauksen, että "pakettia ei ole tuotu kun on ajateltu, että se on Teille henkilökohtainen". Osoitekortissa on ollut sekä oma nimeni, että firman nimi. Ikäänkuin Itellalle kuuluisi pätkääkään tuleeko joku paketti omaan vai firman käyttöön.



Onko kellekään muulle käynyt samoin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun postin mukana, ei erilliskuljetuksina.

Vierailija
2/24 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun postin mukana, ei erilliskuljetuksina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnanatajasi olisi halunnut, että posti tuo KAIKKI paketit, oli ne sitten firman tai henkilökunnan, niin sopimuksen hinta olisi todennäköisesti kalliimpi.

Mutta ymmärrätkö, että yritys on tehnyt sopimuksen, et sinä.


Onko olemassa siis eri sopparihinta, jos työntekijöidenkin paketit kuuluu tuoda? Vai kuvitteletko vaan? Meillä on ainakin ihan hyväksyttävää tilata tavaraa työpaikalle, kuka sitä nyt keskellä päivää on kotona paketteja ottamassa vastaan.

Vierailija
4/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellalla on aika mielenkiintoinen tapa ajatella paketeista. Meillä on tuollainen perillekuljetussopimus, mutta esimerkiksi firmalle tilatut esitteet, jotka tulevat viestintävastaavan nimellä (Maija Meikäläinen, Firma Oy, PL XX) jätetään säännölllisesti toimittamatta. Kun niissä on sen vastaanottajan nimi, niin se on yksityinen paketti!  Firmassa taas on kätevää, ettei paketteja tarvitse availla ja arpoa, kenelle tämä kuuluu.

Vierailija
5/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 03:32"]

nro 17:lle:

 

Onko sulla muuten lupa kommentoida entisen työnantajasi asioita tuolla lailla?

[/quote]

 

Lupa? " Tuolla lailla " ? Voi terve. On lupa. Ihan oma lupa.

Ja nämähän eivät olleet entisen työnantajani asioita, vaan MINUN asioitani. Vain minuun kohdistui tuollainen kohtelu. En kuuna kullan valkiana ala lupia kyselemään siihen, että saanko kertoa kokemastani työpaikkakiusamisesta.

 

 

Harvoin pöyristyn ihan sanattomaksi, mutta nyt meinasi niin käydä. Ihan tosissaan. Pitääkö sun lastenkin kysyä joltain aikuiselta lupa siihen, että voivat kertoa kokemastaan vääryydestä? Vai pitääkö vaan kärsiä hiljaa?

Vierailija
6/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki työhön liittyvät paketit tulevat nykyään kotiosoitteeseen. Mä en vain jaksa enää riidellä itellan kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Itella sekaisin mutta niin on monet kuriiritkin. Kyllä paketti pitää toimittaa perille myös firmaan, vaikka siinä lukee firman nimen lisäksi yksittäisen työntekijän nimi. Itseasiassa erittäin monen firman taloushallinto ja sisäinen postijärjestelmä vaatii, että osoitetietoihin kirjataan yhteyshenkilö eli käytännössä tilaajan/vastaanottajan nimi, jotta se paketti löytää perille oikeaan osoitteeseen. Ettei vain ole niin, että siellä jossain jakelukeskuksessa joku pöllii sopivat paketit itselleen.

Vierailija
8/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITELLA EI TOIMITA KAIKKIA PAKETTEJA KOTIINI, MITÄ RAHTIKIRJASSA ON, OSA HÄVINNYT

ERIKOSTA SELITTELYÄ; REKLAMAATIOTA SAKSAAN JA LUOTTOKUNTAAN

AIKAA MENEE JA LUULISI ITELLAN TARKASTAVAN HENLILÖKUNNAN TAUSTAT ENNEN KUN OTTAVAT TÖIHIN:  TASO PUDONNUT; POSTI ENNEN OLI IHAN TOISTA, NYT ITELLAAN TUNAREITA TÖIHIN; EIKÄ VÄLIÄ; KUNHAN SAA 8 TUNTIA KULUTETTUA MISSÄ MILLOINKIN,, VASTUUTA EI OTETTA; MUUTENKIN ERIKOISTA PALVELUA. POISTAA PALKKALISTOILTA SUOMEN ULKO-PUOLELTA TULEVAT HENKILÖT, EIKÖHÄN TASO PARANE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei ole työntekijöissä, vaan firmassa. Itellalle työntekijät ovat piikki lihassa, välttämätön paha.

 

Entisena itellalaisena sanoisin, että mistään en voi tietää, etteikö firma olisi tilannut Ellokselta kaikille työntekijöilleen samanlaiset paidat tms. Näin ollen en näe syytä miksei pakettia toimitettaisi.

 

Mutta otettakoon toki huomioon, että minun toimipisteessäni oli vallalla käytäntö, että mitään ei kerrota. Ei asiakkaille eikä varsinkaan työntekijöille. Muutama vuosi sitten tuli lakimuutos, että mikäli kerrostalossa tai vastaavassa on sekä postilaatikot että luukut jokaisen asunnon ovessa, ei kirjepostia saa enää jakaa laatikoihin. Ne on siis toimitettava suoraan asiakkaan luukusta sisään. Esimies ei nähnyt tarpeelliseksi informoida asiasta työntekijöitä. Asiakkaille kyllä jaettiin tiedote. Siitä minäkin sain sen tietää, kun huomasin sellaisen erään asiakkaan postilaatikossa. ( Luulin lappua viestiksi postinkantajalle, usein eteenkin vanhemmat ihmiset jättivät eri asioista palautetta näin. )

 

Palvelujen katastrofaalinen huonontuminen ei johdu kelvottomista postinkantajista. Se johtuu isoista pomoista ja heidän täydellisestä tietämättömyydestään, mitä tulee jakelutyöhön. Ja se tietämättömyys tuntuu iskevän kokeneeseenkin jakajaan hyvin nopeasti, kun kirjeiden pyörittely vaihtuu kynän pyörittelyyn.

Vierailija
10/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 17:lle:

 

Onko sulla muuten lupa kommentoida entisen työnantajasi asioita tuolla lailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itella nyt ei osaa hommiaan muutenkaan, ainakin posteljoonit ovat nykyään laiskoja paskoja. Meidän luukusta rutataan kaikki kirjeet sisään niin, että ovat vääntyneitä yhdestä kohtaa (ns. haitarilla) ja kun tästä tiedustelin, postimies selitti että käsihän siinä kipeäksi tulee, jos pitää alkaa laittamaan kirjeet nätisti erikseen luukusta..! Valitin ylemmälle taholle, sain pahoittelut ja postimerkkejä, mutta mikään ei muuttunut. Jatkossa otan kuvan jokaisesta tärkeämmästä, rutatusta kirjeestä (esim. C-todistukset erityislapselle) ja pistän suoraan Itellan FB-sivuille koko kansan ihmeteltäväksi. >:(

Vierailija
12/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla isossa toimistossa kielletty tilaamasta henkilökohtaisia paketteja työpaikalle.

 

Rasittaahan se työpaikan aulapalvelua/postinjakelua (sisäistä) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noinkaan mene, sillä aika monessa postimyyntifirmassakin voi valita toisen toimitusosoitteen.

 

Toiseksi se ei ole postin asia päättää, onko osoitteessa tai tilauksessa virhettä  tai mitä työnantaja asiaan sanoo. Kyllä lähetykset toimitetaan siihen osoitteeseen, johon ne on lähetetty. Sitä paitsi yleensä lähettäjä maksaa postimaksun.

 

Onneksi on vielä niitäkin postinjakajia, jotka ovat sen verran työkykyisiä että saavat kirjeet suorana postiluukusta. Kirjeitä kun on nykyään niin vähän, että eivät kaikki ole tainneet vielä oppia sitä konstia.

Vierailija
14/24 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2013 klo 12:38"]

Jos työnanatajasi olisi halunnut, että posti tuo KAIKKI paketit, oli ne sitten firman tai henkilökunnan, niin sopimuksen hinta olisi todennäköisesti kalliimpi.

Mutta ymmärrätkö, että yritys on tehnyt sopimuksen, et sinä.

Onko olemassa siis eri sopparihinta, jos työntekijöidenkin paketit kuuluu tuoda? Vai kuvitteletko vaan? Meillä on ainakin ihan hyväksyttävää tilata tavaraa työpaikalle, kuka sitä nyt keskellä päivää on kotona paketteja ottamassa vastaan.

Lähettäjä ne postikulut maksaa. Jos lähettäjä on maksanut kuljetukset perille saakka, se viedään perille osoitteeseen, olipa se mikä tahansa. Silloin ei vaikuta se, mitä työnantaja maksaa.

 

Totta kyllä, että jos työnantaja maksaa erikseen työpaikalle tulevan postin kuljetuksesta, siihen ei kuulu sellaiset lähetykset, joissa ei ole työnantajan (firman) nimeä vastaanottajana. Sillä ei ole merkitystä, on vastaanottajaksi merkitty M. Meikäläinen, Firma oy vaiko Firma oy, M. Meikäläinen. Jos Firma maksaa niin sitten maksaa ja sillä selvä, kun osoitekentässä on sen nimi. Mutta jos on vaan M. Meikäläinen ja firman osoite, silloin ei tarvitse kuljettaa, jos lähettäjä ei ole erikseen maksanut paketin kuljetusta perille saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo toiseen keskusteluun tämän vastauksen:



"Itella on tehnyt yrityksen kanssa sopimuksen, ei ap:n.



Jos tilaat pakettisi vain yrityksen nimellä, eli toimitusosoitteena on vain yritys, itella varmasti tuo paketin työpaikalle. Mutta jos tilaaja on ap, ja toimitusosoite vain eri, niin silloin sopimus ei päde Itellan kanssa.



Miksi Itella tai kukaan kuljettaisi ylimääräisiä paketteja huvikseen ilmaiseksi?



Jos tilaat vaikka Gigantista paketin kotiinkuljetuksella, niin silloin ei ole väliä toimitetaanko se ap:lle kotiin vai työpaikalle. Mutta silloin kuljetuksen maksajana on paketin lähettävä yritys (tai ap), mutta ei Itella. "

Vierailija
16/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyseessä ovat olleet oikeasti työhön tulevat paketit, mutta Itella on jostain keksinyt, että osa paketeista olisikin henkilökohtaisia.



Ainakin osassa syynä oli se, että paketissa oli myös henkilön nimi firman lisäksi tilaajana. Mutta kun kyseessä on erittäin iso organisaatio, oli sisäisen postinkulun kannalta välttämätöntä olla myös se tilaajavan henkilön nimi tai firman sisäinen lajittelu lajittelu olisi ollut ihan sekaisin nimettömien pakettivuorien kanssa. Hirveä tappelu Itellan kanssa asiasta.

Vierailija
17/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyseessä ovat olleet oikeasti työhön tulevat paketit, mutta Itella on jostain keksinyt, että osa paketeista olisikin henkilökohtaisia.

Ainakin osassa syynä oli se, että paketissa oli myös henkilön nimi firman lisäksi tilaajana. Mutta kun kyseessä on erittäin iso organisaatio, oli sisäisen postinkulun kannalta välttämätöntä olla myös se tilaajavan henkilön nimi tai firman sisäinen lajittelu lajittelu olisi ollut ihan sekaisin nimettömien pakettivuorien kanssa. Hirveä tappelu Itellan kanssa asiasta.

paketissa! Onhan saapuvissa kirjeissäkin nimet, hyvänen aika! En ymmärrä miten se on Itellan asia miettiä onko joku paketti hlökohtainen vai ei, kun se on edelleenkin yritys joka sen kuljettamisen maksaa.

Vierailija
18/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vähän valaista politiikkaa että miksi ei maksaville asiakkaille kuljeteta paketteja muun postin mukana.



ehkä juuri sen takia kun on kiinteä kk-maksu. jos ois paketti-kohtanen niin varmasti toisivat naapurienkin paketit...

Vierailija
19/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketissa! Onhan saapuvissa kirjeissäkin nimet, hyvänen aika! En ymmärrä miten se on Itellan asia miettiä onko joku paketti hlökohtainen vai ei, kun se on edelleenkin yritys joka sen kuljettamisen maksaa.

Selitykset vaihtelivat, mutta tuokin kuultiin. Ei kukaan muukaan oikein ymmärtänyt, millä perusteella päättelivät mikä paketti olisi voinut olla henkilökohtainen ja mikä ei.

t. 4

Vierailija
20/24 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itella on voinut tehdä yrityksen kanssa kuljetussopimuksen ja tämä sopimus perustuu johonkin kuljetusarvioon.



Yrityksen sopijapuoli on saattanut arvioida pakettien määrän rullakon mukaan. Jos sitten rullakkoja alkaakin olemaan enemmän ja Itella huomauttaa yrityksen ostajaa -- aloitetaan selvittelyt, mistä määrän nousu johtuu.



Yrityksessä 100 työntekijää. Heistä 20 alkaa tilamaan omat pakettinsa firman piikkiin töihin. Työnantaja siis maksaa näistä -- ei ne "ilmaiseksi" kulje.



Toisaalta pienessä yrityksessä jo 1-2 työntekijän tilaukset saattavat suurentaa laskua huomattavasti.



Eli Itellan "kyttäys" on työnantajasi määräämää monesti. Työnantaja on huomauttanut Itellaa kasvavista laskuista ja kieltänyt toimittamasta heille kuulumattomia paketteja.



Ja eikös jokaisen omat tilaukset ole omia -- eivät liity työnantajaan mitenkään.